menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nicandra een eenjarige blauwe bloem met mooie zaaddoos

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

Vandaag ontdekte ik tussen mijn aronskelk een bloempje wat ik niet ken, misschien wilde het mij verrassen omdat mijn aroskelk niet wil bloeien, naast het bloempje is een knop of zaadgevalletje te zien.

[afbeelding verwijderd niet-https]

wie hem kent mag het zeggen
donderdag 16 augustus 2007 - 16:21
Nigella

Nigella

dit is een Nicandra
met die zaaddozen kun je leuke dingen maken in bloemschikken

maar het is wel een eenjarige die nogal serieus uitzaait
donderdag 16 augustus 2007 - 16:25
corrielat

Corrielat

Dan zal ik de zaaddoosjes bewaren en volgend jaar zaaien op een plaats waar hij mooi en beter past,
Ik vindt het net zo mooi als de zaaddoosjes van nigellea oftwel juffertje in het groen, die heb ik ook veel, ik ga eens kijken waar ik nog meer van zaaddoosjes heb, eigenlijk nooit zo opgelet
donderdag 16 augustus 2007 - 16:34
Nigella

Nigella

Dan zal ik de zaaddoosjes bewaren en volgend jaar zaaien op een plaats waar hij mooi en beter past,
Ik vindt het net zo mooi als de zaaddoosjes van nigellea oftwel juffertje in het groen, die heb ik ook veel, ik ga eens kijken waar ik nog meer van zaaddoosjes heb, eigenlijk nooit zo opgelet


niet te snel zaad nemen he, beter dat het al een beetje bruinig is
donderdag 16 augustus 2007 - 16:35
corrielat

Corrielat

Oke Bedankt,
donderdag 16 augustus 2007 - 16:43
kris79

Kris79

hallo

is idd de 1jarige plant nicandra,heb er de blauwe met groene bladeren van,de blauwe met bonte bladeren,en de witbloemige met groen bladeren.opgelet deze planten kunnen per plant een vierkante meter plaats in beslag nemen!!
mvg
kris
donderdag 16 augustus 2007 - 16:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon