menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Compost tijger wormen gezocht omgeving Gent Buggenhout

Ga naar meest recente reactie

willemien

Willemien

Dag forumleden,

ik zou erg graag een wormenbak opzetten.
Ik vind de wormen online nogal duur...
Kan iemand er toevallig een aantal missen?

Zou handig zijn,

groet,

Willem
maandag 5 maart 2012 - 14:12
BOSVROUW

BOSVROUW

Spijtig dat je zo ver woont, want ik heb er erg veel. Als je ergens een hoopje paardemest legt, heb je erg vlug regenwormen, ze komen er zelf op af!
maandag 5 maart 2012 - 17:26
willemien

Willemien

Mja... Ik dacht dat ook. Ben vorige week daarom bij een manège gaan zoeken in de mesthoop, zonder resultaat. Ik moet wel toegeven dat er een aantal factoren wel wat tegenzaten: de hoop ligt op beton, dus geen rechtstreeks contact met de bodem, en de hoop wordt regelmatig helemaal opgeruimd, waardoor de beestjes waarschijnlijk geen tijd hebben om een mooie colonie op te richten.
Ik heb wél wat mest meegenomen, om in de tuin te gebruiken.
Misschien moet ik dat maar even op een hoopje op de grond leggen en hopen...
dinsdag 6 maart 2012 - 09:48
BOSVROUW

BOSVROUW

Heb je geen compostbak zonder bodem, of een emmer zonder bodem?, Daar de mest in en wel zien dat het vochtig blijft!
dinsdag 6 maart 2012 - 19:30
garfield

Garfield

Je kunt het beste gaan zoeken naar mensen die een compostbak hebben in een volkstuin. Daar zitten vaak de tijgerwormen wel in. En dan heb je er genoeg om te starten.
donderdag 8 maart 2012 - 22:41
wormengoeroe

Wormengoeroe

en willemien, heb je je wormpjes nu al gekregen?

We wachten op een update.

Hoe zal je ze houden (binnen - buiten - FT - plastic tub)
Heb je al namen gekozen ervoor?

PS: de diertjes beginnen nu buiten weer goed te foerageren dus het perfekte moment om mestpieren te zoeken, zowel de tijgerworm (eisenia fetida) als de springer (eisenia hortensis) zijn prima compostpieren. de Eisenia hortensis is wel wat trager in kweek dan de eisenia fetida.

groetjes,

stefaan, wormengoeroe
dinsdag 3 april 2012 - 10:43

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon