menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Waterschildpadden welkom bij mij

zottemus

Zottemus

Ik heb een heel grote natuurlijke vijver waar waterschildpadden welkom zijn dus breng ze gerust als je er niet meer voor kan zorgen omdat ze bv te groot worden. Bij mij hebben ze een geweldige thuis in de natuur! Ik woon in Schilde bij Antwerpen. Stuur gerust een berichtje, groetjes, Ann
dinsdag 20 juli 2021 - 00:24
leerling

Tekst aangepast

Leerling

@Zottemus,
Heb je daar goed over nagedacht? Op https://www.natuurhulpcentrum.be/overvloed-aan-reptielen-/ lees je bv.
Waterschildpadden die in de natuur 'gedumpt' worden overleven onze winters en zorgen voor heel wat ecologische schade in vijvers, beken en kanalen. Zo eten ze larven van libellen, kikkerdril, salamanders, verminken ze zelfs grotere vissen én eten ze pasgeboren eendjes.

Als mensen er zelf geen blijf meer mee weten lijkt het me beter om de waterschildpad(den) binnen te brengen bij het Natuurhulpcentrum. (Meer info op diezelfde webpagina.)
dinsdag 20 juli 2021 - 19:26
zottemus

Zottemus

Daar heb ik zeker aan gedacht. Het is niet zomaar dumpen in de natuur. Wij hebben een tuin van 6500 m² en daar zijn 2 heel grote vijvers, één daarvan is enkel voor de schildpadden en de andere is voor de vissen. Hier leven ze als god in Frankrijk in plaats van ergens zielig binnen in een bakje met wat water.....
woensdag 21 juli 2021 - 12:21

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon