menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lavandula angustifolia rosea

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

een blik op een klein deel van onze zuidkamer. Het rechthoekig terras op de zuidkant ligt in een afgesloten tuinkamer waar links en rechts er van vaste planten in met buxus afgeboorde vierkante blokken staan. Een beetje een zuiderse sfeer werd gecreëerd met lichtroze Lavandula angustifolia rosea, zelf gezaaide blauwe Agapanthussen die het 2e jaar in volle grond staan ( nog maar in knop) Achter dat vak overgaand naar de taxushaag staan , uit zaad opgekweekte lilaroze Tulbaghia purpurea in volle grond en een variatie roze rozen ( die jammer genoeg niet zichtbaar zijn +- allemaal juist geknipt na die hevige regens (Heritage, Bouquet parfait, Clair rose, Perpetua ). Aan de berceaubogen overwegend blauwe soorten Clematissen en roze klimrozen oa Sorbet en Swan Lake
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 17 juni 2007 - 20:36
minouke

Minouke

mooi die roze lavendel, erg mooi zelf; maar ken je de naam van de clematis aan de boog , ik ben op zoek naar een lichtblauwe zonder problemen van ziektes en geen grote bloem
zondag 17 juni 2007 - 21:06
Nigella

Nigella

mooi die roze lavendel, erg mooi zelf; maar ken je de naam van de clematis aan de boog , ik ben op zoek naar een lichtblauwe zonder problemen van ziektes en geen grote bloem

dat is juist mijn probleem van deze, dat ik zowel van die grootbloemig linkts als van die iets kleinere rechts het niet weet. Jammer he
zondag 17 juni 2007 - 21:24
martine

Martine

heel mooi hoekje, die clematis bloeit overvloedig, en dan het zachte van de lavendel erbij...
Martine
maandag 18 juni 2007 - 15:23
Adrienne

Adrienne

Zaalig Nigella, roze lavandel had ik nog niet gezien
maandag 18 juni 2007 - 16:55
Lilian

Lilian

Ik heb ook een plant van die rose lavendel en ga er stekken van nemen dit jaar.
Nigella, de agapanthus laat je die in de winter ook in de volle grond zitten?
Wanneer zaai je die dan in het najaar ook buiten?

Het is wel een mooie combinatie van kleuren!

groetjes lilian
maandag 18 juni 2007 - 21:08
annis

Annis

Nigella mooi die kleurcombinatie. Dat is ook wel mijn vraag over de Agapanthus of je die in de winter in de volle grond laat. Ik weet dat er soorten zijn die in de volle grond kunnen overwinteren door deze af te dekken.

Annis
maandag 18 juni 2007 - 22:35
Nigella

Nigella

. Dat is ook wel mijn vraag over de Agapanthus of je die in de winter in de volle grond laat. Ik weet dat er soorten zijn die in de volle grond kunnen overwinteren door deze af te dekken.

Annis

wij hebben het nu reeds een paar jaar met een 4-tal planten en nu hebben we dit vierkant uit de zuidkamer met een 20-tal planten gedaan; dat zijn bladverliezende blauwe Agapanthussen, die we zaaiden en die eerst 2 jaar +- in pot gekweekt werden. Ik zaai die en laat die dan in kleine potjes met een 5-tal miniplantjes samen , nadien in grotere van 15 cm en dan bloeien ze reeds zelfs sommigen vanaf het 1e volle jaar. Deze zijn in hun 3de jaar in de grond gezet. Maar we hebben geen harde winter gehad, het wordt aangeraden ze toch een beetje winterbescherming te geven in hardere winters
ik ben benieuwd wat ze hier nu naast die Lavendel voor effect zullen geven als ze bloeien want er zitten botten in.
maandag 18 juni 2007 - 23:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon