menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Broedende kippen

Ga naar meest recente reactie

nhtjuhh

Nhtjuhh

Beste natuurliefhebbers,
Sinds kort heb ik kippen, ik die uit de stad komt en nu een hele ommekeer maakt. Maar goed, ik heb nu 4 Barnevelders en 2 Brahma's. Alles gaat prima, alleen heb ik een vraag, waarom broeden de kippen allemaal de eieren op een zelfde plek?
zaterdag 4 april 2015 - 17:36
Roeli

Roeli

Wat bedoel je met....broeden de kippen etc.
Bedoel je echt broeden ? Zijn ze dan toevallig ook allemaal tegelijk broeds ?
Of bedoel je.... de eieren op de zelfde plaats leggen ? En er een poosje op gaan zitten.
Wat dus niet het zelfde is.
Ik adviseer de eieren er steeds zo snel mogelijk weg te halen en af te wachten of het gedrag dan veranderd.
succes. Roeli
maandag 6 april 2015 - 11:05
Roeli

Roeli

We zijn nu inmiddeld een paar weken verder en ik vraag me af waarom U een vraag stelt en kennelijk geen belang bij het antwoord hebt. En dus maar niet meer reageert.
Ik vind dit, netjes gezegd, niet erg fatsoenlijk.
donderdag 23 april 2015 - 11:07
charelke

Charelke

Ja ,welkom hier op deze site,
Hoe is het nu met jou kippen ? en dat broeden ? laat ons eens iets weten graag , we zijn er om je gepaste raad te geven hoor. Hoe doen ze het en hebben ze apparte slaap en leg hok? Wat met een haantje erbij? hallo laat eens iets horen van u.
groetjes
Charelke
donderdag 7 mei 2015 - 23:05
cdj

Cdj

Hoi nhtjuhh,

Vaak leggen kippen eieren in dezelfde legbak, kippen zijn heel sociaal naar elkaar,
vooral als ze samen bij elkaar opgegroeid zijn.
Als de hen echt gaat broeden om kuikens uit te broeden, zoeken ze soms een ander rustig plekje op, maar kan ook net zo goed in die zelfde legbak zijn.

Groet cdj.
zaterdag 23 mei 2015 - 16:35
ruud Leeuw

Ruud Leeuw

Helemaal niet netjes zoals Roeli schrijft , als je wat vraag en je dan ook van andere personen een antwoord krijgt dan kan je op zijn minst een antwoord geven.
Ik vind dit een kwestie van opvoeding , anders moet je maar een boek kopen " hoe zijn onze manieren " .
Gr. Ruud.
zondag 6 december 2015 - 18:09
charelke

Charelke

Nu weet ik nog niets over het gedrag van je kippen vriend, hoe doen ze het ,heb je ze nog ,zijn er kuikens??
groetjes
Charelke
dinsdag 8 december 2015 - 18:42

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon