menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Loopeenden

Ga naar meest recente reactie

feli

Feli

Kan iemand mij vertellen hoe men een foto verwijderd ?? berichten verwijderen en vervangen geen probleem

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

woensdag 9 juni 2010 - 18:34
connydewael

Connydewael

Beste feli,

Het zijn toch de rechtop lopende Indische loopeenden/fleseenden ?
Heb je ook een recente foto? Welk geslacht hebben jou loopeenden?
Hoeveel vraag je voor een eendje?

Groetjes, Conny
donderdag 10 juni 2010 - 09:42
connydewael

Connydewael

Feli,

6 berichten lager dan het jouwe, staat er eentje van mij(Gezocht 2 Indische loopeenden...). Ik kreeg toen antwoord van Fossa. Daarop heb ik aan haar enkele praktische vragen over loopeenden gesteld, maar tot op heden krijg ik geen reactie. Kun jij hier eventueel op antwoorden?

Alvast héél hartelijk bedankt hoor!

Groetjes, Conny
donderdag 10 juni 2010 - 09:50
feli

Feli

Ja het zijn de echte indische loopeenden en als de woerd mag geloven zijn het vrouwtjes want als hij er aan geraakt treed hij ze allemaal ik stuur een foto van de echte ouders , de eieren zijn uitgebroed door de kippen

Dieren te koop, te ruilen, gratis of gezocht

donderdag 10 juni 2010 - 16:29
feli

Feli

Koppel loopeenden van 2009 met nog 1 jong van April 2010
goed kweekkoppel lopen in vrije uitloop met een badje water zoals een kinderder zandbadje
Graag kopers waar ze de zelfde leefomstandigheden hebben of zelfs beter prijs voor de drie

vrijdag 3 september 2010 - 09:02
feli

Feli

Beste Conny wat had je nog graag geweten over loopeenden

groetjes Feli
vrijdag 3 september 2010 - 09:44
connydewael

Connydewael

Dag Feli,

Ik heb nog een vraag: hoe zie je tot welk geslacht een loopeend behoord?
Toen ik mijn 2 loopeendjes ging afhalen, werd ik verzekerd dat het om 2 vrouwtjes gingen, want dat zocht ik.
Onze Piep en Kwak groeiden als kool! Van donzige kuikentjes zag ik ze veranderen in grote mooie eenden. Maar sinds een maand ben ik beginnen twijfelen over het geslacht van 1 van hen.
Onze Kwak is veel groter en zwaarder dan Piep. En plots ontdekte ik aan de rand van zijn/haar vleugels mooie blauwe veren (net zoals de mannelijke wilde eendesoorten hebben). En ik merkte nog een verschil: aan de staart is er 1 pluimpje dat als een haakje naar omhoog krult (volgens mijn vader is dat een teken dat het om een mannetje gaat).
Kun jij me helpen met de nodige informatie?
Ik stuur hierbij een foto op van onze deugnieten, die mijn man al menig keer doen vloeken hebben (ivm. zijn vijver!)

[afbeelding verwijderd niet-https]

Groetjes, Conny
vrijdag 10 september 2010 - 09:54
feli

Feli

Ja dat is wel degelijk een Woerd die met zijn krulletjes het andere is een vrouwtje
groetjes nog
vrijdag 10 september 2010 - 11:01
connydewael

Connydewael

Dus: we gaan volgend jaar eitjes met kuikentjes hebben?
Wanneer zijn ze geslachtsrijp?
Piep en Kwak zijn wel broer en zus, kan dat geen kwaad?

Groetjes, Conny
vrijdag 10 september 2010 - 11:12
feli

Feli

Conny broer en zus kan wel geen kwaad maar toch beter maar voor sterke gezonde jongen is het beter niet
Moest de Woerd zwart grweest zijn zou ik zeggen we wisselen voor ander bloed maar ik zoek een zwarte maar je vind wel iemand die wil wisselen

groetjes nog
vrijdag 10 september 2010 - 11:32

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon