menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Dieren

Ga naar meest recente reactie

miejef

Miejef

we zijn van plan om enkele legkippen te houden, mag dat nu al of wachten we beter tot het voorjaar?
vrijdag 5 januari 2007 - 16:40
corrielat

Corrielat

als je eitjes wil ben ik bang dat ze niet zullen leggen, maar misschien met verlichting?? worden het wel dure eitjes, maar ze kunnen wel aan de ren vast wennen, succes
vrijdag 5 januari 2007 - 17:08
Anke

Anke

Je zal in het voorjaar alleszins veel meer keuze hebben in soorten. Dan gaat het natuurlijk wel om jonge kipjes die niet onmiddellijk zullen leggen.
zaterdag 6 januari 2007 - 20:28
cetinel

Cetinel

hangt ook beetje af van de leeftijd van je kippen,legkippen worden vaak tegen de leg aan verkocht( dat wil zeggen dat ze snel zullen beginnen met leggen)
ik heb raskippen en die zijn nu net uit hun winterstop aan het komen,legkippen beginnen ook sneller aan de leg en leggen meer op een jaar
langs de andere kant zijn ze ook weer veel sneller" uitgelegd"
dat komt omdat kippen genetisch ongeveer evenveel eieren leggen op een vol kippenleven,maar de legkippen leggen de meeste eieern in hun eerste twee levensjaren,daarna gaat het snel achteruit.
raskippen leggen minder op een jaar gezien,maar gaan wel langer door met leggen,tis maar net wat je wil: wil je heel veel eikes op korte tijd en dan de kipjes in de soep en vervangen,of wil je mooi kippies die wat minder snel achtereen leggen,maar wel langer.....
hoedanook,de dagen gaan beginnen lengen en de kipjes gaan sowieso binnenkort beginnen leggen...
veel plezier met je kipjes!
zondag 7 januari 2007 - 00:19
rapunzel

Rapunzel

hoi,
ik ben al een tijdje op zoek naar 2 of 3 leuke, mooie kippen...
die ons ook regelmatig voorzien van enkele eitjes.
t moet niet echt een ras zijn hoor, een kruising van t één en t ander
kan ook mooi zijn, maar ze mogen er stevig uitzien.
én ze mogen zeker geen gebrande of geknipte bekjes hebben... (vind ik zooo
verschrikkelijk erg voor die dieren!)
dus is nu de vraag, bij wie of waar kan ik terecht voor zo'n stel kippen?
best bij een hobbykweker die er een paar teveel wil verkopen?
't geeft niet als t nog even duurt eer ze leggen.
maar hoe kom je nu aan zo iemand zijn/haar gegevens?
graag een beetje raad bij t zoeken, dan lopen ze hier deze zomer misschien al rond!

groeten,
karolien
zondag 25 februari 2007 - 13:41
lacegarden

Lacegarden

ik heb vorig jaar tomtatenplantjes geruild met
Angelo voor hele mooie kippen die ik niet kende: Izegemse koekoeken. Ik kende wel de Mechelse.

Wij zijn in onze honden bench naar huis gereden met een haan en twee kippen. Ja bijna 100 km.

Ik heb nu , waarschijnlijk door de zeer warme t° gedurende het najaar : heel veel nakomelingen van mijn kippen van mijn tomatenruil.
Het zijn prachtdieren, echt waar: ik ben er trots op.
En ik denk Angelo ook, want hij heeft ze gezien vorig weekend. Of we nu eieren gaan hebben of dat we nog lang gaan moeten wachten, dat stoort mij totaal niet. Ik geniet van ieder vrij moment dat ik heb als ik naar het schouwspel zit te kijken. Ik heb er zelfs een serre totaal aan opgeofferd. Dit is nu het "nieuwe kippendomein" geworden. Ze zitten daar rustig, ongestoord, kunnen rusten, kunnen eten , kunnen slapen, zonder gestoord te worden, ze zijn daar zeer gelukkig.
Ik weet niet of onze buren dit ook zijn , want er zijn zeer veel hanen bij, en sedert een paar dagen hebben die echt ontdekt dat het s'morgens rond 5 à 6 uur heel plezant is om hun stembanden te testen.
maandag 26 februari 2007 - 21:09
jdcoster

Jdcoster

hoi,
ik ben al een tijdje op zoek naar 2 of 3 leuke, mooie kippen...
die ons ook regelmatig voorzien van enkele eitjes.
t moet niet echt een ras zijn hoor, een kruising van t één en t ander
kan ook mooi zijn, maar ze mogen er stevig uitzien.
én ze mogen zeker geen gebrande of geknipte bekjes hebben... (vind ik zooo
verschrikkelijk erg voor die dieren!)
dus is nu de vraag, bij wie of waar kan ik terecht voor zo'n stel kippen?
best bij een hobbykweker die er een paar teveel wil verkopen?
't geeft niet als t nog even duurt eer ze leggen.
maar hoe kom je nu aan zo iemand zijn/haar gegevens?
graag een beetje raad bij t zoeken, dan lopen ze hier deze zomer misschien al rond!

groeten,
karolien

U zoekt hulp en dat willen we wel graag, maar niet voor leden waarvan we zelfs bij benadering weer niet mogen weten waar ze wonen .... DAT IS GEWOON NUTTELOOS HEEN EN WEER MAILEN DAT HET ONS SPIJT DAT WE ZO VER WONEN EN BLA,BLA?BLA ... ENZ. Daar begin ik niet aan.
maandag 26 februari 2007 - 22:02
miejef

Miejef

ik heb vorig jaar tomtatenplantjes geruild met
Angelo voor hele mooie kippen die ik niet kende: Izegemse koekoeken. Ik kende wel de Mechelse.

Wij zijn in onze honden bench naar huis gereden met een haan en twee kippen. Ja bijna 100 km.

Ik heb nu , waarschijnlijk door de zeer warme t° gedurende het najaar : heel veel nakomelingen van mijn kippen van mijn tomatenruil.
Het zijn prachtdieren, echt waar: ik ben er trots op.
En ik denk Angelo ook, want hij heeft ze gezien vorig weekend. Of we nu eieren gaan hebben of dat we nog lang gaan moeten wachten, dat stoort mij totaal niet. Ik geniet van ieder vrij moment dat ik heb als ik naar het schouwspel zit te kijken. Ik heb er zelfs een serre totaal aan opgeofferd. Dit is nu het "nieuwe kippendomein" geworden. Ze zitten daar rustig, ongestoord, kunnen rusten, kunnen eten , kunnen slapen, zonder gestoord te worden, ze zijn daar zeer gelukkig.
Ik weet niet of onze buren dit ook zijn , want er zijn zeer veel hanen bij, en sedert een paar dagen hebben die echt ontdekt dat het s'morgens rond 5 à 6 uur heel plezant is om hun stembanden te testen.
dinsdag 27 februari 2007 - 10:50
miejef

Tekst aangepast

Miejef

Aan Lacegarden,
het is fijn te vernemen dat u enkele kippen te veel hebt
graag zou ik vernemen waar u woont
wij wonen inGavere, tussen Oudenaarde enGent prov oostvlaanderen
dan kunnen wij ne keer afspreken, als dat kan
groetjes Miejef
dinsdag 27 februari 2007 - 10:54
bjorn_dierenliefhebber

Bjorn_dierenliefhebber

ik verkoop legkippen volwassen en van dit jaar 5 euro stuk ook haantjes heist op den Berg
woensdag 1 augustus 2007 - 14:44

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon