menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zino vermist

Ga naar meest recente reactie

Ami

Ami

Beste forumleden,

Aan al diegenen die in de regio Aarschot, Langdorp, Testelt, Baal, Tremelo, Begijnendijk, Betekom, Ramsel en Herselt wonen, zou ik willen vragen om uit te kijken naar een loslopende Berner Sennen reu van drie jaar oud met de gewone kleuren zwart, rosbruin, wit, fors gebouwd (gene kleine) en braaf karakter. Hij is gechipt op naam van Wuyckens, Veltem-Beisem maar woont al geruime tijd in Langdorp (gsm-nr en naam op de chip nog steeds geldig). Best telefoneren naar 0479/76.72.63 of naar politie of dierenbescherming. Hij is laatst gezien op donderdag 14 juni jl. aan het Hoekske en in de Moorsemsestraat in Begijnendijk/Betekom. Dank aan iedereen die wil reageren. Hierbij een foto van Zino.
[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 18 juni 2007 - 04:40
Jeannette1

Jeannette1

Hai Ami, ik zal datgene voor je doen wat ik KAN doen, ik zal dit stuk op mijn website plaatsen!

Ik neem aan, dat Corrielat hier wel, begrip voor heeft, zij had namelijk een heel mooi gedicht voor vaderdag geschreven en dat staat nu op mijn homepage.

Hopelijk wordt Zino zo snel mogelijk gevonden, sterkte in ieder geval!

Groetjes, Jeannette
maandag 18 juni 2007 - 04:52
Poohbeer

Poohbeer

Ami,
Ik woon zelf niet in de buurt maar ik hoop dat er mensen zijn die je kunnen helpen en dat zino gauw terug thuis is . Mooi dier trouwens !

Poohbeer
maandag 18 juni 2007 - 04:52
Ami

Ami

Dank aan jullie beiden!
Ik hoop ook dat er iemand 't gezond aan de dag legt om ook de dierenbescherming te verwittigen ipv enkel ons. Die mensen hebben meer ervaring met weggelopen dieren qua gedragscode, m.n. eerder kunnen inschatten welke richting ze zouden kunnen nemen. Voor ons is het meer zoeken naar een speld in een hooiberg.
Mocht hij gevonden worden, laat ik het zeker ook weten op dit forum.
maandag 18 juni 2007 - 05:13
Adrienne

Adrienne

Oei, da's geen goei nieuws !!!
Ik wens je hééél veel succes en hoop dat jullie snel goei nieuws krijgen.
dinsdag 19 juni 2007 - 03:05
Ami

Ami

Adrienne,
jij bent ook van harte bedankt om je bekommernis. Vandaag weer heel wat asielen en dierenbescherming afgebeld tot in andere provincies toe; je weet maar nooit. Ook nog meer affiches uitgehangen. 't Is afwachten; meer kunnen we niet doen nu...
dinsdag 19 juni 2007 - 03:55
Merel

Merel

Beste Ami, een weggelopen hond kan makkelijk zo'n dertig kilometer ver geraken dus je zoekactie langs politie en asielen uitbreiden tot die afstand is geen slecht ide.

Wat de richting betreft zijn er een aantal mogelijkheden
was hij op loge, zoja kan hij op zoek zijn naar zijn thuis en zoek je in die richting
zijn er loopse teven in de buurt, hond ruikt de lieverd tot op zo'n 10kilometer
Is hij in het bos verdwaald loopt hij meestal in een groter wordende cirkel tot op een zeker punt en dan gaat hij terug diezelfde cirkel verkleinen, dan blijf je gewoon opt zelfde punt waar hij verdwenen is wachten of je legt er iets wat naar jou ruikt, bij terugkomst heb je dan veel kans dat je schat daar op je zit te wachten.
Toch ook voorzichtig rekening houden met het feit dat veel weglopers het slachtoffer worden van het verkeer, moest je na een tijd in die richting moeten zoeken niet vergeten om ook de grachten na te kijken, klinkt leguber maar een aangereden hond verzeild daar gemakkelijk en zelfs als het ergste gebeurd is kan het toch troost geven als je hem terug vind

hopelijk heb je hem vlug gezond en wel terug, Merel
dinsdag 19 juni 2007 - 05:57
nientje

Nientje

hoi ami, ik hoop dat je hem terug vind, ik heb ook 2 loebassen en zou ziek worden van onrust moesten ze verdwaald raken, normaal lopen ze niet van het erf af maar je kunt nooit zeker zijn, ze kunnen altijd iets zien en ze zijn weg
laat zeker weten als je hem terug hebt
succes, nientje
maandag 25 juni 2007 - 22:15
Ami

Ami

Allemaal heel erg bedankt voor jullie sympathie en bezorgdheid. Helaas... tot hiertoe enkel loze meldingen. T.t.z.: het ging telkens om een hond van hetzelfde ras, die op zijn/haar eentje het dagelijks wandelingetje aan 't maken was. Ergens begrijp ik dat wel niet: een hond mag niet loslopen. En dan nog zonder begeleiding...
Nu, de suggestie van Laurie (als ik me niet van naam vergis; excuseer me dan) dat een hond in cirkels loopt, kan zeker kloppen. Ik weet niet waarom, maar ik had daar al aan gedacht. 't Enige probleem is dan wel: in welke richting loopt die. Bijvoorbeeld mee met de klok of juist tegen de klok.
Na ettelijke telefoons met allerlei dierenorganisaties en asielen, ben ik niets wijzer geworden uit de gedragscode van een hond als die het thuis aftrapt, enkel dat hij een loopse teef moet geroken hebben. Dat is het enige dat vaststaat want twee dagen na zijn verdwijning, is hij wel in de omgeving opgemerkt in gezelschap van een andere hond.
Wat een dierenarts wel zei, is dat een hond van dat ras nooit zolang zal rondlopen, eenvoudig weg omdat ze zeer vlug moe zijn. En dat kan kloppen want toen Zino slechts één jaar was, was hij op na een wandeling van een halfuur. Nu is het ook zo dat Berner Sennens maar een kort leven beschoren is in vergelijking met andere groten. Ze worden maximum 5j. en gezien hij er nu 3 is, zal hij nog vlugger moe zijn dan zijn leeftijdsgenoten.
Dierenartsen en dierenbescherming en asielen zijn het wel allemaal eens dat iemand hem allang moet binnengenomen hebben. Hij is gechipt en we hebben de nationale chiporganisatie verwittigd. Maar zelfs die chip zal niet beletten dat anderen hem bijhouden.
Ik heb wel dé grote fout gedaan van op de affiche te vermelden dat hij een braaf karakter heeft. Dat had ik best niet gedaan volgens insiders. Een goede raad geef ik jullie mee: mocht het jullie overkomen, schrijf zeker op de affiche dat het dier dringend medicatie nodig heeft. Dat schijnt de enige maar wel afdoende push te zijn om de "adoptieouders" ervan te doen afzien om hem nog langer bij te houden omdat ze dan schrik krijgen dat de hond hen veel geld gaat kosten.
Spijtig wist ik dat niet toen we de allereerste affiches hebben opgehangen en dat was wel in zijn woonomgeving. Op de volgende reeksen heb ik het er met rood opgeschreven.
Hij is nu 18 dagen van huis...
dinsdag 26 juni 2007 - 04:04
nientje

Nientje

vind het erg, mensen moeten toch beseffen dat iemand zijn huisdier echt mist, dat kan je nu toch niet houden!!
vind het echt spijtig, hoop dat je hem nog terug ziet
nientje
dinsdag 26 juni 2007 - 15:28
Merel

Merel

Ami, sterkte... het niet weten wat er juist gebeurd is vervelend en blijft lang knagen, maar geef de hoop nog niet op mischien wordt hij toch nog gechipt bij een doktersbezoek ofzo, mischien kan je hem wel als gestolen opgeven zodat zijn chipnummer in het oog wordt gehouden.

Merel
woensdag 27 juni 2007 - 05:10
Ami

Ami

Zijn chipnummer is gesignaliseerd aan verscheidene asielen en centra maar wel slechts aan één dierenarts; je kan ze moeilijk allemaal bellen... 't Is wel de arts die hem als pup verzorgd heeft. Nu, stel dat die mensen, als iemand hem echt bijgehouden heeft, er toch mee naar de vet gaan om één of andere reden, dan is het de vraag of die arts zich vragen stelt bij de chip want die arts zal meteen zien dat hij, qua leeftijd of een chip of een tattoo moet hebben. Alles draait rond die vraag want de mensen kunnen moeilijk antwoorden dat hij noch chip nog tattoo heeft. Tenzij dat ze niet weten van wanneer die wetgeving ingang genomen heeft. Als ze dan negatief antwoorden, hangen ze 'misschien).
Ik geef de moed niet op want zo'n groot dier steek je niet zomaar weg. Bijvoorbeeld buren die vragen stellen over de hond want iemand moet hem toch zien, als de eventuele houders niet afgelegen wonen natuurlijk. Gelukkig is dat in ons klein Vlaamse landsgedeelte ver te zoeken.
Als leek vind je die chip niet naar het schijnt want die zou onderhouds geregeld van plaats veranderen alnaargelang de bewegingen en 't moet piepklein zijn heb ik me laten vertellen. Maar ja, de ettelijke affiches liegen er niet om; ze zijn verwittigd...
Qua aanrijding ben ik redelijk gerust in die zin dat je zo'n formidabele hond niet aanrijdt zonder dat je enigszins blikschade hebt en, zeg nu zelf, wie zou dan de onkosten niet willen verhalen op de eigenaars van het dier? Sloten en grachten zijn er wel in de omgeving maar die zijn niet diep. Meestal gaat het om open afwateringsgeulen die in de zomer meestal droog staan.
Ik hoop nu evenwel veel liever dat iemand hem in huis genomen heeft dan dat hij nog op de dool is want dan zal er van zijn fors lichaam weing overschieten mede als van zijn krachten om zijn thuis te blijven zoeken. Ik ga er toch vanuit dat je een vreemd dier primo kan aanttrekken door hem te voederen zodat hij, secundo, je begint te waarderen.
woensdag 27 juni 2007 - 05:39
Adrienne

Adrienne

Hallo Ami,

Is je vriend nu nog niet terug ?
maandag 16 juli 2007 - 15:17
Ami

Ami

Beste Adrienne en andere forumleden,

Ik was deze morgen nog aan 't denken dat ik ivm Zino niksmeer heb laten weten. En dat komt door nog een "verdwijning" in dezelfde familie: bij mijn jonste dochter dus.
Zino is nog steeds vermist. De weekend na zijn verdwijning is hij tweemaal in de omgeving gesignaleerd geweest in 't gezelschap van een andere hond. Dus moet hij ongetwijfeld een loopse teef geroken en gevonden hebben. De signaleringen van de week erop, bleken loos alarm. Dat waren telkens twee andere Berner Sennens die blijkbaar dagelijks alleen op wandel mogen van hun baasjes !?!
En sinds maandag 2 juli heeft de vriend van mijn dochter, waarmee ze al 11 j samen is en ervan een dochtertje heeft van nu zes, juist hetzelfde gedaan als hun hond begin juni... Hij is evenwel niet "van de aardbol verdwenen" maar van de ene dag op de andere afgetrapt met een ander. Kopzorgen genoeg dus. Dit hoort evenwel niet op dit forum uiteraard maar vandaar dat ik nietsmeer heb laten weten.
Wat de hond betreft, kan het niet anders dan dat iemand hem binnengenomen en gehouden heeft; zo'n grote beest loopt niet onopgemerkt rond hé. De enige hoop dat er nog overblijft, is dat Zino bij die mensen ook ooit eens gaat lopen wegens een loopse teef en zo zijn vroegere thuis terugvindt waar, in dat opzicht, gelukkig toch één van de twee blijft wonen.

Allen van harte bedankt voor jullie medeleven en sympathie ivm met de verdwijning van onze Zino.
maandag 16 juli 2007 - 16:31
nientje

Nientje

ami, heb elke dag in de gaten gehouden of je niks op het forum geschreven had en vandaag dacht ik ja ze heeft geschreven dat hij terug is, maar toch niet dus, ik snap nog steeds niet dat die zogenaamde dierenvrienden deze hond niet aangeven, ze moeten toch weten dat er ergens een baasje is dat deze erg mist, vind het erg, echt waar, wie een hond wil en geen geld aan wil uitgeven kan toch naae een asiel gaan en een hond kiezen, er zitten er genoeg voor weinig geld
hoop toch dat je hem nog terug ziet
nientje
maandag 16 juli 2007 - 20:01
Ami

Ami

Ook jij bedankt Nientje, voor je medeleven en steun!
maandag 16 juli 2007 - 21:30
Adrienne

Adrienne

Jeetje, ik weet gewoon niet meer wat schrijven.
Het zit je echt niet mee hé.
Langs deze weg wil ik je toch veel sterkte wensen.
k' denk dat je het zeker kan gebruiken nu.

maandag 16 juli 2007 - 22:43
Ami

Ami

Wat je schrijft, is al genoeg, Adrienne, want het getuigt van je medeleven! Dank daarvoor enne, 'k heb al heter watertjes doorzwommen. Dochterlief krijgt het 't ergst te verduren hé want als je houdt van iemand met al zijn nadelen (en dat waren er véél meer dan voor-), tja, dat moet ik niemand uitleggen. Maar 't is een kranige meid en haar dochtertje ook (die was in 't zwembad al aan 't roepen: nieuwe man voor mijn mama gevraagd!). Ze slagen er zich wel door.
Toch van harte bedankt!!!
maandag 16 juli 2007 - 22:54
bisschop

Bisschop

ami,
Ook ons hondje is gaan lopen wij hebben laten pendelen en vanalles gedaan politie azielen afiches
neen kenzo is nog gteeds niet terug. Het is het hondje van mijn dochter waar ik moest op letten.
Heb de hondjes van mijn dochter terug en heb zo een schrik dat er terug iets gaat gebeuren verleden jaar is haar poes bij mij gestorven terwijl zij op vakantie waren.
Hopelijk vind je zino terug maar als iemand hem heeft en gaan naar de dietrenarts deze controleerd de chip niet
Veel sterkte voor je dochter en jezelf (je dochter zit met meer problemen veel sdterkte aan haar ook)
maandag 16 juli 2007 - 23:21
Ami

Ami

Beste Bisschop,

Jij weet dus ook wel hoe het aanvoelt, je hond kwijtspelen.
En inderdaad zit mijn dochter met problemen: eerst haar hond en dan haar man...
Zal ze jullie gevoelens van sympathie overmaken, dat zal haar ongetwijfeld wel deugd doen.
Bedankt en fijne nacht!
dinsdag 17 juli 2007 - 00:22
bisschop

Bisschop

Ami,
Geef een seintje als zino of je dochter haar man terug is of haar hondje
mvg
dinsdag 17 juli 2007 - 21:48
Ami

Ami

Zal ik zeker doen, Bisschop, althans wat de hond betreft. Die andere mag blijven waar hij nu is; die zit nu bij "zijn soort".
Van hun hond Zino heb ik op die drie jaren tijd (zo oud is hij nu) onnoemelijk meer vriendschap van gehad als van die kerel. Die kon enkel vriendelijk zijn als hij geld nodig had en achteraf bleek ik dan weer even slecht als voor de "lening". En Zino zei me altijd
goeiedag bij 't binnen- en 't buitengaan. De andere raar of zelden en zichtbaar tegen zijn goesting.
Dat zegt genoeg zeker? Dieren zijn rechtuit, maar sommige mensen...
dinsdag 17 juli 2007 - 22:59
nientje

Nientje

hoi ami, is hij niet meer terechtgekomen??
nientje
dinsdag 28 augustus 2007 - 07:50
Ami

Ami

Neen Nientje, hij is nietmeer thuisgekomen...
dinsdag 28 augustus 2007 - 09:22
Camieke

Camieke

Ik lees dit topic nu pas...
wat erg voor je Ami..
ik hoop dat je Zino als nog terug vindt...
ik zal alvast helpen rondkijken..
woon nl in Laakdal.. toch een beetje in de buurt...

ik laat je onmiddelijk iets weten moest ik iets zien...

dinsdag 28 augustus 2007 - 17:35
nientje

Nientje

vind het erg voor je ami
nientje
woensdag 29 augustus 2007 - 08:50
Ami

Ami

Camientje, dat is heel attent van je!!!
Het kan niet anders dan dat iemand hem aangehaald heeft - 't is "ne loebas", heel zachtaardig - en bijgevolg binnengenomen heeft.
'k Hoop dat hij het er naar zijn zin heeft en eigenlijk, als je een vreemde hond aanhaald, heb je waarschijnlijk compassie met de "verloren beest" en ben je er goed voor. Althans zo redeneer ik. En in feite is hij daar misschien beter af want hij zat de godganse dag alleen buiten en dan nog vlak aan de denderende, drukke spoorweg. Ik kan me niet voorstellen dat dat beest overdag daar gelukkig was; enkel als zijn baasjes thuiskwamen, veronderstel ik.

Nu, 'k heb intussen ook geschreven dat het huishouden begin julie uitelkaar is gegaan ("mijn schoonzoon" had plots een ander...). Nu heeft hij vorige week donderdag een koppel Berner Sennens van 9 maanden oud, aan de zee gaan halen. Die mensen hun dochtertje werd ineens allergisch aan honden en katten. 'k Beweer niet dat dat onmogelijk is, want 'k heb ook zo'n dochter én een man, die dat eveneens niet van bij de geboorte hadden. Maar anderzijds is dit het "beste excuus" om van je beesten af te geraken...
Maar allez, 't blijken ook twee loebassen te zijn. Maar goed ook want met een kind in huis... Zino was vroeger ook niet alleen; ze hadden ook een teefje maar die heeft mijn kleindochtertje op 't onverwacht in 't aangezicht gebeten, echt zonder aanleiding. Bleek die van een kennel te komen die hier in de streek bekend staat om zijn overkweek van allerhande rassen. Dit volgens asielen en dierenartsen. Daardoor was Laïka karaktergestoord en heeft de vet geopteerd om haar te laten inslapen.

En mocht Zino toch onverhoopt terugkweren, is dit het probleem van mijn ex-schoonzoon. Enerzijds omdat hij nog steeds in Zino's "ouderlijke huis" woont en anderzijds omdat mijn dochter in haar huurwoonst geen dieren mag houden.

Eerlijk gezegd, lig ik nu van andere dingen wakker, hoe hard dit ook klinkt in de oren van dierenliefhebbers, die ik zeker ook ben. Nl. dat mijn dochter en kleindochtertje stilaan de breuk kunnen verwerken. Dat zullen jullie wel begrijpen.

Toch nogmaals bedankt voor al jullie niet te verwaarlozen steun en sympathie !!!
donderdag 30 augustus 2007 - 22:07
nientje

Nientje

sterkte
zondag 2 september 2007 - 07:27
Spuddy

Spuddy

Al nieuws van Zino? De moed niet opgeven hoor! Heb ook eens mijn hond verloren (herder) en pas na een maand terug gevonden ruim 25km van huis.

Ik zou zeggen, blijven bellen naar asielen en dierenartsen, ook al zijn die niet in de buurt. Ook op het internet op allerhande hondenfora berichten plaatsen.

Veel sterkte!
zondag 23 september 2007 - 17:51
line13

Line13

beste ,
ben nog niet zo lang lid, en loop beetje bij beetje door de berichtjes.
tot mijn grote spijt lees ik wat jullie overkomen is.
ik hoop uit de grond van mijn hart dat alles goed komt.
wij hebben zo ongeveer hetzelfde voor in onze omgeving, een hondje moeten laten inslapen na 16 jaar liefde en vriendschap, een katje dood aangetroffen, ook persoonlijke problemen.
ik kan er goed inkomen wat jullie nu meemaken.
misschien is er toch nog hoop dat jullie hond terugkomt....
wat je dochter betreft, veel goede moed.
dinsdag 25 september 2007 - 11:49
Ami

Ami

Ook jullie, Spuddy en Line, welbedankt voor jullie medeleven. Echter tot hiertoe nietsmeer gehoord van Zino...
woensdag 26 september 2007 - 21:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon