menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Anemone hybrida x Whirlwind

Ga naar meest recente reactie

Nigella

Nigella

een dubbele witte herfstanemoon , (wordt ook wel halfgevuld genoemd ) Anemone hybrida (x) 'Whirlwind'. De roze neemt hier eerst hele vlakken in, deze witte is veel minder woekerend. +- 95 cm
[afbeelding verwijderd niet-https]
zondag 12 augustus 2007 - 22:11
Esem

Esem

Wel een speciaaltje Nigella.
Esem,
maandag 13 augustus 2007 - 00:00
minouke

Minouke

ik vind dat mooie planten vooral de witte, in de schaduwtuin heb ik ze in grote hoeveelheden geplant, 't is alsof het licht aan is
maandag 13 augustus 2007 - 07:59
corrielat

Corrielat

Hallo,
Ik vraag mij af wat het verschil is tussen dubbele of enkele anemonen, bedoelen ze daar de grootte mee? ik zie ik het verschil niet,
maandag 13 augustus 2007 - 08:18
minouke

Minouke

ze zijn voller, alsof er 2 lagen bloemblaadjes zijn, tussen elk bladje zit er nog eentje meer maar iets hoger
rare uitleg hé maar als je de 2 soorten bekijkt zult je begrijpen.

Anemoon Honorine Jobert is enkel
maandag 13 augustus 2007 - 08:25
Lilian

Lilian

Is dit een echte schaduwplant of mag die ook in halfzon?
Prachtige bloem en wit kan toch echt mooi zijn.

groetjes lilian
maandag 13 augustus 2007 - 09:06
minouke

Minouke

ze mogen zelfs in de zon staan
maandag 13 augustus 2007 - 09:30
corrielat

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]

Dat is dus den deze, ik vindt die van Nigella mooier, dus deze gaat naar de composthoop...............
nee hoor grapje, ik heb alleen bij aankoop niet geweten dat er ook dubbele waren, jammer.
maandag 13 augustus 2007 - 09:52
Nigella

Nigella

[
Dat is dus den deze, ik vindt die van Nigella mooier, dus deze gaat naar de composthoop...............
nee hoor grapje, ik heb alleen bij aankoop niet geweten dat er ook dubbele waren, jammer.


zijn ook niet in elk tuincentruml te koop, deze komt van een kwekerij

ik vind witte bloemen ook schitterend in duistere delen van de tuin, of zoals bij ons voor een donkere taxus, dan lichten ze op en zie je ze van op afstand
maandag 13 augustus 2007 - 10:16
corrielat

Corrielat

Hallo Nigella,
Voor mij een goede les om niet meteen verliefd te worden..................................op planten die ik zie,
Voortaan eerst goed de kaartjes lezen, en dan pas kopen,
Maar je bent nooit te oud om iets te leren he, vandaar dit fijne forum.
maandag 13 augustus 2007 - 10:27
minouke

Minouke

zie je Corrie er moet van alles zijn in de wereld , ik zelf hou niet zo van dubbele bloemen eerder van enkele bv papavers zie ik ook liever de enkele
maandag 13 augustus 2007 - 11:21
Nigella

Nigella

een geluk dat we allemaal verschillend zijn, kun je je voorstellen dat we allen dezelfde tuin hebben? of dat we allen met dezelfde type man of vrouw getrouwd zijn????????? Ik mag er niet aan denken!!! en zeker niet als ik sommige interesses zie, vb laatst hier ergens op het forum die foto met allemaal die tuinkabouters en Co.
maandag 13 augustus 2007 - 12:36
annis

Annis

Nigella die dubbele is prachtig. Toevallig zag ik deze vanmorgen in iemands tuin en denk he dat is een dubbele. Het zijn toch mooie vindt ik die anemoon soorten enkel of dubbel ik vindt ze allemaal mooi.

Annis
maandag 13 augustus 2007 - 13:53

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon