menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Japanse nachtegaal

Ga naar meest recente reactie

baron

Baron

Hallo,Onze tuin heb ik heraangelegt en als laatste werk heb ik een voiliére gemaakt waar nu 2 kanaries gehuisvest zijn.Graag had ik nog een japanse nachtegaal daarbij.
Weet iemand waar deze te koop zijn of heeft iemand ze te koop.Graag advies.
Vriendelijke groeten,baron.
vrijdag 8 juni 2007 - 04:11
DannyC

DannyC

kijk eens op kapazza, ze zijn echter niet goedkoop, minstens 150 euro
vrijdag 8 juni 2007 - 22:09
paulseg

Paulseg

Je kan zeker terecht bij Vogelhandel Vogelparadijs in Wachtebeke (Stationsstraat 207) ... enorme keuze aan vogels en tegen democratische prijzen.
zaterdag 9 juni 2007 - 16:17
benn

Benn

ligt er aan van waar je bent hier in limburg weet ik nog een plaats waar ze die verkopen groetjes benn
zaterdag 9 juni 2007 - 23:10
baron

Baron

Alvast bedankt voor jullie reactie,ben zelf van west vlaanderen,dus limburg is een beetje ver Benn,maar ga rondkijken hier in de streek.Wist nie dat het zoveel geld was voor zo een vogel.Groetjes
zondag 10 juni 2007 - 03:58
benn

Benn

ja baron is al een heel uitstapje dan en die winkel ligt dan hier nog eens zo een 40 km verder tegen nl grens aan groetjes benn
maandag 11 juni 2007 - 03:38
Helianthus

Helianthus

Japanse nachtegalen werden ooit met duizenden tegelijk ingevoerd en ik heb altijd geweten dat de prijs 325bfr was voor een man en 275bfr voor een popje (vogelhandel en -importeur Van Tendeloo in Nijlen waar ik al zo'n 25jaar een geregelde klant ben).
Tot een goeie 5 jaar geleden echter, toen werd er een invoerverbod vanuit bepaalde Aziatische landen van kracht en sindsdien is de prijs pijlsnel de hoogte in gegaan.
Net als de prijs van de zilveroornachtegaal en een pak andere vogels die vanuit Azië geimporteerd werden.
Nu vindt je ze zelfs haast niet meer in de handel.
Er wordt nog wel mee gekweekt maar ze zijn niet zo vlot te vinden als kanaries of parkieten.
Een kameraad van me kweekte vorig jaar nog met succes japanse nachtegalen, helaas baron, dit jaar had hij nog geen jongen...
Zoals reeds geopperd, misschien eens kijken op kapaza.

Succes en groetjes, Gert
zaterdag 16 juni 2007 - 02:22
jumperke

Jumperke

In welke gemeente van West-Vlaanderen woon je?

groetjes jerko
zaterdag 16 juni 2007 - 19:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon