menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis hybriden stekken

Paronoto

Paronoto

Heb al herhaaldelijk geprobeerd om hybride clematissoorten te stekken, de klassieke manieren, kop- en tussenstek, met hieltje maar niks gekort, nooit geworteld, noch in de serre noch op "kamertemperatuur", met of zonder stekpoeder. Men maakte me wijs dat het alleen kan bij minstens 25° en in "beregende omgeving"....
zondag 14 oktober 2007 - 21:42
Spuddy

Spuddy

Heb je ook stekgrond gebruikt? En heb je de stekjes afgedekt om verdamping te voorkomen?
zondag 14 oktober 2007 - 22:13
minouke

Minouke

Afleggen is ook een gemakkelijke manier , maar er zijn gemakkelijke en moeilijke soorten :

wortelen snel :
alpina
montana
tangutica
tibetana
'Bill Mac Kenzie'

redelijk snel:
macropetala
viticella
grootbloemige hybride

wortelen moeilijk:
armandii
Texensis
maandag 15 oktober 2007 - 08:57
Paronoto

Tekst aangepast

Paronoto

Heb je ook stekgrond gebruikt? En heb je de stekjes afgedekt om verdamping te voorkomen?



Inderdaad, speciale stekgrond aangeschaft bij den Aveve! En om aan Minouken te antwoorden : ook met "afleggers". Met welke soort ik te doen heb ben ik vergeten want die plant staat er al jaaaaren en 't etiket is verdwenen met een of andere noordenwind. Alle gekende methodes toegepast maar tevergeefs...Heb wat tijd gespendeerd om in mijn zeer lijvig Handboek voor praktisch tuinieren (600blz)nog maar eens alles herlezen wat er over geschreven werd maar ben er niet wijzer door geworden.
maandag 15 oktober 2007 - 20:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon