menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn tuin

Ga naar meest recente reactie

monique217

Monique217

Zoveel foto's gezien van leuke tuinen, ben heel benieuwd wat jullie van mijn tuin vinden. Ben sinds een jaar fanatiek aan het tuinieren dus eigenlijk nog maar een groentje.
Als jullie nog leuke tips hebben hoor ik ze graag!!

Foto's van uw Tuin

maandag 26 juli 2010 - 08:19
monique217
maandag 26 juli 2010 - 08:19
Polplastron

Polplastron

Gezellllliiiig! Ik hou zelf ook wel zo van die niet te felle kleuren en die prullekes (vlindertjes, e.d.) in de tuin!
maandag 26 juli 2010 - 08:38
monique217

Monique217

ik ben gek op de paars/blauw en wittinten en ik zou me dan ook tot die kleuren willen beperken. Maar het gaat nog wel eens fout. Ik heb een witte ridderspoor gekocht maar die is lichtblauw en ik heb blauwe gladiolen gekocht maar zoals het er nu uit ziet worden ze rood..........zucht.........
maandag 26 juli 2010 - 08:56
Jeannette1

Jeannette1

Hai Monique,
Dit is een heel fijn en mooi tuintje!!!
Hier zou ik echt wel heerlijk kunnen zitten en genieten.
Groetjes, Jeannette
maandag 26 juli 2010 - 09:42
Matabish

Matabish

Heel aangenaam en rustgevend met die zachte tinten! Mooi!!

Zonnige groetjes,
Matabish.
maandag 26 juli 2010 - 12:06
monique217

Monique217

dank je wel allemaal. Nog tips hoe ik het nog leuker kan maken??
Ja mijn gras verzorg ik goed, regelmatig sproeien en in het voorjaar geverticuteerd, gemest en gekalkt.
Er komen wel dorre plekken in hoor, tis minder mooi dan de foto laat zien
maandag 26 juli 2010 - 13:16
LauraK

LauraK

Ook ik kan me helemaal vinden in de keuze van kleuren: blauw/lila/paars/wit.
Ik combineer er zelf nu ook rozetinten bij, en dat accentueert vreemd genoeg juist
die blauwtinten.

Om het hout te laten begroeien is er ook veel keuze in die kleuren.

Groeten van Laura.
maandag 26 juli 2010 - 16:55
monique217

Monique217

ik heb aan de zijkant tegen de schuur een clematis (president) en een witte klimroos staan maar dat gaat nog niet zo snel
Aan de achterkant zou ik graag een witte kamperfoelie hebben. Heb ook al zitten denken aan een eenjarige klimplant met paarse of witte bloemen
maandag 26 juli 2010 - 17:20
LauraK

LauraK

Eenjarige klimplanten met paarse of witte bloemen: Ipomoea purpurea, Cobaea scandens...
Snelle groeiers die lang doorbloeien!

Groeten van Laura.
maandag 26 juli 2010 - 19:57
jamssen

Jamssen

Dat ziet er erg gezellig uit.
Ik zou inderdaad nog wat mooie klimmer tegen de schutting plaatsen, maar verder niks meer aan doen het is al heel mooi.

groetjes mlouise
maandag 26 juli 2010 - 22:06
berenice

Berenice

hallo

t'ja heel mooi en mooie kleuren maar ik mis ook wel klimmers tegen
de houten muur ( die ik lelijk vind ) na het uitdoen van onze haag
heb ik er nu ook zoo een ::: dus ben ik volop klimatissen aan het planten
en als favoriet heb ik de mooie groenblijvend ( efkes naam vergeten !!!!)
die wit of roze bloeid ( maart , april ) dan de montana's in wit en roze
en dan de zomerbloeirs ( keuze genoeg )
ik zoek ook nog enkele groenblijvend klimmers , want als de clematissen
gesnoeid worden is DIE MUUR er terug he
iemand een idee : liefs geen woekeraars
maandag 26 juli 2010 - 22:44
monique217

Monique217

dank voor de lieve reacties !
Ik vind schutting op zich niet lelijk maar ik zou er ook wel graag een klimmer tegen aan willen. Het punt is dat tegen die schutting weinig zon komt . Daarbij is het kleigrond dus niet alles wil er op groeien.

nee ik wist dat ook niet dat er blauwe gladiolen waren maar ik zag ze liggen bij de tuinland. Dit is een plaatje van witte en blauwe maar ik had dus alleen de blauwe.
Maar ze komen nu uit en zijn rood ..........zucht..........

wat leuk die mini gladiolen!

Foto's van uw Tuin

dinsdag 27 juli 2010 - 07:08
monique217

Monique217

ja joh ze zien er prachtig uit. Ik had me er ook echt op verheugd. Zit je eerst maanden tegen zo'n bos prei aan te kijken. Ik kon die bloemen er wel uit kijken hahaha. Maar dat viel dus erg tegen toen ze uitkwamen.
dinsdag 27 juli 2010 - 22:59
prinsesje

Prinsesje

ja erg schattig !

Netjes & ordelijk maar toch niet strak dara houd ik ook van en die prulletjes helemaal geweldig in combinatie met d eborders en potten.

Romantische tuin , vrouwelijk geniet ervan !
woensdag 28 juli 2010 - 15:04
monique217

Monique217

dank je wel
dat paadje tussen de 2 grasveldjes door dat lag er al van de vorige bewoner, die wil ik eigenlijk nog weg hebben en dan een wat speelser paadje maar weet nog niet precies wat en hoe ik het wil, dus projectje voor volgend jaar
donderdag 29 juli 2010 - 13:03
prinsesje

Prinsesje

Hi,

Ik zou her herbetegelen met een kinderkop tegel en je krijgt gelijk een ander gezicht ! Misschien nog met wat kaaiband randen verticaal erdoor heen en klaar ben je.
Geeft gelijk ook een brocante sfeer zo´n paadje enfin er zijn genoeg mogelijkheden en het paadje stoort nu al niet hoor !

donderdag 29 juli 2010 - 13:25
monique217

Monique217

dank je tuinfairy!
Princesje wat is een kaaiband? dat ken ik niet. Die kinderkopjes zijn inderdaad een leuk idee !
vrijdag 30 juli 2010 - 18:15
Matabish

Matabish

[afbeelding verwijderd niet-https] ... het is de bedoeling ze, als garnituur, dwars door je tuinpad te verwerken hé TuinFairy.
Niet door de ganse tuin.
Persoonlijk hou ik meer van een tuinpad met gewoon enkele stapstenen.

Lachende groetjes,
Matabish.
zaterdag 31 juli 2010 - 15:03
monique217

Monique217

ik vind kinderkopjes wel een leuk idee, maar dan zonder troittoirbanden denk ik
Staptegels zijn ook een leuk idee, heb je ook geen last van gras tussen de tegels (althans geen gras wat je moet wieden)
zaterdag 31 juli 2010 - 20:29
prinsesje

Prinsesje

Hi,

Kaaibanden is Brabants voor zowel trotoirbanden als gewone klinkers.
Welnu met zo´n romantische tuin ga je of course geen lelijke trotoirbanden plaatsen...duh !!!....
Maar wel leuke kinderkopjes die je eventueel kunt breken met horizontale stukje halve klinkers als je het toch wat strakker wilt hebben. Een Kinderkopje is een chaotische steen die van zijn eigen genoeg cachet heeft maar omdat het vanaf een foto lastig is in te schatten hoe groot en breed je pad is kun je het vertrakken met halve klinkers.
Nadeel van kinderkopjes is dat ze wel wat duurderder zijn in verhouding met een wat meer normale steen, ook voor het leggen vragen z emeer en je hebt echt een goede stratenmaker nodig die ze een beetje fatsoenlijk kan leggen.

Staptegel zou ik niet doen ! Ik vind ze wel leuk bij vijvers maar het is zo schattig dat er nu al een paadje ligt dat deelt visueel de tuin echt goed in met een staptegel ben je dit effect al snel kwijt. Of wordt er bedoeld met staptegel een grote vlaktk tegel ?
Hoe dan ook een staptegel lijkt me lastiger met grasmaaien omdat je ertussen moet maaien.....
Veel succes je hoeft niet persé een nieuw paadje te nemen want deze stoort ook al niet hoor !

maandag 2 augustus 2010 - 10:31
Matabish

Matabish

Staptegels in de tuin zijn idd. grote ruwe tegels die dieper ingegraven worden zodat je er gewoon over kunt maaien.
Ze liggen ook niet tegen elkaar maar telkens op stapafstand van elkaar.
Dat geeft ook een zeer rustiek gevoel!

Groetjes,
Matabish.
dinsdag 3 augustus 2010 - 00:57
monique217

Monique217

ja dat dacht ik ook dat je er gewoon overheen kon maaien.
Nou ja ik moet er maar eens goed over na denken wat ik precies wil.
bedankt voor het meedenken allemaal !!
dinsdag 3 augustus 2010 - 06:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon