menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ismene

Ga naar meest recente reactie

Bowie

Tekst aangepast

Bowie

[afbeelding verwijderd niet-https]

Dit jaar 5 bollen gekocht en het is de eerste die begint open te gaan.
Er zouden 4 tot 5 bloemen moeten zijn voor 1 bol.

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 16 mei 2007 - 17:02
Bowie

Bowie

De 1ste foto = 360x480
De 2de foto = 600x800
woensdag 16 mei 2007 - 17:08
Nigella

Nigella

waai, dat is een die ik ook verwacht, heb voor 't eerst die bloembol gekocht, vond het schitterend op de foto zo'n krullende bloembladeren
woensdag 16 mei 2007 - 20:19
Tine

Tine

Vorig jaar heb ik ook zulke bollen gekocht maar ze bloeiden niet. Nu zijn ze pas 5 cm hoog . Ik ben benieuwd of ik dit jaar bloemen eraan krijg. Ik betwijfel het omdat ze nog maar zo klein zijn. Ik dacht dat ze pas later zouden bloeien.

Tine.
woensdag 16 mei 2007 - 22:59
jdcoster

Jdcoster

waai, dat is een die ik ook verwacht, heb voor 't eerst die bloembol gekocht, vond het schitterend op de foto zo'n krullende bloembladeren

Ik heb er verleden jaar gekocht die in bloei stonden als souvenir in het winkeltje bij de toontuinen van Hoegaarden. Nu staan ze in één pot samen met een aantal bollen Galtonia.
Er komt nog niet veel schot in de zaak maar het is nog vroeg en ik moet natuurlijk ook nog een beetje bloei hebben voor na de open-tuin-dagen. Ik woon hier namelijk altijd.
Met dergelijke kunstgrepen (bollen in potten) vul ik vaak de lege plekken op na het verwijderen van het loof van de voorjaarsbollen, de uitgebloeide vergeet-me-nietjes of de Judaspenningen.
donderdag 17 mei 2007 - 00:49
annis

Annis

Tania dat is een mooie bloem. Heel apart.
Annis
donderdag 17 mei 2007 - 01:24
Nigella

Nigella

[
Met dergelijke kunstgrepen (bollen in potten) vul ik vaak de lege plekken op na het verwijderen van het loof van de voorjaarsbollen, de uitgebloeide vergeet-me-nietjes of de Judaspenningen.


ja dat heb je als je van voorjaarbollen houdt en ook van vaste planten, de vroege zijn dan tegen het open tuinWE er uit; ik vul vaak de vaste plantenborder en gaten van bollen op met Dahlia's en Cleome, en Cosmos of Zinnia's of Reseda
donderdag 17 mei 2007 - 04:05
ines

Ines

Prachtige vormen en zo frèle ...
donderdag 17 mei 2007 - 05:35
Bowie

Bowie

Vorig jaar in Brazilië in de tuin van een ecolodge zo'n plant zien staan in volle grond, omvang zeker 4m, met, denk ik, zo'n 100tal bloemstelen.

Prachtig zicht, kon helaas geen foto maken, omdat mijn camera kuren had.
donderdag 17 mei 2007 - 20:20
Esem

Esem

Ja het is wel echt een speciale verschijning.
Esem,
vrijdag 18 mei 2007 - 02:23
Bowie

Bowie

Update: [afbeelding verwijderd niet-https]

Raar dat van de 5 bollen die gekocht heb, er pas 2 nu al bloemen, de andere 3 zijn nog hun bladeren aan 't maken.
vrijdag 18 mei 2007 - 16:48
Tomby

Tomby

Prachtig gewoon! Elegante plantjes, hebben ze deze ook in andere kleuren?

Grtz Tom
zaterdag 19 mei 2007 - 00:20
Bowie

Bowie

Neen, enkel in het wit.
zaterdag 19 mei 2007 - 03:48
Esem

Esem

Bowie ben je zeker?,
Ik dacht ,maar ben ook niet zeker,ze al eens gezien te hebben in het heel licht roze.
Gr Esem,
zaterdag 19 mei 2007 - 05:47
Bowie

Bowie

Ik dacht toch van wel hoor, maar ik kan ook best fout zijn.

Het zou mij niet verbazen dat er één of andere ....... kruisingen gaat maken zodat er ook andere kleuren komen.
Dat is al met zoveel planten gebeurd.

Heb je dan in 't echt gezien of op foto of bij het googlen?
zaterdag 19 mei 2007 - 06:02
Esem

Esem

Bwie ik dacht het ooit eens gezien te hebben in een of andere open tuin???
Maar ik ben ook geen 100% zeker hoor.
Esem,
zaterdag 19 mei 2007 - 06:36
sylvain

Sylvain

Prachtig Tania ik persoonlijk ken de plant niet maar de vorm is heel apart en dan zijn wit,
het is een mooie opsteeker voor het forum zo een prachtstuk grt en dag 10
zaterdag 19 mei 2007 - 06:59
Nigella

Tekst aangepast

Nigella

ook hier onze 1e Ismene , een schat van een bloem. Je kunt er echt bij fantaseren: " iemand die duikt, een ballerina…….. Ze staat hier reeds gans de maand buiten en heeft een 2 e bloem in knop ; benieuwd of ik van die 5 bloembollen 5 bloemen zal krijgen

Bowie laat jij die van u binnen staan??? of buiten???
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 27 mei 2007 - 04:56
Bowie

Bowie

Nigella, hier blijft ze buiten staan, ze staan in een halve wijnton. Het is wel nog maar het 1ste jaar dat ik ze heb, dus wat er deze winter mee moet gebeuren, dat moet ik nog opzoeken.

Het is idd een leuke plant.
maandag 28 mei 2007 - 03:28

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon