menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Rosa Heritage

Ga naar meest recente reactie

minouke

Minouke

vandaag in knop .... morgen open

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 25 mei 2009 - 16:41
Polplastron

Polplastron

Ik zit hier ook nog vol spanning op een aantal van m'n roosjes te wachten. Op dit moment bloeien bij mij al:

Rosa moyessi, Rosa "Viridiflora", "Louise Odier", "Maiden's Blush", "Ghuislaine de Féligonde" en "L'aimant".

In knop staan:
"Amber queen", "Randers", "Terracotta", "Paul Ricard", "Cardinal Hume", "Amazing", "Marie Curie"

"Jacqueline Du Pré", "Chapeau de Napoleon" hebben nog geen knoppen, maar hebben hier wat schade opgelopen door vorst en kinderspel! "Baron Girod de l'Ain" heeft ook nog geen knoppen, maar is nieuwe aanplant evenals "Zéphérine Drouhin"

Iedere avond loop ik met m'n vrouwke door de tuin en ben ik kinderlijk enthousiast als er weer eentje opengaat! Maar jij kent dat gevoel ook vermoed ik!

P.S.: "Heritage" lijkt me inderdaad een pracht van een roos! Ik heb zelf geen Austinrozen in mijn tuin, maar ze fascineren me wel! Hoe doet dit plantje het in regenweer? Houd de bloem het goed vol of schimmelen de bloemen weg?
maandag 25 mei 2009 - 21:23
minouke

Minouke

Ik heb er ook al wat, ook Austinrozen en zelfs die vallen wel mee.
Ze staan wat beschut tegen de westenwinden (meestal ook regenkant)
Heritage kan beter tegen de regen dan bv Abraham Darby.
En ja dat gevoel ken ik ... en wat een ramp als er een tak van de wind afkraakt zoals deze morgen, Penny Lane is er 1 kwijt door de storm van deze nacht.
Vooral dat er maar 2 waren door de winter was ze tot de grond afgevroren en daarmee nog erg broos.

Heb je de plantengids van Tuinadvies al ontdekt daar staan ook veel rozen met foto's en er zullen er nog veel bijkomen, tik daar dan rosa of roos in

http://www.tuinadvies.be/plantengids.php
dinsdag 26 mei 2009 - 09:23
chatoela

Chatoela

Dag Minouke,

Jij heb prachtige rozen staan!!Geuren die allemaal ook goed?
Spijtig van de afgebroken tak....stonden er veel bloemknoppen in?

Heb dit voorjaar 3 verschillende rozen gekocht bij Aldi, 2 klimrozen en 1 gewone in de kleuren wit en roos......niet dus, 2 van de 3 hebben al een bloem open, rood!!!Dat is nu net een kleur die ik niet graag zie......mijn buurvrouw heeft dus sinds dit weekend 2 nieuwe rozen .
Hopelijk is de 3de roos wel een witte of een roze......

groeten,
karin
dinsdag 26 mei 2009 - 10:03
minouke

Minouke

Karin, de meeste geuren wel, de één wat meer dan de andere maar soms zijn ze zo mooi al geuren ze niet zoals 'EDEN' syn Pierre de Ronsard.

Penny Lane had nog geen knoppen maar die was nieuwe takken aan het maken en er waren er nog maar 2.
Dat is een traaggroeiende klimroos vandaar dat ik het hier spijtig vond.
Ghislaine de Feligonde had er ook 1 afgebroken maar dat is minder erg want daar stonden er veel op en die groeit sneller.
dinsdag 26 mei 2009 - 10:27
Polplastron

Polplastron

@Karin: als je van geur houdt, moet je zeker ook "L'aimant" van Meilland eens proberen!
[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 26 mei 2009 - 12:18

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon