menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ijzerhard of verbena bonariensus

Ga naar meest recente reactie

krieltje

Krieltje

Na mijn operaties aan een oog begin ik terug het licht te zien
Ik zou al een koe tussen een giraf kunnen onderscheiden op 100 merter
Het beest is weggenomen en komt hopelijk nooit terug
Dit tussen haakjes.......

Laten we ons terug concentreren op onze tuin en zijn vele bloemen
Op het ogenblik staat er niet veel meer te bloeien en zullen we het moeten doen met fotos dat ook mooi is , niet

Op de foto een héél decoratieve plant die veel bijen en vlinders aantrekt!
Bloeit bijna een hele zomer

Foto's van uw Tuinplanten

vrijdag 12 november 2010 - 11:30
Pistachio

Pistachio

Ik heb deze plant cadeau gekregen en hij heeft inderdaad heel lang gebloeid, ik hoop echt dat hij uitzaait want ik vind hem prachtig!

Fijn weekend!
vrijdag 12 november 2010 - 16:35
annis

Annis

Ja, het is een geweldige plant daar maak je altijd wel een plekje voor vrij. Neemt niet veel plaats in beslag kan ook vooraan in de border staan. Het is een mooie weefplant en trekt ook veel insecten.

Annis
vrijdag 12 november 2010 - 18:03
Rita1960

Rita1960

hoi Krieltje,

mooi dat je weer wat beter kunt zien.. en die ijzerhart is echt een mooie plant!

alleen voor mij volgend jaar geen uitzaaiers
Mijn paard vond ze dusdanig lekker dat die alle bloemen en knoppen er uit heeft gegeten

groetjes,

Rita
vrijdag 12 november 2010 - 18:56
Rita1960

Rita1960

Ja, het mag dan een vaste plant zijn.
Hier zijn ze al een paar jaar geleden weer vertrokken
Dus gewoon maar weer gezaaid..
want ze zijn zo moooooiiiii

zondag 14 november 2010 - 15:27
Pistachio

Pistachio

Iemand zei me dat het aan te raden is als de plantjes ongeveer 20 cm zijn om ze terug te snoeien tot 10 cm en daarna als ze 30cm hoog zijn ze nog eens in te korten tot 20 cm om extra stengels te krijgen. Iemand hier ervaring mee?

maandag 15 november 2010 - 14:37
dendrodan

Dendrodan

ervaring niet heb dit jaar eens geeperimenteed met eentje en hij is wel bossiger dan de andere.
Had vorig jaar 1 plantje staan en heb dit jaar een stuk of 10 planten staan op verschillende plaatsen, tot ergenis van mijnburen
In het begin zijn het precies hondsdraf plantjes maar als je dan toch eentje laat doorgroeien dan zie jedat het yzerhard is.
In combinatie met siergras miscantis is het mooi zelfs rond deze tijd. Volgend jaarga ik enkele plantje vooraan zetten tussen pampasgras . Eens zien wat die combinatie is.
maandag 22 november 2010 - 21:26

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon