menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Geranium mourning widow

Ga naar meest recente reactie

Spuddy

Spuddy

[afbeelding verwijderd niet-https]
zaterdag 12 mei 2007 - 06:30
Esem

Esem

Een mooie donkere Spuddy, heb ik ook in de tuin staan.
Esem,
zaterdag 12 mei 2007 - 07:25
Nigella

Nigella

dat is ook een chique he
bloeit die lang??? uitzaaien ????
zaterdag 12 mei 2007 - 14:33
Spuddy

Spuddy

staat hier reeds een week of 3 in bloei en blijft maar doorgaan. Zaait zich niet echt uit bij mijn weten.
zaterdag 12 mei 2007 - 15:50
Esem

Esem

Toch raar hoe een plant zich kan gedragen
Spuddy zijn geranium zaait zich niet of nauwelijks uit,en hier bij mij zaait deze zich behoorlijk uit.
Gr Esem,
zaterdag 12 mei 2007 - 19:30
Nigella

Nigella

Toch raar hoe een plant zich kan gedragen
Spuddy zijn geranium zaait zich niet of nauwelijks uit,en hier bij mij zaait deze zich behoorlijk uit.
Gr Esem,

zal wel weer aan het type bodem + zon + afscherming of niet van wind liggen zeker
zaterdag 12 mei 2007 - 20:06
Spuddy

Spuddy

Ik heb in me tuin een Geranium Macrorhizum soort gehad die zich zo uitzaaide dat het niet meer schoon was. Heeft me 4 jaar gekost om hem volledig weg te krijgen want ik had er schoon genoeg van. Deze Mourning Widow heb ik nog maar van vorige lente en heeft toen ook heel mooi gebloeid maar heeft zich helemaal niet uitgezaaid. Raar toch ee?
zondag 13 mei 2007 - 02:14
Nigella

Nigella

Ik heb in me tuin een Geranium Macrorhizum soort gehad die zich zo uitzaaide dat het niet meer schoon was. Heeft me 4 jaar gekost om hem volledig weg te krijgen want ik had er schoon genoeg van. Deze Mourning Widow heb ik nog maar van vorige lente en heeft toen ook heel mooi gebloeid maar heeft zich helemaal niet uitgezaaid. Raar toch ee?


ik kan mij ook vreselijk ergeren aan het uitzaaien van bepaalde vaste planten, deze die ik supergraag zie tollereer ik nog een beetje (zoals Cephalarie gigantea), maar de rest moet er meestal uit. Zo zouden waarschijnllijk wel meer dan 5 mensen een tuin kunnen beplanten met alles wat hier al de deur uitgevlogen is.
Ik hoop voor joudat hij op oudere leeftijd toch niet begint uit te zaaien

zondag 13 mei 2007 - 03:10
Catgarden

Catgarden

Bij mij zaaien de meeste Geraniums zich uit, maar dat het vol met zaailingen staat. Hier en daar vind ik een zaailing en ik pot ze dan op om te zien of er een kruising is gebeurt onderling.
Tot nu toe lijken ze allemaal op de moederplanten buiten eentje... Die Geranium heeft de bladeren met bruine markeringen van Geranium phaeum 'Samobor' en de lila bloemen van Geranium phaeum 'Lividus Majus'. De bruine markering is wel minder dan 'Samobor'.
Ik hoop dat het plantje goed uitbreid zodat ik het kan scheuren en een groepje aanplanten in mijn tuin, ik heb er zelfs al een naam voor Geranium 'Catgarden'
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 20 mei 2007 - 20:24
Nigella

Nigella

dat vind ik ook wel een leukerd
zondag 20 mei 2007 - 21:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon