menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Houttuynia

Ga naar meest recente reactie

phlierse

Phlierse

enkele jaren geleden zette ik deze bodembedekker in de tuin. Maar 't blijkt een ongelofelijke uitgroeier te zijn. Hij kruipt in mijn gazon en duikt overal te pas en te onpas op.

Daarom ben ik reeds twee jaar bezig met, de strook waar ie stond, braak te laten liggen en elke nieuwe scheut eruit te halen.

Nu wil ik echter wel terug iets anders daar gaan zetten.

Zou ik hem tegen kunnen houden met worteldoek ? Of gaat die snoodaard zich daar ook door naar boven manifesteren ?

Iemand ervaring mee ?
dinsdag 25 augustus 2009 - 16:26
schuurmans

Schuurmans

Phlierse,
misschien heb ik een andere soort Houttuynia, maar in mijn tuin heeft deze een mooi plaatsje gekregen. en woekeren valt best mee.
ik doe er een foto bij dan kun je zien of we het over dezelfde plant hebben.

[afbeelding verwijderd niet-https]

grt
henk
dinsdag 25 augustus 2009 - 17:01
phlierse

Phlierse

Henk,

het is net dezelfde plant. Op zich wel mooi he. Maar hij kruipt in mijn gazon en gaat maar verder en verder.
Daarom wilde ik hem verwijderen.

Peter
dinsdag 25 augustus 2009 - 17:18
schuurmans

Schuurmans

Peter,
vanaf het begin dat de plant bij mij in de tuin staat heeft die een bepaalde plaats gekregen, alles wat daar buiten komt, onmiddelijk verwijderen.

grt
henk
dinsdag 25 augustus 2009 - 17:25
phlierse

Phlierse

Dat deed ik ook hoor. Maar hij kruipt onder mijn boordstenen van 20 cm onderdoor ... Plantje met karakter hoor
dinsdag 25 augustus 2009 - 17:28
Esem

Esem

Ik ben volledig met je mee phlierse,ik heb/had hem ook in de tuin staan en is een echte woekeraar.
Averal komt deze boven de grond,alleen door uitputting kun je de woekeraar de baas.

ik ben hem liever kwijt dan rijk,en dan heb je nog eens de afschuwelijke geur als je de plant wil verwijderen.

Gr Eddy,
dinsdag 25 augustus 2009 - 19:00
annis

Annis

Hier staat hij aan de vijverrand waar hij redelijk zijn plaats weet te houden. Ik moet zeggen op de foto van Henk ziet hij prachtig uit met zijn bonte blad.
In de borders heb ik hem ook gehad en woekerde erg. Zijn wortels kunnen erg ver rijken. Heb hem ook iedere keer uitgeput en soms duikt hij nog weleens op.

groetjes @nnis

dinsdag 25 augustus 2009 - 19:27

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon