Geprint vanhttps://www.tuinadvies.be/tuinvrienden/forum/25/dieren-te-koop-te-ruilen-gratis-of-gezocht/63511/schildpadden-juiste-info-verzorging-en-houden-van-schildpadden

menu
Tuinadvies
1

Schildpadden juiste info verzorging en houden van schildpadden

Brnd82

https://www.schildpaddenopvang.nl/kunnen-schildpadden-buiten-blijven-leven

de link verwijst naar de site en specifiek de pagina over het houden van waterschildpadden wat vele mensen absoluut verkeerd doen en het vrolijk van elkaar over nemen zoals het arme beestje in de vijver stoppen het hele jaar door. let wel het zijn TROPISCHE dieren. net zoals je een kaketoe niet buiten in een kooi plaatst het hele jaar door doe je dat met een schildpad ook niet.
verder op die site vindt je alles over schildpadden algemeen en is het tevens de plek waar jij je schildpad kwijt kan. ja het kost wat, maar ooit besloot je het beestje te kopen en de verantwoordelijkheid heb je daar dan ook voor. het is immers geen product maar een dier met een kloppend hart net zoals jij.

dit deel ik vanwege de zorgwekkende topics op deze afdeling van dit forum.
het dierenleed moet een keer stoppen en in dit geval specifiek voor schildpadden.
zoek je informatie op plekken waar ze kunde en kennis hebben en nergens anders.

groeten Brenda

zaterdag 3 juni 2017 - 18:49

Heike

Dag Brenda

Ik herken je 'frustratie'... als mensen zich zouden informeren VOOR ze een dier aanschaffen, dan zou er heel wat dierenleed voorkomen worden.

Er van uit gaan dat een schildpad wel gelukkig zal zijn in een vijver, is natuurlijk het gemakkelijkst.
zondag 20 augustus 2017 - 11:26

Brnd82

ja -_-
inderdaad.. dacht deel het maar even .. waterschildpadden gaan helemaal niet in winterslaap.
wat er met ze gebeurt in de Nederlandse winter is onderkoeling waardoor hun hart en bloed langzamer stroomt en doordat ze reptielen zijn het wel een paar jaar volhouden. maar ze kunnen gerust 40 jaar en meer worden ... niet een paar jaar
fijn een gelijkgestemde tegen te komen
zondag 27 augustus 2017 - 20:45

Harmbeverw15

Wij gaan ons huis verkopen en hebben al 32 jaar 2 schildpadden ( rood , 25 cm schild, en geel wang, 30 cm schild) in onze vijver van 30 m3 zitten. Ieder voorjaar zitten ze weer op hun vlonder en dat de hele zomer door. Ze zijn zeer actief in de zomer. Moet ik me nu schuldig gaan voelen ? De nieuwe kopers willen de schildpadden graag houden .
vrijdag 19 juli 2019 - 18:09

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken