menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Groenblijvende ceanothus

Ga naar meest recente reactie

leoneitje

Leoneitje

Dag iedereen,

sinds de herfst vorig jaar hebben we in onze tuin een groenblijvende ceanothus staan. Hij staat langs een muur en bedoeling is dat we hem langs de muur gaan geleiden.
Bij de aankoop zochten we een muurbedekker, maar eens iets anders dan klimop of andere muurbedekkers. De kweker raadde ons de ceanothus aan, omdat deze ook zeer mooi te geleiden was langs een muur.

We hebben hem zelf reeds op verschillende punten vastgemaakt langs stevige tuindraad, maar aangezien we er zelf niet zoveel van af weten, vragen we toch raad op het forum.

Heeft iemand tips hoe we dit het beste aanpakken. Met welke draad, hoever van de stam...?
Wie weet is er iemand hier die hetzelfde gedaan heeft: heb je tips voor ons of nog beter, heb je een leuke FOTO waar we al eens wat meer resultaat kunnen zien?

Groetjes,
Leonie
zondag 12 augustus 2007 - 11:18
minouke

Minouke

Ik heb die gehad , en nà een winter met vorst is hij kapot gegaan, 3 jaar heeft hij goed gegroeid en gebloeid, was een mooi blauw trouwens

hier vind je meer info :

http://www.neerlandstuin.nl/struiken/ceanothus.html
zondag 12 augustus 2007 - 18:54
Fons

Fons

De twijgen van ceanothus hebben de neiging om naar omlaag te groeien dus als klimplant moet die opgebonden worden, dit kan langs betonmatten of afspanningsdraad die tegen een muur of raamwerk bevestigt word,als de twijgen een stuk gegroeit zijn ze in de gewenste richting vastbinden met van die groene geplastificieerde tuindraad of eventueel vlechten tussen de tuin draad.
zondag 12 augustus 2007 - 22:25
yvette

Yvette

De twijgen van ceanothus hebben de neiging om naar omlaag te groeien dus als klimplant moet die opgebonden worden, dit kan langs betonmatten of afspanningsdraad die tegen een muur of raamwerk bevestigt word,als de twijgen een stuk gegroeit zijn ze in de gewenste richting vastbinden met van die groene geplastificieerde tuindraad of eventueel vlechten tussen de tuin draad.


Hallo Fons,

Ik heb ook ceanothus in de hof langs muur aangeplant en doet het perfekt, behalve dat ik tot hiertoe geen enkel bloem heb op deze planten. Volgens label op planten wordt vermeld kan in zon geplaatst worden, doch op deze muur komt geen rechtstreeks zonlicht.
Kan dit de oorzaak zijn van het uitblijven van bloemen ?
Groetjes

Yvette
woensdag 19 september 2007 - 13:52
Fons

Fons

Yvette, welkom op dit forum.
Ik veronderstel dat het bij u over een bladhoudende ceanothus gaat, de meeste soorten bloeien normaal in het voorjaar als er bijna nog geen zon is en sporadisch nog eens tijdens de zomer, dus ik veronderstel dat hij niet echt in de zon moet staan, afwachten maar tot Maart April voor bloempjes.
woensdag 19 september 2007 - 19:10

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon