menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Bio Worteldoek

hemeryck michael

Hemeryck michael

Het verbaast me dat deze niet in de webwinkel verkrijgbaar is

De meeste bio worteldoeken zijn ideaal voor een jonge plant onkruidvrij te houden tijdens de opstart en na 3 maanden tot 3 jaar begint het anti worteldoek uit zichzelf te composteren en te vergaan.

Ook heel erg interessant in de moestuin..
zaterdag 26 juli 2014 - 21:32
hemeryck michael

Hemeryck michael

Eerder de eerste variant.

bio weedtex of Ökolys Bio zijn ook een paar varianten. Na 2-3 jaar beginnen ze automatisch te composteren , heb de weedtex gebruikt voor de aanleg van mijn druivelaars aangezien ik enorm veel last had van haagwinde op de plaats waar ik ze ging planten.

Had de grond omgeploegd en zoveel mogelijk wortels eruitgehaald ( was intens net ondergronde slangen) dan geplant en een laag sierschors erover van 4-5 cm , 1 a 2 weken later stond het alweer vol van kleine 1 a 2 cm lange scheuten , heb ze dan elke 2 dagen uitgetrokken na 3 weken bleven ze maar komen. Kon niet langer spitten omdat me druivelaars er stonden. heb dan de sierschors weggenomen een laag weedtex erover en me sierschors er terug op. nu een jaar later en nog altijd geen haagwinde ..

Was van plan om in oktober een paar appelbomen te planten en wilde er bij bestellen om de boomvoet vrij te houden van onkruid totdat de boompjes bomen geworden zijn en hun plan kunnen trekken. Vond helaas geen variant in de tuinwinkel en been echt geen fan van de gewone worteldoek .En karton vergaat te snel en vertrouw het niet helemaal..
maandag 28 juli 2014 - 20:51
EmmaDS

EmmaDS

Ik heb in m'n moestuin wel succes gehad met deze variant: http://biocovers.eu/nl/particulier/homepage-biocovers%C2%AE-voor-particulieren
woensdag 11 november 2015 - 22:52

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon