menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Penstemon

Ga naar meest recente reactie

corrielat

Corrielat

[afbeelding verwijderd niet-https]
Wiw kan mij vertellen welke plant dit is? alvast bedankt
woensdag 8 augustus 2007 - 14:47
minouke

Tekst aangepast

Minouke

de penstemon (Barbatus), corrietje vooral mooi bij rozen
woensdag 8 augustus 2007 - 14:53
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Ja, Penstemom "Garnet" hoogstwaarschijnlijk. In augustus makkelijk te stekken. Dat doe ik met Penstemoms voor de zekerheid omdat ze niet altijd ongeschonden de winter doorkomen.
woensdag 8 augustus 2007 - 16:25
corrielat

Corrielat

Hallo detuinindemen,
Als jij stekken neemt zet je die dan binnen om te overwinteren?
woensdag 8 augustus 2007 - 17:00
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Dag Corrielat,

Ja, de stekken zet ik in een kasje dat vorstvrij wordt gehouden. Buiten mag ook, zolang het niet vriest. Tijdens vorstperiodes haal je dan wel de stekken binnen en zet ze in een koele kamer of schuur.
Groeten Martje
woensdag 8 augustus 2007 - 17:15
corrielat

Corrielat

Wat of welke kan ik als stek gebruiken?
woensdag 8 augustus 2007 - 20:20
Nigella

Nigella

Wat of welke kan ik als stek gebruiken?


ik heb vroegre veel stekken genomen van Penstemon (vooral soeur grapes) je neemt gewoon een stevig stukje zonder bloem er aan, de stekken pakken makkelijkl aan.
Maar als je heel mooie penstemons staan hebt, kun je die ook uit de grond halen in plastiek bloempotten zetten, ze kort (5 cm of toch met een beetje groen aan) knippen en ze op die manier laten overwinteren. Deze methode gaf zeer snel resultaat in de komende zomer, en ...ik deed regelmatig mijn toer in de serre en topte nog eens elk flink groeiend stukje zodat ze snel een bossige plant vormden. Je hebt dan meer bloei op 1 plant. Je kunt het zelfs een paar jaar op die manier doen

succes
woensdag 8 augustus 2007 - 20:45
corrielat

Corrielat

Hallo Nigella,
Ik ga dat zeker uitproberen, ik heb al een aantekening in mijn tuinagenda gemaakt, zodat ik het zeker niet vergeet, bedankt voor het advies.
woensdag 8 augustus 2007 - 21:00
Catgarden

Catgarden

Penstemon 'Garnet' wordt heel veel aangeboden in tuincentra, eentje die er goed op trekt en dat je ook makkelijk vindt ook in sommige tuincentra is 'Schoenholzeri'.
Ik heb die Penstemon 'Schoenholzeri' staan in de tuin en aan jouw foto kan ik echt niet opmaken of het nu 'Garnet' of 'Schoenholzeri' want die hebben allebei bijna dezelfde kleur bloem met wit vanbinnen en donkere stengels.
vrijdag 17 augustus 2007 - 11:56

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon