menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Roos Schneewittchen

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

[afbeelding verwijderd niet-https]

nog zo'ééntje om het moeilijk te maken er is een schneetwitchen van kordes , een floribunda en een polyantharoos van Lambert.

paar jaar terug kocht ik er bij een kweker, en 1jr later bij iemand anders om er bij te zetten, en ze waren verschillend. De laatste waren rozig in het midden bij het opengaan de andere niet, de blaadjes en de struik zijn ook verschillend. Toen heb ik het opgezocht en gevonden in "het grote rozenboek" van The Royal Hortycultural Society

En de klimroos is wéér anders...

enfin ze zijn mooi en dat is wat het moet zijn hé
woensdag 20 juni 2007 - 16:42
Nigella

Nigella

en zeggen dat dat zowat de meest klassieker onder de rozen is, iedereen kent die bijna
toch is het en blijft het een mooie roos, zonder al te veel problemen
woensdag 20 juni 2007 - 17:09
Nivalis

Nivalis

Ik heb ze zelf ook, en ik ben zeer tevreden over de bloemen. Mooi wit, en genoeg aan een tak.
Over de struik zelf ben ik minder te spreken. Ik heb, door verhuizingen, in verschillende soorten grond gezien hoe ze groeien. Maar de takken blijven slap, kaal en zijn gauw lelijk.
Dat vind ik erg jammer. Ik houd persoonlijk heel erg van witt bloemen, en als ze uit mijn tuin zouden moeten, vallen er flinke gaten.

woensdag 20 juni 2007 - 18:52
minouke

Minouke

Wel, die van kordes zijn sterker vind ik, dat zijn die met een roze schijn in het midden als ze beginnen open te gaan, want die anderen zijn bij mij ook slap en kaal struikje en verder is de bloem mooi en heel wit zonder blos
woensdag 20 juni 2007 - 19:36
Nivalis

Nivalis

Hij is vandaag nog niet aan de bloei, dus ik weet niet welke ik zou hebben. Mijn man heeft ze namelijk meegenomen van een kweker in duitsland. Ik kreeg nog veel meer rozen (Winchester Cathedral, Lili Marlene, Graham Thomas, Crystal Palace en Iceberg/Schneewittchen). Deze doen het allemaal erg goed, al blijft de groei van Iceberg/ Schneewittchen dus achter.

Voor 2 jaar terug heb ik overigens op de BBC gehoord dat ze van Iceberg ook een donkerrode versie gekweekt hebben: Burgundy geloof ik. Zag er op tv erg mooi uit.
donderdag 21 juni 2007 - 17:03
minouke

Tekst aangepast

Minouke

weet je wat je eens moet proberen, ik heb de tip gehad van een oude tuinier en heb het maar sinds de lente van dit jaar geprobeerd dat is het volgende : netels plukken, een plastieken emmer ermee 3/4 vullen en met water bijvullen met een delsel afsluiten. een paar weken laten trekken en daarna aan de rozen gieten. Maar let op maar 10% van dit goedje op een liter water in een gieter gebruiken en niet op de bladeren komen want dan krijg je lelijke vlekken. niet schrikken van de reuk het stinkt ....

Dit zou de rozen versterken en beschermen tegen bladziektes.

ik vind trouwens dat er al verbetering te zien is , maar nog een beetje vroeg om zeker te zijn

Rozen hebben wel 3 jr nodig om "volwassen" te worden , volgend jr gaat ge daar een beter zicht op hebben

Burgundi : heb ik gevonden in "het grote rozenboek" maar vind niets over Iceberg , ze is wel een oude roos
en rood

Dat programma op BBC hoe heet dat? want ik heb daar al van gehoord maar ik vind dat nooit
en wanneer?

groetjes chantal
donderdag 21 juni 2007 - 17:42
Nivalis

Tekst aangepast

Nivalis

Ik woon hier ook nog maar 2 jaar, en ik moest eerst de grond helemaal vrij maken (oa van Geranium/Ooievaarsbek).
De tip van de brandnetel zal ik proberen, er zijn brandnetels genoeg achter huis. Dank.

vroeger, lees ind e tijd dat Allen Titchmarsh het presenteerde, zat ik iedere vrijdagavond rond 8 of 9 uur klaar. Na de wisseling bij de presentatoren, vind ik er niet veel meer aan. Ik heb dit jaar ook alle tuinshows gemist (Chelsea, Malvern, HamptonCourt..Tatton). Misschien is er nu al weer een zomerstop. Je zou kunnen kijken op http://www.bbc.co.uk/gardening en dan op zoek naar de uitzendingen/broadcasting shows....

Suxxes.
vrijdag 22 juni 2007 - 18:43
annis

Annis

Het programma op de BBC 2 is Gardners World daar is ook een tijdschrift van in het Engels. Meestal is dit op vrijdagavond maar de laatste tijd vervalt het wel eens. De show van Chelsea is wel op tv geweest maar van de overige heb ik nog niets gezien.

Annis
vrijdag 22 juni 2007 - 19:24
minouke

Tekst aangepast

Minouke

erg bedankt hoor annis en nivalis, want ik hoor veel positiefs van dat programma. En wat nivalis zegt van wisseling van presentatoren , dat vind ik ook van groene vingers, vroeger moest ik kost wat kost kijken maar nu ... het zegt mij niets meer , dacht in begin 't zal wennen maar ivo pauwels en gerty en jean of vroeger marc de mesmaecker die konden u zo meeslepen ....

chantal


OOOOOOOOOOOOOh ! dat is deze avond, 'k ga eens nakijken in 't programmablad
vrijdag 22 juni 2007 - 19:37

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon