menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sering

Ga naar meest recente reactie

an

An

ikheb twee seringen staan 1 van 2jaar oud en 1 van 7 jaar oud de 2 de plant van af mijn schuting die doet raar daarnaast staat ook een sering maar die doet het wat beter hij geeft klein blad en weinig of geen bloemen.
zie de eerste foto
bij de 2de foto is de sering zoals ik zei 7 jaar maar na het recht zetten (is niet uit de grond geweest ) geeft volop kleine bloemen en kleine bladeren
wat kan ik hier aan doen,om ze weer goed te krijgen
gr an [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 4 augustus 2006 - 13:57
an

An

en hier wat ik zei de sering van 7 jaar wat kan ik hier aan doen, heb wel de slechte takken weg gesnoeid wie o wie kan mij helpen hij was zo mooi voor dat ik hem 2 jaar geleden recht heb gezet
gr an [afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 4 augustus 2006 - 14:02
Plantadvies

Plantadvies

Een sering wil graag op voedzame, humeuze grond staan en zonnig. Direct na de bloei dient u de uitgebloeide bloemen terug te knippen. Dit bevordert de zij scheuten. Voor nu rondom de struik een schop in de aarde steken. Dit noemen wij aan het schrikken maken. Zo denkt de struik, ik ga dood ik moet voor nageslacht zorgen. Volgend jaar word u beloond met meer bloemen.
vrijdag 4 augustus 2006 - 21:14
an

An

hoi kan ik mijn sering nog rond om met een schop steken of is het nu te laat, en zal hij het nog doen anders moet ik volgend jaar er wat anders in zetten ik hoop het wel dat ie het doet hij deed het zo mooi
gr an
donderdag 28 september 2006 - 11:42
Plantadvies

Plantadvies

An, liever volgend jaar vroeg in het seizoen. De sering denkt dat hij geveld wordt en zal voor nakomelingen gaan zorgen, de bloemen dus.
donderdag 28 september 2006 - 20:41
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Kijk eens na hoe diep de bovenste wortels onder de grond zitten. Het gebeurt heel vaak dat bomen en struiken die na het aanplanten (twee jaar geleden geplant dus) niet goed groeien te diep geplant zijn. De bovenste wortels mogen eigenlijk maar net onder de grond zitten.
zaterdag 30 september 2006 - 19:31
Cornelieke

Cornelieke

Onze sering bloeide dit jaar niet uitbundig en alleen aan de bovenkant. Verjonging lijkt me daarvoor de oplossing. Maar nu worden de bladeren opeens geel / bruin en krullen om. Is dit schimmel in de grond en kunnen we daar nog iets aan doen of is dit niet meer te redden? Zou zonde zijn want hij staat er al zo lang en wil hem eigenlijk helemaal niet kwijt.

Struiken & Bomen

donderdag 4 augustus 2022 - 17:12
Tuinprins

Tuinprins

Dit is Lilac Bacterial Blight (LBB). Wordt veroorzaakt door de bacterie Pseudomonas syringae var. syringae. Die gekrulde, deels bruine bladeren zijn kenmerkend voor deze aantasting.

Aan deze aantasting is helaas niets te doen. Er zijn voor de gewone consument geen middelen beschikbaar waarmee je LBB effectief kunt bestrijden. Zou het in slechts 1 tak zitten dan zou je deze kunnen wegsnoeien.

Gegroet, de tuinprins
vrijdag 5 augustus 2022 - 07:38
Cornelieke

Cornelieke

Dank u wel voor uw snelle reactie! Jammer dat er weinig aan te doen is. Wil hem eigenlijk helemaal niet weghalen maar zit weinig anders op dan.

Hartelijke groeten,
Cornelieke.
vrijdag 5 augustus 2022 - 16:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon