menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aruncus dioicus

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

wordt wel erg groot 150cm en even breed

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 7 juni 2010 - 19:33
Rita1960

Rita1960

Mooi hé die Geitenbaard....

groetjes,

Rita
maandag 7 juni 2010 - 20:20
Matabish

Matabish

Dat was één van de eerste planten die ik op m'n stuk bosgrond probeerde want ik vond hem toch zó mooi!!!!
De sukkelaar! Wist ik veel in die tijd dat die graag vochtige voetjes had.
Wat heb ik véél bijgeleerd de laatste jaren en vooral op dit tuinadviesforum!
Nu probeer ik hem zelfs niet meer maar ...
wat kan ik geníeten van jouw foto's Minouke!!

Bewonderende groetjes,
Matabish.
maandag 7 juni 2010 - 21:20
Rita1960

Rita1960

Matabish,

ik heb deze dus echt niet op vochtige grond staan
hij staat bij mij op de hoek van huis en in de volle zon.... is nu zo'n 1,5 meter hoog en 1,5 meter in doorsnede.... met de wereld bloempluimen erin...
van 0 op 1,5 meter hoogte sinds het late voorjaar hier..en op droge/arme zandgrond...

en de nazaat ervan op de andere hoek.. iets kleiner maar doet het ook goed sinds vorig jaar.. (maar deze staat er ook pas sinds een goed jaar.

mocht je het dus nog eens willen proberen.... ik kan je er in de herfst een stuk van toe doen komen.

groetjes,

Rita
maandag 7 juni 2010 - 21:49
minouke

Minouke

Naar het schijnt, van horen zeggen dus, moet je goed de plek kiezen waar ze moeten staan, want ze zijn moeilijk uit te graven, te verplanten.
Is dat zo ?
maandag 7 juni 2010 - 21:55
Matabish

Matabish

Echt héél, héél lief van je Minouke, maar ik heb zo'n droge bosgrond dat ik het echt niet meer durf proberen!
Bovendien zijn al de bomen rond de tuin sindsdien zo hoog geworden dat ik eigenlijk nergens nog volle zon heb!
Daarom doen de clematissen in pot het nu zo goed met dat gefilterde licht overal!
Ik zal maar verder blijven genieten van je wonderbare foto's!
Maar als ik ooit zin krijg (door jou!!) om het toch nog eens te proberen kom ik zéker bij je aankloppen!!!
Trouwens, ook door jou, heb ik mij bij Peeters-vervoort een paar weken geleden ook een 'Parelstruik' gekocht
omdat die in half-schaduw kon en zó mooi was bij jou!

Liefs,
Matabish.
maandag 7 juni 2010 - 22:03
Rita1960

Rita1960

Hi Minouke,
ik heb hem hier op alle plekken waar hij/zij maar mag staan neergezet. onder de bomen.. iets minder goed.. maar ze doen het wel.. in de singel(schaduw van de liguster) .. blijven kleiner maar overleven.. en verplant uit een gedeelde/afgestoken stuk van de pol aan de andere kant van de border.. doet het ook goed, maar.. de mooiste..........de grootste....

staat in de volle zon en (m.i.) op het meest ongunstigste stuk tuin... volle grond, veel wind en omringd door andere planten...

groetjes,

Rita

maandag 7 juni 2010 - 22:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon