menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kerkuiltje te koop

Ga naar meest recente reactie

ulanka

Ulanka

Heb nog 1 jong kerkuiltje te koop , vaste voetring en Citespapieren zijn in orde !
Geboren begin mei '10 .
Prijs : 100 euro

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 1 juli 2010 - 17:43
Detuinenindemen

Detuinenindemen

Het is prachtig om in de schemering de uilen te zien vliegen, roepend en jagend en in alle vrijheid. Daar kun je van genieten, dat kun je niet bezitten.
donderdag 1 juli 2010 - 19:23
ulanka

Ulanka

Wie zegt er dat mijn uilen in een kooike zitten ? Dan hoeft er niemand nog "huisdieren" te houden, een hond hoort ook niet op een flat, en volières mogen ze dan ook afschaffen !
Btw , zijn jullie vegetariers ? Een koe hoeft ook geslacht te worden om in jullie bord te geraken !! En een paard in een manége om rondjes te draaien ?? !!
Denk daar eens over na !

Ulanka
donderdag 1 juli 2010 - 19:49
Detuinenindemen

Detuinenindemen

en btw ik ben inderdaad vegetarier..
donderdag 1 juli 2010 - 21:19
LauraK

LauraK

Sinds de films van Harry Potter schijnt het in te zijn een uil te houden... Ik dacht dat
het hier in Nederland zelfs verboden was -en terecht! Wilde dieren horen vrij te zijn,
in de natuur. En ja, ik ben ook tegen dierentuinen!

Groeten van Laura.
donderdag 1 juli 2010 - 22:13
Matabish

Matabish

Ik word ook 'mottig' van zo'n mooi dier in een kooi of vast gebonden op een stokje!
Een vogel moet vrij kunnen vliegen, en zeker in zijn eigen leefruimte!!!!!
't Is al triestig genoeg dat al die tropische sukkelaars, tegen natuur, in een kooi gezet worden!
Maar onze èigen vogels??? BAH!!!
vrijdag 2 juli 2010 - 00:26
evadepeva

Evadepeva

Dat geldt eigenlijk voor alle dieren he, ik vind veel konijnen of cavia's erg zielig, eenzaam in veel te kleine hokjes.
En idd.. de bio-industrie is ook misselijk makend.. (ook hier een vegetarier) Een dier in gevangenschap moet iig natuurlijk gedrag kunnen vertonen, vind ik. Een groepsdier in een groep (bijv konijn) en kunnen rennen, springen, vliegen of graven.
Ik heb geen idee welk natuurlijk gedrag een uil zou moeten vertonen, behalve vliegen dan.. Ik vind het wel hele mooie dieren.
vrijdag 2 juli 2010 - 01:21
Matabish

Matabish

Uilen zijn nachtelijke jagers die veel ongedierte vangen zoals muizen!
Die moeten zoals alle vogels kunnen paren, nestelen, hun jongen grootbrengen en jagen!
Ze hebben niks verloren in een kooi waar ze wegkwijnen!
vrijdag 2 juli 2010 - 01:28
Maxession

Maxession

Spijtig toch, arme uilen

LauraK, ik ben toch voorstander van de Zoo hoor, ze zorgen vaak voor herpopulatie van bedreigde diersoorten, terug uitzetten van bepaalde dieren in de natuur...

Misschien zitten ze wel opgesloten, ze worden goed verzorgd en de mens kan er mee in contact komen en eens nadenken over de situatie van de jacht erop etc...
vrijdag 2 juli 2010 - 11:20
Jeannette1

Jeannette1

Ulanka, toen ik je naam zag dacht ik YES, weer een oude bekende terug.

Maar, ik had het niet verwacht op deze manier, want alle bloemen- en plantenliefhebbers/sters zijn uiteraard natuurliefhebbers/sters.
Ik wilde, dat ik het geld ervoor had, dan kocht ik hem/haar subiet en ging dan met de KNNV Delft mee om hem/haar bij de groep in de natuur uit te zetten waar deze soorten thuishoren!
Met dit warme weer wil ik mij niet zo druk maken, maar je mag hem/haar direct voor niets bij ons brengen, dan kunnen wij deze uil hopelijk nog een héél fijn verder leven bezorgen!!!!!!!!!!!!!!!

Groet, Jeannette
vrijdag 2 juli 2010 - 11:36
ulanka

Ulanka

Mijn uilen zitten niet in een kooitje opgesloten, ik heb een koppel en als een dier zich niet goed voelt in zijn omgeving zullen ze zeker niet kweken . Mijn uilen zijn handtam en krijgen elke dag te eten , wat in de natuur zeker niet het geval is door het verdwijnen of schaarste van veldmuizen en zo .
Dus, als jullie zo redeneren , wat doen vissen dan in een aquarium in plaats van in zee ? enz.enz. dan hoeft niemand nog een pet te hebben . Papegaaien zitten ook in kooien en vaak nog te kleine ook waar ze niet kunnen vliegen . Mijn uilen kunnen rondvliegen , worden graag gestreelt en geven veel vriendschap terug ... een ongelukkig dier kwijnt weg en die indruk geven mijn uilen zeker niet .
Sorry mensen !

ps : hierbij nog een foto van mijn "ongelukkige" uilmoeder

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

vrijdag 2 juli 2010 - 12:26
Pieter

Pieter

Ik veronderstel dat dit dieren zijn die al generaties in gevangenschap leven en geen wildvang uit nesten is. In dat geval kunnen deze dieren ongetwijfeld niet eens overleven in het wild. Mits een voliere die heel groot is zie ik niet direct veel problemen. Dagelijks een muisje in de voliere laten lopen en ze kunnen zelfs gaan jagen...
Wat ik erger vindt zijn die wildvang roofvogels die hun hele leven aan een touw van 50cm op een stokje moeten zitten ... Ja dat bestaat nog steeds. Hier in Spanje worden ze zelfs tentoongesteld op foren en zo... Of een papagaai die met moeite kan bewegen op zijn stokje in zijn minuscule kooi...
Het bericht is trouwens gepost op het forumdeel voor verkoop en ruil van dieren. Het diertje heeft zijn papieren in orde, dus legaal lijkt het ook wel in orde.
vrijdag 2 juli 2010 - 12:29
Pieter

Pieter

Ah Ulanka, je bent me net iets te snel af met je berichtje
vrijdag 2 juli 2010 - 12:31
ulanka

Ulanka

Hallo Pieter,
Eindelijk eens iemand met gezond verstand ! Natuurlijk zijn mijn dieren niet uit de natuur weggeplukt . Het zijn gekweekte dieren , en die kan je niet zomaar in de natuur terug vrijlaten , die overleven geen dag zelf !! Ik weet ook dat er misbruiken zijn met het leegroven van nestkasten voor de verkoop , daarom is er nu ook de controle met Citespapieren en vaste voetring . Zo kan je geen gestolen dieren uit de natuur verkopen en maar goed ook .
En inderdaad , dit gedeelte van het forum is toch om dieren te ruilen of te verkopen ??!! Wat heb ik fout gedaan ?

Ulanka
vrijdag 2 juli 2010 - 12:47
Duifje

Duifje

Mensenlief, wat een heisa om zo'n goedverzorgde uil!

Waar is de beheerder van deze site? Horen hier niet alleen reacties te staan van geïnteresseerden voor de koop?

En waarom 1 individu aanvallen?

Waarom niet naar alle roofvogelshows, of naar het dolfinarium, Of naar andere dierentuinen, om daar te eisen dat dieren worden losgelaten?

Deze persoon heeft toch goed voor dit dier gezorgd? Op en top? Een dier dat in gevangenschap is geboren en toch niet kan worden vrijgelaten?Is toch niet te vergelijken met broodfokkerij of andere misselijke praktijken?

Ontzettend flauw, om zo iemand hier met zijn allen aan te vallen.

dD hele wereld is scheef; dieren worden voor industrie gebruikt en misbruikt, bossen weggehaald, waardoor dieren uitsterven en zolang iedereen hier nog autorijdt en plastic spullen koopt, zijn we allemaal schuld aan de olievlek bij America, dat grondstof is voor dat soort dingen.

Maar iemand die toch goed voor zijn dier zorgt, met alle liefde en daar een goed ander thuis voor wil vinden...

...heel erg sneu om daar zó op te reageren.
vrijdag 2 juli 2010 - 14:00
ulanka

Ulanka

Bedankt voor uw reactie Duifje , ik dacht langs deze weg een goede thuis te vinden voor mijn jong uiltje, maar blijkbaar aan het verkeerde adres !!
En ja, waar is de beheerder van deze site ?? Dit forum is (dacht ik) om mekaar te helpen en niet om mekaar uit te schelden en schuldgevoelens aan te smeren of gemene smileys te sturen !! Verkeerd gedacht dus !! (

mvg
Ulanka
vrijdag 2 juli 2010 - 15:23
Matabish

Matabish

Hier is nog niet gescholden geweest hé Ulanka!! En die smilies drukken gewoon gevoelens uit.
Hier zijn alleen geschokte reacties geweest van mensen die niet akkoord zijn met gekooide dieren!
Het is niet omdat zóveel dieren in de wereld uit hun natuurlijke leefmilieu gehaald worden dat wij dat ook moeten doen, toch?

Nu ben ik er echt wel van overtuigd dat jouw uiltje idd. goed verzorgd is en niets tekort komt, maar om er een handel van te maken???
Elk zulk dier dat gekocht wordt, zet aan tot het kweken van nog meer gevangen dieren en dat is en blijft onnatuurlijk!
Het is hier nog altijd een 'tuinadvies'- site met vooral natuurliefhebbers, dus mocht je zulke reacties toch wel een beetje verwachten!

Zullen we nu verder maar weer gewoon goeie 'tuin'vrienden zijn en dit voorval opzij schuiven?

mvg, Matabish.





vrijdag 2 juli 2010 - 15:53
ulanka

Ulanka

@ birdwatcher & Lein ....... schelden hoeft niet altijd met woorden, jullie smileys zeggen genoeg !!
vrijdag 2 juli 2010 - 16:06
Duifje

Duifje

"Hier zijn alleen geschokte reacties geweest van mensen die niet akkoord zijn met gekooide dieren! "

geschokt lijkt me een erg overdreven reactie op iets dat heel gangbaar is: In elke dierentuin leven uilen in kooien.
En als je niet accoord bent met gekooide dieren....dan kun je bij bijna elk huis aanbellen om alle muizen, ratten, hamsters, gerbils, slangen, kanaries, zebravinken, parkieten, cavia's en konijnen te gaan bevrijden.

Oh en deze dieren vrijgelaten in de natuur overleven maximaal 2 weken, omdat ze niet zelf voeding kunnen vinden en zich niet weten te verdedigen tegen ehcte wilde dieren.

En je mening uiten is ieders recht, maar het is altijd af te vragen of je die per se moet uiten, en wat je ermee kunt bereiken.

En geld vragen voor een dier waar jijzelf heel veel tijd, moeite en kosten aan gehad hebt, vind ik niet meer dan normaal.
Gratis weggeven werkt juist verkeerd fokken in de hand, omdat dan iedereen aan zo'n beestje kan komen.
Iemand die het er voor over heeft om er 100 euro voor neer te tellen, heeft in elk geval goed nagedacht over zijn aanschaf en begint er waarschijnlijk niet zonder gedegen voorkennis aan.
Op die manier komt zo'n uil niet van een mooie ruime volière terecht in een huiskamerkooitje van 60 bij 60 cm.

Oh en mijn katten lopen wel lekker vrij rond in de natuur.... en daar zijn mensen ook weer verbolgen over....
vrijdag 2 juli 2010 - 16:44
ulanka

Ulanka

Heel juist wat je schrijft Duifje , hier lopen mijn katten ook vrij rond , tot hiertoe nog geen problemen met de buren daarover !
Voor de Citespapieren en vaste voetring en lidmaatschap van de Vogelclub moet ook betaald worden , plus extra voer voor de jongen en vitaminen, dus een winstgevende "zaak" is het niet , wat ook de bedoeling niet is ! Dus ook iemand die 100 euro neertelt denkt wel eerst even na over de aankoop en de verzorging .
Wie huisdieren heeft moet er goed voor zorgen .

mvg
Ulanka
vrijdag 2 juli 2010 - 16:58
cee

Cee

Hopelijk vind je er nog een goeie thuis voor.

Moest ik nog geen twee katten, een hond, twee kippen en twee konijnen hebben, zou ik er misschien wel verkocht zijn voor je Uil over te nemen. Maar m'n katten zijn te gevaarlijk, vangen alles wat ze tussen hun klauwen kunnen krijgen: mollen, muizen, vogels, vissen en zelfs kleine konijnen, maar een kerkuil zouden ze waarschijnlijk maar 1 keer proberen voor ze het afleren,hehehe Maar met al die dieren heb ik dus zekerlijk niet de tijd noch de plaats om zlk een vogel te verzorgen/trainen.

Lijkt me heerlijk om zulk een roofvogel handtam te trainen om dan ten slotte ook af en toe buiten te laten vliegen over de velden achter m'n deur. Doet me denken aan de kraai (krako) die ik vroeger tam heb gekregen (na verzorging) en uit m'n hand kwam eten.

Kan je ze eigenlijk zo trainen dat ze soms ook eens een veldmuis in een veld zouden kunnen vangen? Of is dat onbegonnen werk?

En als ze inderdaad reeds generaties tam zijn zet je ze best niet in het wild uit.

Veel succes en hopelijk vind je een goeie thuis voor ze.
dinsdag 10 augustus 2010 - 13:53
ulanka

Ulanka

Hello Cee,

Bedankt voor je berichtje . Moet ook juist lukken, het laatste uilke dat ik had is over 1 uurtje net de deur uitgegaan naar een nieuwe thuis bij mensen die er veel liefde zullen aan geven . Ze hebben nl. een lange autorit gedaan om erom te komen .
Ik heb vroeger ook een tamme kraai gehad, gewond gevonden en verzorgd, heb veel vriendschap van het beestje gehad en ze vliegt nu in de buurt hier rond met haar nieuwe vriendje .

groetjes
Ulanka
dinsdag 10 augustus 2010 - 15:30
khaleesi0893

Khaleesi0893

Beste, ik heb interesse in het kerkuil kuiken. Hoe kan ik u het beste bereiken zodat wij in contact komen a.u.b?
M.v.g.
vrijdag 19 april 2024 - 21:08

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon