menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Mijn elstar mooi in knop met veel bloemknopjes

Ga naar meest recente reactie

an

An

mijn elstar heeft veel bloem knopjes gevormd dus dat wordt een pracht gezicht en hopelijk een mooie oogst (als het weer met de tijd geen roet in het eten gooit zo als vorig jaar)
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 5 april 2011 - 11:12
LauraK

LauraK

Hoi An,

Is dit een zelfbestuivend boompje? Anders zou je, om te helpen, met een penseeltje
de bloemen kunnen aanraken, als er stuifmeel is. Ik doe dat ook altijd bij mijn
pruimenboom, en dat helpt wel. Er zijn niet altijd genoeg insecten/bijen die er op af
komen.

Groeten van Laura.
dinsdag 5 april 2011 - 12:54
an

An

hoi Laura
ja dit is een zelf bestuiver zeiden ze en zie het ook steeds op internet staan hoewel ik vind dat er maar weinig apels aan komen (hoe bestuif jij die pruim dan?)
en wat voor pruimen boom heb jij dan ik heb opal en die is zelf bestuivend.
leg is uit hoe jij het doet want ik heb vorig jaar ook bijna geen bij gezien of zo op beide bomen niet.
maar vorig jaar hebben we ook in eens een storm gehad en die blaasde al mijn bloesem weg of we toen ook nog een late vorst hebben gehad weet ik niet meer
maar ik weet wel dat ik aan mijn appel boompje het jaar er voor meer appels heb gehad voor de eerste x als de 2 de x.
en vorig jaar voor het eerst 1 pruim aan mijn pruimeboompje.
groetjes an
dinsdag 5 april 2011 - 13:55
LauraK

LauraK

Hallo An,

Het is heel eenvoudig: je neemt een penseel (zo eentje waar kinderen mee verven
met waterverf en zo), en dan ga je met de haren van de kwast over de meeldraden
van de bloemen. Gewoon de ene bloem na de ander, en zoveel mogelijk bloemen van die
boom op die manier behandelen. Wat bijen en hommels dus normaal doen, imiteer je
zo -je verspreidt het stuifmeel van de ene bloem op de andere. Als je dat doet, is de
kans op appels groter! Probeer het maar eens op een droge dag.

Groeten van Laura.

dinsdag 5 april 2011 - 15:08
an

An

dan had ik je goed begrepen ,maar moet je kwa bestuiven zoals jij het zegt geen ander ras bij de ander bestuiven volgens mij is dan pas de kans op meer appels
dinsdag 5 april 2011 - 15:45

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon