menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Treurberk

oomski

Oomski

Kan iemand me zeggen hoe ik een treurberkje, dat ik twee jaar in de tuin staan heb, kan snoeien zodat het een paraplu wordt en wanneer het best snoeien?
woensdag 2 augustus 2006 - 20:29
Tomateboer

Tomateboer

Beste,
Dat kan helaas niet,...
Een treurberk is een boom die heel groot kan komen.
Die varieteit die u bedoeld noemt anders.
De prieelberk ofwel Betula pendula 'Youngii'.
Die is van nature een parapluachtige boom.
Ik denk dat u deze bedoeld.
grt
woensdag 2 augustus 2006 - 23:03
jp

Jp

Zoals hogervermeld, is het niet de bedoeling om radicale snoei bij berk toe te passen.
Als het onverhoopt toch moet gebeuren (bv. tak die verkeerd staat) doet U dit best na de bladval maar voor eind december. Later riskeert U zgn. "bloeden" (de sapstroom komt bij berk vroeg op gang, de snoeiwonden verliezen dan veel vocht en zullen traag genezen).
Veel succes .
donderdag 3 augustus 2006 - 11:12
ines

Ines

Hallo;
Berken die men snoeit komen nooit meer goed vind ik, het enige wat overschiet is een heel
onnatuurlijke vorm dit is dan ook een van de bomen die ik niet meer laat snoeien.
Een treurberk omvormen naar een soort parapluvorm lijkt me bijna onmogelijk omdat de
takken op een heel rare manier door elkaar gaan groeien en niet naar beneden die voor een
paraplu vorm hier gewenst is.
Zoals tomateboer schrijft zou ik op zoek gaan naar de juiste berk en er zijn nog een heleboel
andere die daar uiterst voor geschikt zijn, er zijn ook veel prachtige soorten geente die voor dat doel
gekweekt worden...grtjs,ines
donderdag 3 augustus 2006 - 16:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon