menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Sfeerbeeld van mijn tuin met spiegel in verwerkt

Ga naar meest recente reactie

fb458684

Fb458684

Ik krijg niet alle foto's samen .Dus apart dan maar
Roosje[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 mei 2007 - 05:09
Nigella

Nigella

leuk he zo'n spiegel in de tuin
die hebben wij ook
alleen vind ik het jammer dat er af en toe eens een vogel tegen vliegt (gelukkig weinig)
maar anderzijds vind ik dat ook leuk als ik vogels naar elkaar ziet springen, als het ware een luchtballet. gewoon maar omdat ze spelen met hun spiegelbeeld

ik merk wel dat in de tijd van de open tuin, mensen wel even schrokken van beweging te zien, en dan...dat het hun eigen spiegelbeeld was.
In elk geval is dit een tuinarchitectonische tip waarmee je de tuin groter kunt doen lijken (hier niet nodig) of een hoek nog meer te laten uitkomen door die zo te verdiepen.

Als je deze truc toepast, moet je wel zorgen dat je steeds groen in je spiegel te zien krijgt, geen muren of huizen van buren of zo. dan is je truc om je "tuin" te vergroten mislukt

ziet er gezellig uit bij jou
zondag 20 mei 2007 - 21:57
ines

Ines

Mooi Roosje, het lijkt een romantisch plekje ook ideaal om daar trouwbeloftes uit te spreken
de hedera maakt alvast een mooie krans.
maandag 21 mei 2007 - 04:45
Esem

Esem

Idd een mooi plekje om foto's te maken van trouwpartijen en communuplaatjes.
Esem,
maandag 21 mei 2007 - 19:43
Feniks

Feniks

Ik ben ook op zoek naar zo'n grote spiegel voor in de tuin. Waar vind je zo'n dingen (en dan liefst omgeving Antwerpen)?
dinsdag 15 februari 2011 - 12:20
marero

Marero

mooi zeg, kan ik nog veel van leren
dinsdag 15 februari 2011 - 22:39
an

An

ik vind het ook erg mooi ga ook is op zoek en dan de vraag waar zal ik hem plaatsen,
dit soort formaat zoals hier boven zal aardig wat kosten,ikea heeft ook wel leuke formaatjes en niet zo heel duur,maar die zijn wel de helft zeker kleiner als wat hier boven hangt,

want zoals hij hier boven staat is gewoon een super mooi gezicht echt een heel mooi sfeer vol plaatje zo.
dinsdag 1 maart 2011 - 08:41
Feniks

Feniks

Ikea heeft een serie, geschikt voor gebruik in vochtige ruimtes, namelijk STAVE.
Die spiegel is 160 cm hoog x 70 cm breed, dat zou voor mij ideaal zijn. Ze bestaan met verschillende kaders, wit, eiken, berken, zwartbruin....alleen spijtig dat ze in 'mijn' Ikea in Wilrijk niet te verkrijgen zijn (ah en die kost een 50 euro, dus dat valt mee)
dinsdag 1 maart 2011 - 09:19
an

An

ik vindt het wel best prijzig dus voor mij houdt dat al op zal naar iets kleiners moeten kijken,
hoop dat je succes hebt en dat je hem kan krijgen ,kun je ikea niet belen en vragen of ze die naar jou ikea wilen sturen in verband met de afstand.
dinsdag 1 maart 2011 - 09:35
an

An

zou ook kunnen ik het eens in de gaten houden het wordt straks ook weer de tijd van de rommelmarkten hier in nederland 30 april en 5 mei.(hier leef ik echt naar toe,lekker snuffelen tussen ander mans spullen )wie weet ligt er wel wat ouds tussen voor kunst & kits.ben ik gelijk rijk hahahahaha
dus we kunnen er volop tegen aan (ik zoek altijd tuindingen en tuin boeken en tijdschriften ) en leuke
leesboeken en zo,heerlijk vind ik dat dus nu ook op spiegels letten,
dinsdag 1 maart 2011 - 17:14
an

An

heb een spiegel gevonden helaas niet voor de tuin maar wel voor in mijn gang
en die vinden ze al te groot,hahahaha
voor 4,00 50 bij 50 cm schat ik dat ie is
in aug. heb je hier nog 1 rommel markt ,en ik wil nog naar ikea misschien vind ik daar wel een andere voor de gang en hang die van de gan in de tuin op maar hij is volgens mij te zwaar voor een schutting die nu in de gang hangt en je krijgt niet dat effect van een hele doorgang maar wel van een door kijk luik
en je zou nu ik het zelf zeg ook van die houten luiken aan kunnen maken net zoals een raam luik
vrijdag 10 juni 2011 - 11:48
Feniks

Feniks

Even dit topic aanvullen met een fotootje van mijn spiegel
Nu nog wachten op de wilde wingerd die er om heen geleid wordt...

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 19 maart 2012 - 08:49
an

An

o wat staat het gezellig maak ook ff een foto als die wilde wingert er om heen groeit super mooi genmaakt
maandag 19 maart 2012 - 18:27
Feniks

Feniks

Zal ik zeker doen! Ik kan niet wachten tot die begint de groeien dit jaar!
dinsdag 20 maart 2012 - 08:36
minouke

Minouke

ik had vroeger een prieeltje waar ik ook een spiegel had.
Zo gezet en gemaakt dat het op een venstertje leek;

Foto's van uw Tuin

dinsdag 20 maart 2012 - 08:41
Feniks

Feniks

Mooi hé, dat geeft toch altijd meer licht, lucht en ruimtegevoel!
dinsdag 20 maart 2012 - 08:47
Pistachio

Pistachio

Minouke, wat een prachtig zithoekje ... zou ook zoiets willen maar mijn luidruchtige buren verpesten altijd mijn plezier om in de tuin te zitten. Heb gisteren op mijn oprit zitten zonnen, kon ze nog horen maar verstond gelukkig niet meer wat ze zeiden ... blijf dromen van een "stille" tuin ... dat moet het opperste geluk zijn.
donderdag 22 maart 2012 - 11:24
minouke

Minouke

Pistachio, geloof me 't is overal iets.
hier op deze foto, op die plek dus had ik ook dat gesuis van het zwembad van de buren.
En hoe stiller de omgeving hoe verder het geluid te horen is, ook hoe storender het is.

vrijdag 23 maart 2012 - 08:47
Pistachio

Pistachio

Ja Minouke, zal me er eeuwig en altijd aan blijven ergeren. Denk dat ik hooggevoelig ben. Maar er is ook goed nieuws ... de zwembadman heeft zijn ventilator toch een beetje geïsoleerd. Ik hoor het nog steeds maar het is de helft minder luid dan vorige zomer ... er nog steeds niet blij mee maar kan er wel mee leven nu. Vanavond worden mijn bamboeplanten geleverd, het geruis in de blaadjes zal ook veel camoufleren denk ik. Ik kijk er naar uit. 't Is inderdaad overal iets en er zijn erger dingen maar er zijn zo van die dagen dat ik stapelgek word van burenlawaai ... Heb nu ook een mp3 speler gekocht dus desnoods zet ik die op
vrijdag 30 maart 2012 - 08:36
Feniks

Feniks

Zoals beloofd: met al wat meer groen er rond:

[afbeelding verwijderd niet-https]
vrijdag 18 mei 2012 - 12:48
Patattenriek

Patattenriek

Ik had op de zolder ook nog een spiegel staan en heb er dan ook maar een tuinspiegel van gemaakt.
Met dank aan Minouke voor haar schitterend idee om er een raampje van te maken

Foto's van uw Tuin

zaterdag 19 mei 2012 - 18:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon