menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gratis Poes - moet dringend weg

Ga naar meest recente reactie

Rockey

Rockey

Hoi,

Weet niet of er hier iemand interesse heeft.
Het zit nl zo, mijn vrouw en ik verwachten eind januari ons eerste kindje. We hebben 2 poezen en 1 hond.
één van de poezen kan absoluut niet met de hond samen wonen, ze zijn beide dominant en dat lukt niet (de andere is geen probleem, integendeel).

Sinds het begin van de zwangerschap zitten de poezen in de garage (mijn vrouw is nl niet immuun voor toxoplasmose) waar ze alles hebben wat ze nodig hebben. In de koude winterdagen mochten ze natuurlijk overdag in huis rondlopen.(maar s'nachts niet want de kattenbak staat in de garage). Probleem is dat telkens we ze in huis laten, de ene kat terug begint te vechten met de hond en dan haar behoefte op het tapijt of onder de zetel doet, gewoon uit frustratie.

Eens het kindje er is mogen de poezen terug voor altijd binnen (ook s'nachts) maar we zien het niet zitten met de dominante. We zien haar doodgraag en willen dan ook een goed gezin voor haar vinden.
Ze is nu 2 jaar en echt heel lief (ook al zou je mss denken van niet bij het lezen) haar grote probleem is dat ze niet onderdanig kan zijn. Ze is bovendien een uitstekend jager, dus wie groot domein heeft met muizen die zal er wel vanaf zijn.

De poes moet dus dringend weg en dit volledig gratis uiteraard. Kan afgehaald worden in Roeselare.

Wie interesse heeft stuurt maar PM

PS: zal zien om vanavond eens foto te posten.

PS 2: voor wie er mss aan twijfeld maar wij zijn echt dierenvrienden, daarom dat we ook een nieuwe plek zoeken en haar niet gewoon buiten laten zitten of ergens achter laten.

Bij deze de beloofde foto's

[afbeelding verwijderd niet-https]

[afbeelding verwijderd niet-https]
woensdag 29 december 2010 - 11:03
Gehenna

Gehenna

Gesteriliseerd? Gevaccineerd? Ontwormt?
Sinds on Babbie gesteriliseerd is is ze minder dominant. Dat in huis pissen en kakken is pure frustratie, het is haar domein en blijkbaar ziet ze de hond als een bedreiging. Wie was er eerst?
woensdag 29 december 2010 - 11:44
Rockey

Rockey

poes is gesteriliseerd, heeft alle vacinnaties gehad en wordt regelmatig ontwormt.
Is al altijd de dominante geweest.
Zij was er eerst en dan is de hond erbij gekomen. Ik zie graag poezen en mijn vrouw liever honden. Dus na de poezen besloten om een hond te nemen.

In begin was er ook geen probleem, ze lagen soms met 3 samen te slapen. Maar op bepaald moment is het met de dominante beginnen misgaan.
Ze heeft toen paar dagen echt slappe stoelgang gehad en toen zelfs nacht in observatie bij de dierenarts.

We kwamen allemaal tot zelfde besluit -> stresse en frustratie.

Nu ze apart zitten (door de zwangerschap) is ze terug de liefste poes.
woensdag 29 december 2010 - 12:03
Gehenna

Gehenna

Inderdaad stress en frustratie. De hond is de indringer en dat laat ze jullie wel goed weten! Katinnen ... rare wezens.

Mijn dochter haar poes is een tijd geleden overleden en nu zou ze graag nog een poesje erbij hebben maar met ons Babbie ... die zou geen nieuwe tolereren omdat ze zo dominant is. Het is beter sinds ze 'geholpen' is maar als ze een andere poes door de tuin ziet wandelen ... tja dan weet ik voldoende helaas.
Het heeft een maand of 5 geduurd voordat ze kleine Broer accepteerde en dat was een kitten. Het is pas van na haar sterilisatie dat ze er ook effectief mee speelt (lees: het huis afbreekt)

Ik wens je poes veel succes bij het vinden van een gezellig liefdevol huisje.

Zet je bericht ook op http://www.kattensite.be/forum (eventueel commentaar van steeds dezelfde personen negeren) en geef ze in geen geval met eender wie mee. Ik zou zeker de vraag stellen om af en toe een nieuwsbrief te sturen naar jullie
woensdag 29 december 2010 - 12:35
Rockey

Rockey

hoi,

Bedankt voor de tip.
We zullen ze zeker niet aan eender wie geven, is wel de bedoeling dat ze een gezellige thuis krijgt en niet altijd buiten moet verbijven.

Grtz
woensdag 29 december 2010 - 15:33
Karintje

Karintje

http://www.kattensite.be/forum

Even aanklikbaar gemaakt

Grtz en succes met het vinden van een goed adoptie gezin voor de poes!

Karin
woensdag 29 december 2010 - 16:27
Gehenna

Gehenna

Bedankt Karintje!

Blijkbaar ben ik dat vergeten te hyperlinken
donderdag 30 december 2010 - 12:36
linkin711

Linkin711

Jammer dat het in roeselare is ik had graag wel een poesje of hondje gehad!!
donderdag 30 december 2010 - 18:43
Rockey

Rockey

met de post zal niet gaan é
donderdag 30 december 2010 - 20:08
linkin711

Linkin711

wat lastig denk ik .....
donderdag 30 december 2010 - 21:06
Gehenna

Gehenna

Ben je topic aan het lezen op kattensite.
Had inderdaad zo'n reacties verwacht ... En om die reden reageer ik hier.

Maar toch een goeie tip, een gedragstherapeut. Als jullie dat tenminste zien zitten. Ik heb daar totaal geen ervaring mee. Wel met gefrustreerde katten
Ik ben voorstander om de hond weg te doen maar je moet de kerk in't midden houden en dat is dus geen optie. Daar heb ik alle begrip voor. Dus is het beter voor de poes om een nieuwe warme (hondloze en katloze) thuis te hebben bij mensen die begrip hebben voor haar probleem en het liefdevol terug afleren.
Katloos ook, als ze zo dominant is zou het niet goed komen met een andere poes want die zal haar eerste plaats niet afgeven en dan zal haar gedrag niet veranderen.

Allé, zo denk ik erover maar ik ben de alwetende niet
Ik ga verderlezen.
donderdag 30 december 2010 - 21:12
anderleven

Anderleven

Wat een haarscherpe foto's zeg.

Je kan elk haartje afzonderlijk zien.

Wel een leuke poes Rockey

Jammer dat ik al een hond heb.
donderdag 30 december 2010 - 22:39
Rockey

Rockey

@gehenna: succes met het lezen, het is ondertussen een serieuze klepper aan het worden

Alles is nu in stroomversnelling, mijn vrouw is deze nacht eigenlijk vanmorgen, 4 weken te vroeg bevallen.
Gelukkig van een kerngezonde baby (3Kg110 / 50cm -> kan tellen é voor kindje van 36weken )

Alles gaat goed zowel met moeder en kind als met mij ook natuurlijk
vrijdag 31 december 2010 - 19:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon