menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Klein stukje tuin af

Ga naar meest recente reactie

marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
verleden zomer
zaterdag 5 februari 2011 - 23:34
Peppody

Peppody

Dat ziet er heel erg mooi uit!
zaterdag 5 februari 2011 - 23:49
Bibi

Bibi

Leuk die stenen verhogingen dat geeft een gezellige en warme sfeer
zondag 6 februari 2011 - 00:28
Matabish

Matabish

Da's al een héél mooi hoekje Marero!
zondag 6 februari 2011 - 00:33
Mandy

Mandy

Mooi geworden.... en met veel kleuren.......



.
zondag 6 februari 2011 - 02:09
LauraK

LauraK

Wat is er al veel te zien op dat kleine stukje! Heel knap gedaan met dat paadje erin,
het hoogteverschil; nu ben ik wel erg benieuwd hoe de rest van de tuin eruit gaat zien!
(Hint, hint!)

Groeten van Laura.
zondag 6 februari 2011 - 09:16
molleke32

Molleke32

Prachtig! Je hebt het stuk optimaal benut , veel te zien, mooi!

Groetjes Vicky
zondag 6 februari 2011 - 09:50
Knovos

Knovos

Wat ziet dit er al leuk uit zeg. ben benieuwd wat je van de rest maakt. Je uitzicht achter is trouwens ook niet verkeerd.
zondag 6 februari 2011 - 10:48
an

An

ziet er mooi uit ,net wat knovos zegt het uitzicht er achter is ook super.
met al die bomen .
(soort bos)
gr an
zondag 6 februari 2011 - 12:49
Rita1960

Rita1960

Mooi Marero!

ennuh.. 'k word erg nieuwsgierig naar de rest

groetjes,

Rita
zondag 6 februari 2011 - 17:00
Pistachio

Pistachio

Heel mooi gedaan! Zijn de bomen/struiken achter de draad ook nog van jou? Zoniet, bof je maar met zo'n groenscherm! Heerlijk plekje om te vertoeven lijkt mij! Laat de foto's maar komen!
maandag 7 februari 2011 - 12:57
marero

Marero

jaja ongeduldigaarden, heb net fotos van de tuin in rust en achterliggende getrokken, vanavond gaan ze derop zenne , nu ga ik eerst naar de act..... en vogeleten kopen want mijn stamgasten hun huizeke is leeg tot strakskes hé
grtz marero
maandag 7 februari 2011 - 13:26
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
het middelste stuk tuin en zoals je kunt zien is er nog veel werk aan, het pad rondom het kruidenspiraal is nog niet af, trouwens de meeste kruiden zijn er nu uit en er staan azaleas en dergelijke in de plaats
maandag 7 februari 2011 - 18:45
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
achter de tuin vijver met eiland en bossen, allee dat waren bossen tot ze een paar jaar geleden al de hoge bomen omgekapt hebben en er mini sprieten van boompjes gezet hebben die ooit misschien de naam boom gaan waardig zijn maar ik zal dat wss niet meer meemaken want ze groeien geen fluit
maandag 7 februari 2011 - 18:50
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
zelfde zicht meer naar links, in de verte zie je nog een deel van de hoge bomen die er nog niet uit zijn
maandag 7 februari 2011 - 18:53
Rita1960

Rita1960

Dat wordt wel weer mooi dit jaar..

ennuh water genoeg in de buurt!

Persoonlijk zie ik dit liever dan alleen maar bomen.. dan kun je door de bomen het bos niet meer zien

groetjes,
Rita
maandag 7 februari 2011 - 18:53
Peppody

Peppody

wat woon je mooi zeg!! Wat een uitzicht wauw! Jullie zullen ook wel veel vogels in de tuin hebben met die vijver en bomen achter de tuin?
De tuin wordt ook leuk!
maandag 7 februari 2011 - 18:53
marero

Marero

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 7 februari 2011 - 18:59
marero

Marero

das rechts en nog eentje , met een stuk van de tuin van de buren, ik zou wel graag die lelijke platen bedekt krijgen met groenblijvende struiken die liefst dan nog bloeien ook[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 7 februari 2011 - 19:03
marero

Marero

ja boven die platen staat draad van de buren en die laat ik begroeien met verschillende clematissen maar dat zijn allemaal nog jonge planten dus die zijn nog niet zo groot in de zomer en in de winter is het kaal, heb er al dat kleine sparachtige geval gezet die is al flink gegroeid en een nandina en helemaal vanachter in de hoek staat een spirea van houttei, en ik had daarvoor die camelia gezet die ik dus terug binnen heb moeten halen omdat het terug ging vriezen, dus dat plaatsje is al besproken, ik heb ook nog stekken van mijn vlinderplant van de andere kant van de tuin gestekt en die gaan ook voor die platen komen, en dan was ik nog op zoek naar een geelbloeiende struik die heerlijk rook, die ik in een vroegere tuin had staan maar die niemand blijkt te kennen (khad ook niet veel info)en dan zou het meeste toch moeten weggemoffeld zijn en als dan in de zomer de clematissen bloeien dan ist kleurig ook, iemand nog een ander idee?
maandag 7 februari 2011 - 21:20
Mandy

Mandy

Wat een schitterend plekje met dat water en die bomen op de achtergrond.....
maandag 7 februari 2011 - 22:18
Kiptaro

Kiptaro

Echt een prachtige tuin, zo natuurlijk!
En gelukkig niet zo straks als de 'mode' van tegenwoordig.
dinsdag 8 februari 2011 - 08:21
molleke32

Molleke32

Ja ik ben ook meer voor het 'natuurlijke' ipv die strak ingedeelde vakken op kleur..Maar ja dat is ieder zijn mening he Heel mooi ben benieuwd alles je nog wat bij geplant hebt om dan de foto's te zien
dinsdag 8 februari 2011 - 17:48
an

An

wat een mooie foto's vooral die van vorig jaar dat alles in volle bloei staat.
super tuin heb je
gr an
dinsdag 8 februari 2011 - 19:01
marero

Marero

ik heb vandaag weer hard gewerkt in mijn paradijsje (zo noem ik het dikwijls) kheb een witte astilbe uitgegraven en gedeeld en een gele leucanthemum vant zelfde, ik heb de hortensia vanille fraise die in een grote pot stond gesnoeid en in de tuin gezet, hier en daar gesnoeid en opgeruimd, een deel van de rozen gesnoeid en de rozenboom uit zijn wintervest gehaald, een azalea die op de verkeerde plaats stond in ne grote pot gezet, zal er nog wel een geschikt plaatsje voor zoeken later, heb een stukje pad met tegels gelegd, een klein bloemeke verplant, mijne geschilderde betonnen kikker een goei plaatsje gegeven op den heuvel, de hond uit de putten geduwd die ik groef voor mijn plantjes, in de rozen gevallen, niks kapot gedaan...oef...en van de gesnoeide takken van de hortensia stekken gemaakt, 2 pottekes vol, kweet nie of dat nu den tijd der voor is maar baat het niet dan schaad het niet, en daarna in mijn zetelke op terras met ne frisse cola zero van mijn werk en mijne zere rug genoten...tot zover mijne namiddag en hoe was die van julie?
dinsdag 8 februari 2011 - 22:58
Mandy

Mandy

Je hebt wel een heel hard gewerkt, geloof ik, zo te lezen.....

Maar het was me dan ook wel het weertje... Hier scheen in ieder geval het zonnetje en er was geen wind......

Ik heb ongeveer 50 Spireae gesnoeid, eerst het grove deel met de elektrische heggenschaar en even netjes afgewerkt met een handknipper en daarna alle oude blad en takjes weggeharkt en alles naar achteren gereden, in het bos...... Maar ik had een goede hulp: de kip die me constant voor de voeten liep in de hoop wat wormen te vinden......

.

Maar het was erg gezellig, lekker samen keuvelen......
dinsdag 8 februari 2011 - 23:06
Mandy

Mandy

Ik heb zoveel te snoeien dat ik zo langzaam toch maar ben begonnen.... zodat ik straks in maart meer tijd heb om te besteden aan het zaaien ed.... echte heftige nachtvorst komt er niet meer, hoop ik haha......

De kip loopt achter me aan en vind overal de lekkere hapjes....... heeft die ook een goeie dag...

woensdag 9 februari 2011 - 11:51
marero

Marero

braaf woefke , die van ons wil altijd op schoot zitten of ge nu bezig zijt of niet, zo zijn er zelfs fotos van ventje die zit te schilderen aan de muur met de hond op schoot, en als ik putten maak of eender wat in de tuin staat ze ook altijd in de weg en t'is ne witte dus kunt ge ze moeilijk met uw vuil handen weg duwen hé
donderdag 10 februari 2011 - 19:01
renate67

Renate67

Marero , voor tegen je muurtje / gaas kun je ook denken aan winterjasmijn (bloeit geel in winter, hier nu bijna uitgebloeid) en er zijn ook wintergroene kamperfoelie.
dan blijft het ook in de winter uit het zicht.
renate
maandag 14 februari 2011 - 00:41
Eniavaswen

Eniavaswen

Heel mooi stukje tuin. Ziet er al heel gezellig uit. Als je tuin klaar is, ga er er er zeker mee kunnen uitpakken.
Kan goed geloven dat de 'ziekte' niet overgaat.
dinsdag 15 februari 2011 - 12:32
Mandy

Mandy

Klopt, ik denk dat ik hulp nodig heb........ Psychische........ of hoe noem je het?........ niets kunnen kopen....... en het erg willen..... ontstellend frustrerend........ dat gaat slecht aflopen........

Wie heeft er een oplossing?........ HELLUP.......
dinsdag 15 februari 2011 - 19:38
Rita1960

Rita1960

kleine redding..

zaden van de knoflookbieslook en de rode bieslook??

kan dat de nood een beetje ledigen??

dinsdag 15 februari 2011 - 21:16
marero

Marero

rode bieslook???? bestaat dat ookal?? de gewone en de chinese heb ik staan maar van die rode had ik nog nooit gehoord, naar wat smaakt dat?
dinsdag 15 februari 2011 - 22:43
Mandy

Mandy



Ohhhhhhhhhhhhhhhhhh vast wel......... ik zal vanaf nu elke ochtend op de oprit liggen om de postman op te wachten...........hem smachtend aankijken of tie asjeblieft wat voor mij heeft.....





Rode bieslook...... bestaat dat ook???????
dinsdag 15 februari 2011 - 22:43
Rita1960

Rita1960

komen er aan Mandy en Marianne

en de smaak van de rode bieslook is net als de groene....

groetjes,

Rita
woensdag 16 februari 2011 - 10:02
Rita1960

Rita1960

Mond te groot gehad
ik heb geen zaden meer van de knoflookbieslook ...
wel van de rode bieslook.

en marjoleine jij krijgt ook

zal deze zomer zaden gaan oogsten.



woensdag 16 februari 2011 - 11:40
Rita1960

Rita1960

ja ja, jij en niet durruvuuh..



morgen gaan de zaden op de post
woensdag 16 februari 2011 - 16:45
Mandy

Mandy

Dank je wel, alvast Rita.......
woensdag 16 februari 2011 - 20:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon