menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Solidago

Ga naar meest recente reactie

ines

Ines

Al zoveel beestekes op 1 bloem gezien?
[afbeelding verwijderd niet-https]
Shot with [url=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=DSC-H1&make=SONY]DSC-H1 at 2007-08-10
zaterdag 11 augustus 2007 - 00:39
minouke

Minouke

woekert die niet bij u, ik heb die moeten uitdoen dat was verschrikkelijk hier, want ik zie die soms nog in tuinen staan en zijn ook mooi in boeketjes,maar de grond is hier eerder vochtig tot nat en ik denk juist wat ze graag willen
zaterdag 11 augustus 2007 - 07:00
Helianthus

Tekst aangepast

Helianthus

Solidago is een prima vlinder- en insectenplant (zie foto van Ines), geeft nog bloei tot oktober (laatbloeier) en dat maakt ze voor mij zo aantrekkelijk.
Zelf heb ik de hoge variëteit enkele dagen geleden uitgedaan, omdat die steeds weer scheef valt, zelfs met een draad er rond.
En zoals Chantal zei, een "wrede" woekeraar !
Ik heb wel een lage variëteit (ken de naam niet, ben niet zo'n held in het bijhouden van etiketten) en die woekert niet en valt ook niet om.
Die staat dan weer, in tegenstelling tot bij jou Chantal, in vrij droge en zanderige grond en doet het goed.

Groetjes, Gert.
zaterdag 11 augustus 2007 - 07:22
minouke

Minouke

Hé Ines, zet hem bij de topic vlinder en insecten bovenaan, die staat er nog niet
zaterdag 11 augustus 2007 - 07:33
Tine

Tine

Bij mij groeit die ook goed maar wat ik teveel vind ,trek ik er gewoon uit. Ze zijn in bloei, maar ook in een vaas heelmooi.

Tine
zaterdag 11 augustus 2007 - 08:17
kris79

Kris79

hallo

zeer goede insectenlokker,en mooi te verwerken in bloemstukken!
de hoge soort die nu bloeid word tot 120-150cm en vormt ondergrondse uitlopers,en gaat dus woekeren,wanneer deze niet in toom gehouden word,de lage soort 60-80cm blijft veel compacter,gaat een dichte struik vormen maar de uitlopers gaan niet centimeters van de plant uitlopen.deze is wel iets vroeger bloeiend,hier bij mij zijn ze nu reeds uitgebloeid.dus wanneer je beiden soorten zet heb je lange tijd plezier van de bloemenweeld en van de insecten!
ps: indien intresse ik heb beiden soorten te koop in 1,5L potten,reeds zeer mooie stevige planten voor slechts:1,5euro per pot!
mvg
kris
zaterdag 11 augustus 2007 - 21:04
rialle

Rialle

Mooie bloem hoor Ines! En wat een insecten! Zoveel tegelijk zie je inderdaad zelden op een bloem.



Groetjes Rialle
zaterdag 11 augustus 2007 - 22:47
Esem

Esem

Klopt Kris de lage soort woekert helemaal niet en vormt een stevige pol.
Ik heb beide soorten ook staan, en ben al zeker 5 jaar bezig om de hoge soort uit de tuin te verwijderen.
Gr Esem,
zondag 12 augustus 2007 - 00:04
Adrienne

Adrienne

Jeeh ik hen de hoge er uit gebonjourd gekregen.
Nu heb ik enkel nog deze lage.

[afbeelding verwijderd niet-https]
Is volgens mij een andere soort als de jouwe Ines.
zondag 12 augustus 2007 - 17:35
ines

Ines

Soms weet ik niet op welke vraag te antwoorden...dan maar algemeen...
Ja deze woekert wel maar ze trekken met gemak terug uit de grond als ze buiten de streep komen zoals Tine schrijft ...
Het is de hogere soort op de foto.
dinsdag 14 augustus 2007 - 17:07
minouke

Minouke

Vind het toch mooie planten in de border !
dinsdag 14 augustus 2007 - 17:17
ines

Ines

Deze is een van de soorten die ideaal zijn om ik noem het dode hoeken op te lichten of toch een stevige basiskleur te geven in grote groep, of een soort opvullers voor weinig interessante plaatsen
achteraan. En ze zijn goed stevig wat hier zeker van belang is met die sterke wind.
dinsdag 14 augustus 2007 - 17:29

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon