menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Hibiscus

Ga naar meest recente reactie

an

An

hier is mij hibiscus hele maal door de regen in gezakt de rose de witte valt nog mee wat kan ik hier aan doen
mvg an [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 augustus 2006 - 22:03
an

An

hier een foto van de rose struik alleen wie kan mij helpen wat moet ik hier aan doen de regen heeft hem helemaaluit zijn proposie gerukt
an [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 augustus 2006 - 22:10
Bowie

Bowie

Sorry An hier kan je niet mee helpen.
donderdag 3 augustus 2006 - 22:12
an

An

het lukt me goed met die fotos zie je duidelijk dat die struik wijd is van de regen of zal ik nog een foto plaatsen hij zit vast met een touw want hij hijg nog verder naar het midden
heb je verstand van seringen of aardbeien
alvast bedankt
is het bij jullie in belgie ook zo slecht weer met die regen
an
donderdag 3 augustus 2006 - 22:15
an

An

hieer nog een duidelijkere foto
an [afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 3 augustus 2006 - 22:21
Bowie

Bowie

Verschrikkelijk slecht weer, bij mij regent het al bijna 2 dagen aan één stuk, vanacht juist boven mijn huis verschrikkelijk bliksem en donder. Mijn 2 honden waren echt van slag, want niet hun gewoonte is.

Maar ja de maand juni heeft het bijna de ganse tussen 27° en 35° geweest en dat is natuurlijk niet normaal.

Als je nog vragen hebt omtrent je bloemen of fruit - zet alles telkens in een apart topic en bij de juiste rubriek, dat is veel overzichtelijker.

Tot schrijfs!
donderdag 3 augustus 2006 - 22:27
an

An

okee zal ik doen nog bedankt
an
donderdag 3 augustus 2006 - 22:30
Kwest

Kwest

Heb al veel hibicussen gezien die er slap bij hangen. De remedie: korter snoeien zodat de struik een steviger gestel kan opbouwen. De takken worden dan dikker en gaan niet doorhangen.

Tania, zijn jouw honden 'Diamond Dogs'??

Kwest aka K.WEST
donderdag 3 augustus 2006 - 23:40
Bowie

Bowie

Hoe kan je het raden. Mijne chihuahua noemt Ziggy en mijn kees noemt Bowie, volgende keer koop ik mij een vrouwtje en noem ik het Lady Stardust.

Ben jij ook een fan van DB?
donderdag 3 augustus 2006 - 23:44
Kwest

Kwest

Hoe kan je het raden? Huge fan sinds ik 14 jaar was, in 1972... The year of Ziggy.
Daar dit eh.. wat off topic is correspondentie misschien verder zetten via mail?

[email protected]
vrijdag 4 augustus 2006 - 00:06
Bowie

Bowie

Tja waarom niet? Zeg wat is je voornaam eigenlijk?
vrijdag 4 augustus 2006 - 00:07
Kwest

Kwest

Is al wat laat op de avond. Moet zijn [email protected]
vrijdag 4 augustus 2006 - 00:08
corrielat

Corrielat

hallo an
mijn hibiscus zien er net zo uit als di van jou, maar ik durf ze niet te snoeien.
ik ben bang dat ze gaan bloeden, of zou het wel mogen, misschien dat iemend van het forum raad kan geven
gr. corrie
vrijdag 4 augustus 2006 - 07:38
an

An

hoi aronskelk
ik heb gehoord dat je ze mag snoeien nij ijsheiligen maar dat is pas volgend jaar mei, ik weet alleen niet hoe drastich je ze mag snoeien,want dan wil ik de mijne wel goed terug snoeien hoogte van de schuting 1.80 cm.
maar wie o wie geeft mij raad of dat wel goed is hij bloeit nu zo mooi alleen hij wordt te groot, en gaat ie wel wer bloeien, en moet je nog ergens op letten tijdens het snoeien
groetjes an
vrijdag 4 augustus 2006 - 08:48
Kwest

Tekst aangepast

Kwest

Een hibiscus kan je heel fors terug snoeien, ik kreeg deze winter van kennissen een hibiscus die meer dan 2 meter hoog was geweest en die teruggesnoeit was tot 40 cm. Hij staat nu vollop in bloei, moet nog wel nog wat groeien maar heeft toch al scheuten van meer dan 30 cm gekregen.


Mei is wat laat om te snoeien denk ik, ideaal is feb-maart. Snoei best boven een oog dat naar buiten staat, zo krijg je een mooie vorm.
vrijdag 4 augustus 2006 - 10:33
an

An

hoi kwest
moet je dan niet opletten bij scheuten of kan je gewoon bij de stam snoeien die dikke zijtakken
en mag dat alleeen na ijsheiligen ,mijn buurvrouw zei dat het ook na de bloei mocht
gr an
vrijdag 4 augustus 2006 - 11:32
Kwest

Tekst aangepast

Kwest

An, je mag ook dikke zijtakken snoeien hoor, daar komen dan wel nieuwe scheuten aan. Als er echt takken in de weg hangen of zelfs liggen mag je nu al wegnemen hoor. De volledige snoei doen in februari -maart. Na de ijsheiligen vind ik wel te laat. Hier de uitleg van een professionele kweker. http://www.boomkwekerijdeneve.be/index.php?option=content&task=view&id=4&Itemid=36
vrijdag 4 augustus 2006 - 11:49
an

An

kwest je ziet mijn rose hibiscus op de foto wat zou jij er aan doen
an
vrijdag 4 augustus 2006 - 13:50
Kwest

Kwest

Hoi An,
Hmm, hij hangt idd nogal over; hoewel ik heb al erger gezien. Ik zou de takken die in de weg hangen nu wegnemen. Dan in het voorjaar hem terug in vorm en de gewenste hoogte snoeien. Er staan wel heel veel bloemen op!
vrijdag 4 augustus 2006 - 18:31
an

An

ja hij bloeit elk jaar gigantis helemaal vol bloemen en knop maar ik was hem dit jaar vergeten te snoeien en omdat ik het niet wist,en omdat ik bang was dat ie volgend jaar dan niet zou bloeien. hij bloeit elk jaar zo rijk, deed mijn sering dat ook maar
an
vrijdag 4 augustus 2006 - 18:38
corrielat

Corrielat

Hoi An,
Hmm, hij hangt idd nogal over; hoewel ik heb al erger gezien. Ik zou de takken die in de weg hangen nu wegnemen. Dan in het voorjaar hem terug in vorm en de gewenste hoogte snoeien. Er staan wel heel veel bloemen op!


wat betekend de afk.idd?
vrijdag 4 augustus 2006 - 23:19
Adrienne

Adrienne

hoi corrielat,
idd of inderdaad.

gtjs adrienne
vrijdag 4 augustus 2006 - 23:41
corrielat

Corrielat

weer iets geleerd
vrijdag 4 augustus 2006 - 23:47
nientje

Nientje

je ziet, hier leer je van alles bij hé, de 1ste keer dat ik dit zag staan heb ik idd ook eens moeten denken van wat wil dat nu zeggen
nientje
zaterdag 5 augustus 2006 - 11:01
corrielat

Corrielat

idd
gr.corrie
zaterdag 5 augustus 2006 - 13:11
nientje
zaterdag 5 augustus 2006 - 14:29
an

An

ja zo leer je steeds weer wat bij niet alleen over planten en bloemen,want ik kan mij nog goed herinderen dat ik is op vakantie was en toen zei mijn buurvrouw zij was ook belgish wat een leuk kleedja heb jij aan ik zei wat bedoel je daar mee toen bleek het mijn jurk te zijn klopt dat ook
grtjs an
zaterdag 5 augustus 2006 - 15:00
lisa

Lisa

tja, men leert nooit uit -niet waar?
grtjs,lisa
zondag 6 augustus 2006 - 00:12

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon