menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Lupines gekruist

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

Ik kocht jaren terug Lupines The Governor (paars met witte vlag), met de verhuis waren ze wat verwaarloost en het jaar nadien gewoon paars geworden.
In feite zag ik ze zo het liefst... maar verleden jaar kocht ik de gele Chandelier, en plantte die er juist naast.
In het najaar dan toch weer naar de andere kant van het huis verhuisd ...EN WAT NU ... een blauwpaarse met gele vlag en weer een The Governor met een witte vlag

hier de effen paarse en die met een witte vlag
[afbeelding verwijderd niet-https]

met de gele vlag
[afbeelding verwijderd niet-https]

zie nog altijd liever de effen maar vind het toch wel plezant
zondag 20 juni 2010 - 16:23
jamssen

Jamssen

Nou, deze zijn toch ook super mooi.
Ik zou hem zo in mijn tuin willen, zelf nog liever dan de effe.
Ik heb een basis van hosta's/grassen en varens en ben nu allerlei bloemen/planten aan het uitzoeken voor ertussen en zo een wil ik er gelijk tussen.
Die moet ik onthouden.

groetjes mlouise
zondag 20 juni 2010 - 16:29
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ik vind de geel-met-blauwe erg mooi. Lijkt me mooi met Anthemis (bv E.C. Buxton) en een blauwpaarse Salvia, zoals Ostfriesland.
zondag 20 juni 2010 - 17:24
Mandy

Mandy

Het is wel een mooi gezicht zo met al die verschillende kleuren........
zondag 20 juni 2010 - 17:35
LauraK

LauraK

Het heeft wel wat, die verschillende lupines met als basiskleur paars. Die twee tinten bij
elkaar geeft toch wat meer 'volume' aan de bloem, net of er wat meer diepte in zit.
Mooi hoor! Hier op de kleigrond leggen ze helaas vaak het loodje... Jammer!

Groeten van Laura.
zondag 20 juni 2010 - 17:42
annis

Annis

Prachtige kleurcombinatie's zo zie je dat de natuur zelf zijn kleuren bepaald en het perfect combineert.

@Laura ik vind ze ook prachtig en heb ze ook gehad maar er zat altijd luis in en heb ze toen maar weggehaald. Maar ik ga het volgend jaar toch nog eens proberen.
zondag 20 juni 2010 - 17:50
lentemode

Lentemode

Very special !

Groetjes,
Mia
De-zomer-komt-eraan !
zondag 20 juni 2010 - 18:11
Knovos

Knovos

Prachtig ziet het eruit. Zijn lupines makkelijk te zaaien?¿
zondag 20 juni 2010 - 18:32
Adrienne

Adrienne

Tja en zo krijg je van die speciallekes hé
mooi toch !!!
zondag 20 juni 2010 - 19:07
minouke

Minouke

Martje, juist ervoor staat Alchemilla en witte Geranium en past ook mooi ... alsof die Lupines het wisten
zondag 20 juni 2010 - 19:51
Detuinenindemen

Detuinenindemen

zeker weten Chantal!
zondag 20 juni 2010 - 20:24
condor86

Condor86

Ik vind die gele en paarse lupine echt mooi, en de achtergrond is ook heel mooi.
Volgens mij woon je op een heel mooi plekje

Evelyn
donderdag 24 juni 2010 - 13:26
minouke

Minouke

Evelyn,
we wonen hier nu iets meer dan 2jr, het is hier zoooo rustig, iedereen is zo relax en vriendelijk.
Ik kon niet meer tegen die agressiviteit van de grootstad (rand rond Brussel).
Ben er nog zaterdag geweest (Makro parking/Machelen)... en ja we hadden weer prijs... niet te doen
Ik moest me zogezegd schamen omdat ik te licht gekleed was ... een gewoon zonnejurk... zondermeer...

donderdag 24 juni 2010 - 14:17
minouke

Minouke

't was niet iemand van de Makro hoor die iets zei, het waren klanten op de parking van een ander strekking als je me goed begrijpt
Echt waar, een dood gewoon zonnejurk met spagettibandjes... teveel afwijkend van een burka misschien... daarmee akkoord...

Ach, hier hoor ik alleen maar vogeltjes en vind dit zalig... heb alleen maar medelijden met de komende generatie.
Hopelijk komt er dan een oplossing aan die problemen.

Zwart is nu toch geen bizarre kleur???
donderdag 24 juni 2010 - 15:39
minouke

Minouke

Tuinfairy, ik heb je een mailtje gestuurd
donderdag 24 juni 2010 - 17:55
jamssen

Jamssen

Was dat maar waar tuinfairy, dan deden we het allemaal.

ps heb je straks inderdaad ook nog zaden voor mij van die met die mooie roze vlag, ik zou je heel dankbaar zijn.

groetjes mlouise
donderdag 24 juni 2010 - 20:07
minouke

Minouke

Mlouise, dat is de gewone, de effen paarse die je bedoeld?
Maar die vind je toch overal.

Ik wil wel zaadjes opsturen maar niet voor alles, ik bedoel niet voor zaadjes die je gewoon in de handel kunt vinden.
Sorry maar dit komt mij kostelijk uit, ik zat op een moment aan 15€ per week aan postzegels.


groetjes
Chantal
donderdag 24 juni 2010 - 21:29
jamssen

Jamssen

Ik zou je natuurlijk postzegels toesturen hoor.
Maar ik zoek wel zaad hier in de tuincentrum's als je dat liever hebt, geen probleem.

groetjes mlouise
donderdag 24 juni 2010 - 22:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon