menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Plantenvoeding biologisch

Ga naar meest recente reactie

daggie01

Daggie01

hoi

Een vraagje :vloeibare plantenvoeding en andere plantenvoedingen zijn toch geen van alle biologisch
ik zie hier mensen op het forum ik wil geen gif spuiten want dat is slecht
maar vloeibare plantenvoeding is toch ook een hoop rotzooi
en stalmest klinkt aardig biologisch ,maar als de koeien en paarden enzo ontwormt worden ofzo houden ze die mest appart of gaat dat gewoon bij die hele grote hoop ?
want ontwormmiddelen voor vee is ook een hoop gif
wie weet hier het fijne van ?
ik probeer ook zo biologisch mogelijk bezig te zijn en ben nu helemaal overgestapt op bokashi en bevalt me erg goed en weet wat er allemaal ingaat dus ook wat er bij mijn planten terecht komt
donderdag 12 mei 2011 - 12:30
garfield

Garfield

Ik gebruik zo weinig mogelijk niet organische meststoffen. Ook mijn zorg is het om zo min mogelijk resten van hormonen en antibiotica in mijn tuin te krijgen. Daarom ben ik blij met mijn paardenmest. Dat zijn nl. hobbydieren waar de meeste mensen niet hun boterham mee hoeven te verdienen. Kippen en rundermest is wat dat betreft minder zuiver. Ook mijn eigen compost is wat betrouwbaarder dan het fabrieks-spul. Wat is nu bokashi want dat lijkt mij ook niet erg natuurlijk/organisch?
donderdag 12 mei 2011 - 18:02
daggie01

Daggie01

mijn paarden zijn ook hobbydieren maar krijgen toch elk half jaar een ontwormingmiddel
maar ik gebruik nog geen paardenmest bij mijn compost ,want ze staan nog niet aan huis
maar als ze straks aan huis staan hoelang zou ik de mest moeten verwijderen en NIET op de composthoop dumpen als ze net ontwormt zijn
een week zal toch wel het meeste weg zijn

P.S bokashi is helemaal biologisch
donderdag 12 mei 2011 - 18:24
Polplastron

Polplastron

Ik heb die "bokashi" even opgezocht. Het lijkt me een duur woord voor "compost met bijvoegingen". Volgens mij is gewone compost even goed hoor ...
dinsdag 24 mei 2011 - 14:49
garfield

Garfield

Ik heb die "bokashi" even opgezocht. Het lijkt me een duur woord voor "compost met bijvoegingen". Volgens mij is gewone compost even goed hoor ...

Dat opzoeken heb ik ook gedaan. Echt weggegooid geld. Alleen nuttig voor de portemonnee van de verkoper. Maar ja je zou maar geloven in Japanse professoren die met alle dure woorden hetzelfde beloven als de natuur met een gewone composthoop helemaal gratis doet. Wij weten wel beter.
dinsdag 24 mei 2011 - 22:30
Esem

Esem

Ik ben het volledig met jullie eens, weggegooid geld

Er is niet beter dan eigen gemaakte compost,het zwarte goud van de tuin.
Ik comopsteer al meer dan 20 jaar en ben zeer tevreden over het behaalde resultaat.

Ik gebruik het zowel in sier als moestuin,en verrijk er tot tweemaal toe per jaar de grasmat mee.

Wat kan er nu nog beter zijn dan dat wat de natuur ons bied?

Gr Eddy,







Hou vergif uit de tuin


respecteer de natuur


Leef gezond



woensdag 25 mei 2011 - 00:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon