menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gaura lindheimeri Passionate Pink

Ga naar meest recente reactie

annis

Annis

Nieuwe aanwinst is een lage soort

.[afbeelding verwijderd niet-https]
donderdag 12 juni 2008 - 10:01
LauraK

LauraK

Hallo Annis,

Wat een schitterende plant, en een prachtige foto! Ik ga snel ook eens even wat info over deze
plant opzoeken, want van zulke mooie planten word ik (helaas?) meestal nogal hebberig...

Groeten van Laura.
donderdag 12 juni 2008 - 10:12
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ik denk , nee weet we zeker dat je een goede aanwinst hebt gedaan? zijn die korte nieuw?
Wie een bloem zoekt die lang bloeit en waar je veel plezier van hebt, moet zich deze aanschaffen
( bestaat ook in 100cm ) ik geloof zelfs dat je hem met bloem en al moet snoeien want dat hij andes doodbloeit hé..................is dat niet?
Weeral prachtig Annis wat je ons laat zien.
donderdag 12 juni 2008 - 14:42
annis

Annis

Ik heb deze ook nog niet eerder gezien. Deze stond bij de plaatselijke bloemenman en was de laatste.
Zelf heb ik de hogere witte soort gezaaid en al eerder gehad. Ze kunnen weleens met een strenge winter verdwijnen dus een winterbescherming is wel aan te raden. Dus ook maar even afwachten hoe deze zich houdt.
donderdag 12 juni 2008 - 16:04
lentemode

Lentemode

Ook Gaura lindheimeri 'Whirling Butterflies' is zeker de moeite !

Zoals de naam het zegt: een prachtkaars, als witte vlinders zwevend boven de stengels ...

Groetjes,
Mia
donderdag 12 juni 2008 - 19:12
minouke

Minouke

zo mooi !!! en misschien hou ik die hier beter over, want in Grimbergen heb ik ze nooit kunnen houden en soms zag ik ze dan in andere tuinen in overvloed ..... jaloers dat ik dan was
donderdag 12 juni 2008 - 19:56
Lysianthus

Tekst aangepast

Lysianthus

Ik heb bij Jan Spruyt ( ik denk Minouke's vroegere snoepwinkel )....................Gaura lindheimeri 'Whirling Butterflies' gekocht en ook nog Agastache rugosa 'Alabaster ' ik versta het niet goed, ze zijn toch niet winterhard, 'k durf ze niet goed planten nu, vòòr de winter, mag ik enig advies van de profs?
dinsdag 21 oktober 2008 - 07:30
annis

Annis

Lysianthus de Gaura Lindheimeri (niet die van de topic) de witte hoge soort heb ik dit jaar nog gezaaid en heeft ook al een aantal bloemen gehad. Ik heb ze halverwege afgeknipt het schijnt dat ze dan beter de winter doorkomen. Dit heb ik gezien bij de filmpjes die Kurt heeft gemaakt.Ze zijn winterhard en hebben het liefste een plekje in de zon. Je zou ze nu nog kunnen planten.
De Agastache rugosa zou hier ook de winter door moeten kunnen komen hij zou minder vorst kunnen verdragen dan de Gaura( volgens Botanica). Gaura heeft zone 5-10 dat is -28 tot +4 en de Agastache rugosa zone 8-10 dat is -12 tot +4.
Er zullen ook wel forum leden zijn die deze planten al langer in hun bezit hebben en je daar meer informatie over kunnen geven.
dinsdag 21 oktober 2008 - 14:28
Lander

Lander

Heb je deze soort kunnen over houden na deze strengere winter??? Wij zijn de Gaura's kwijt, ook ol waren ze maar net de top afgeknipt
woensdag 15 april 2009 - 19:31
annis

Annis

hallo lander ik zie nu pas je vraag staan. Deze Gaura Passionate Pink heeft het niet gehaald maar de Gaura lindheimerii wel. Ik had er vier struikjes van staan en alle vier hebben ze het gehaald.

groetjes Annis
vrijdag 24 april 2009 - 19:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon