menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Clematis The President

Ga naar meest recente reactie

theadora

Theadora

Dit jaar bloeit hij wel erg lang door en iedereen die hier komt staat er versteld van dat hij nog in bloei staat.
Bij de meeste is hij al op zijn retour maar bij mij blijft hij nieuwe scheuten aanmaken die dan ook weer in bloei komen.
[afbeelding verwijderd niet-https]
[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 1 augustus 2012 - 17:26
sophora

Sophora

Wat een mooie blauwe kleur.






ga ik me aanschaffen.
sophora
woensdag 1 augustus 2012 - 19:35
minouke

Minouke

ja ik ook Sophora ik ga die dan ook eens kopen.
Heb ik al dikwijls voor gestaan en dan toch niet gekocht omdat ik al een paar heb die erop lijken enz.
Maar nu na wat ik zie en lees
woensdag 1 augustus 2012 - 19:41
Esem

Esem

Ik heb deze ook staan,maar zouden er verschillende presidenten zijn( clematissen dan) want deze die hier staat te bloeien is veel lichter van kleur.

Met een bewerkingsprogramma om foto's te bewerken krijg ik de bloem natuurlijk ook zou blauw,maar van nature is deze in de tuin wel echt lichtblauw.

Gr Eddy,
woensdag 1 augustus 2012 - 20:02
sophora

Sophora

Op google zie ik toch ook afbeeldingen in donkerblauw, wordt beschreven als purperblauw.

Ik heb Koningskind en die is ook zo mooi blauw al staat die op de afbeeldingen eerder lichblauw; allemaal moeilijk te beoordelen.
sophara
woensdag 1 augustus 2012 - 20:18
theadora

Theadora

In het echt is hij wel wat donkerder van kleur maar zekers niet lichtblauw ligt waarschijnlijk aan de plaats waar hij staat bij mij krijgt hij alleen s,ochtends de zon van opzij, en de rest van de dag is het halfschaduw. Maar hij bloeit erg rijk.

Grt Thea
woensdag 1 augustus 2012 - 20:47
minouke

Minouke

Misschien ligt het ook aan de bloeiperiode, soms zie je dat bloemen zoals Clematis en ook bij rozen de 2de bloei iets verschillend is dan de 1ste.
woensdag 1 augustus 2012 - 20:59
hanninkj

Hanninkj

Theodora, je hebt The President erg goed gefotografeerd, klasse! De kleur komt erg goed overeen met RHS 86A zoals in het register is beschreven, dit is voor ons de standaard voor de kleuren van een Clematis. Dit gebruik ik ook als ik een nieuwe cultivar/hybride beschrijf.

Er is maar 1 The President zie The International Clematis Register and checklist blz. 313

Ton
woensdag 1 augustus 2012 - 21:23
monique217

Monique217

Ik heb ook een president staan. Ik had gehoopt op een weelderige groei maar dat lukt op de een of andere manier niet. Ik heb maar 2 stengeltjes
Maaaaar..............hij was uitgebloeid en nu komen er inderdaad ook weer nieuwe knoppen in bloei. Dat verbaasde me al, vorig jaar heeft ie maar 1 keer gebloeid.
Tis wel een hele prachtige clematis zo donker van kleur.
woensdag 1 augustus 2012 - 22:05
hanninkj

Hanninkj

Een Clematis moet wel voldoende water en mest krijgen. Er staat toch geen heestertje of beruchte pan bij de plant?

Ton
woensdag 1 augustus 2012 - 22:12
theadora

Theadora

Ook bij mij krijgen ze voldoende water en meststoffen.
Maar ook de borders worden elk voor en najaar voorzien van compost en patentkali daar worden je planten steviger van dus ook gezonder.

Grt Thea
woensdag 1 augustus 2012 - 22:19
monique217

Monique217

hij staat bij de roos sneeuwnogwat........hele mooie witte roos. Klimt er wel heel mooi doorheen
ik heb niet gemest dus dat is nog een goede tip
woensdag 1 augustus 2012 - 22:30
molleke32

Molleke32

prachtig!
woensdag 1 augustus 2012 - 22:35
minouke

Minouke

Molleke, gij hebt weer geluk hé ... op 10min van je deur staan ze
donderdag 2 augustus 2012 - 07:03
molleke32

Molleke32

dan moet je 1ne komen halen en terwijl hier een stukje taart komen eten en ik ga dan wel mee uiteraard
donderdag 2 augustus 2012 - 13:03
minouke

Minouke

yep de volgende keer doe ik dat
donderdag 2 augustus 2012 - 15:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon