menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ik zoek gratis kippenhok of dergelijke

Ga naar meest recente reactie

Candide

Candide

Hallo,
Ik woon hier aan de rand van een bos en heb al verschillende wilde kippen die op bezoek komen.
Voor de kuikentjes vinden de kippen meestal geen veilige plaats en daarom deze oproep.
Zo zijn er enkele weken geleden ook 2witte ganzen op de tuin gekomen die hier nu ook blijven!
Moeten die dan niet in een hok ofzo?
Vind het zielig voor de beestjes maar mag van mijn man geen geld steken in de dieren.


Bedankt alvast voor alle hulp.
dinsdag 27 november 2007 - 12:13
Merel

Merel

Hallo Candide, met wat houten paletten, afvalhout, oude pannetjes, oude bezemstelen en wat houten kratjes (met wat stro in) timmer je zo een paar leuke kippehokjes. Ulanka kan hier mischien meer van vertellen, zij heeft ervaring met dit type kippehokjes
De ganzen hoeven alleen een schuilplaats tegen de wind en de regen, een schuine plaat tegen een tuinhuis of schuurtje met wat stro is al ruim voldoende. Als je zelf niet genoeg materiaal hebt is het mischien wel de moeite om eens naar de stortplaatsen te gaan "shoppen",of de tuinen van de buurt wat op te frissen.

groetjes Merel

Ulanka foto gevraagd
dinsdag 27 november 2007 - 15:35
Merel

Tekst aangepast

Merel

[img=http://img91.imageshack.us/img91/9389/kippenhokmy0.jpg]

foto van ulanka haar kippehok gemaakt van houten palletten enz.... meer uitleg volgt van haar morgen

Merel

[img=http://img153.imageshack.us/img153/9885/kippenhokjo8.jpg][/url

nog ne keer

[afbeelding verwijderd niet-https]
dinsdag 27 november 2007 - 21:05
ulanka

Ulanka

Hello Candide & Merel,

Bedankt Merel om mijn fotoke te posten, en zoals ge kunt zien Candide, het kippehok heb ikzelf ineengetimmerd met grote hulp van manlief natuurlijk . Het framewerk zijn gewoon 2 paletten schuin tegen elkaar gezet en bovenaan vastgenageld met een paar latjes en daarna "pannelatjes" erbovenop genageld om de pannen daksgewijs erop te leggen, heel simpel, gewoon princiepe van een gewoon dak op een huis ! achterkant dichtgemaakt met gewone planken die je eerst op maat zaagt natuurlijk. Het deurtje is een grote jutezak die je bij mooi weer bovenop het dak kan leggen .Die hangt ook vastgenageld bovenaan en laat dus genoeg lucht binnen , wat nodig is in een kippehik ! Stro erin en een paar houten fruitkisten als nest en een zitstok en klaar is kees. Heeft me niks gekost want alle materiaal is gewoon gratis te vinden. Hoop dat mijn uitleg wat duidelijk is Candide, en ik wens je veel plezier met je adoptiekipjes, over de ganzen moet je je geen zorgen maken, die slapen bij mij hier ook onder de blote hemel !

groetjes
ULANKA
woensdag 28 november 2007 - 07:59
Candide

Candide

Langs deze weg wil ik jullie allemaal al bedanken voor de tips!
Ik heb hier al paletten staan maar wist niet wat ermee te doen.
Nu nog enkel een paar panne voor het dak en klaar is kees!
Als het klaar is zet ik hier een foto op het forum.
Momenteel zitten ze allemaal in de boom om te slapen ,daar er geen kuikentjes zijn nu.
Dus kan ik al beginnen met mijn timmerwerk.
Ben zelf benieuwd wat het gaat worden! hehe.
Nogmaals bedankt!
woensdag 28 november 2007 - 10:13
ulanka

Ulanka

Hello Candide,
Veel plezier met je timmerwerk, met wat fantasie lukt dat wel, kippen zijn niet kieskeurig ....en we verwachten een foto van zodra het hok bewoonbaar is !

groetjes
ULANKA
woensdag 28 november 2007 - 17:09
ulanka

Ulanka

Hallo Candide ,
Hoe is het afgelopen met de bouw van je kippenhokje ? De beestjes hebben toch een dak oven het hoofd gekregen zeker voor de winter ? Graag fotoke aub !

groetjes
ULANKA
donderdag 31 januari 2008 - 09:07
feli

Feli

Ik heb gelezen hoe het te maken van paletten toch zou graag een foto zien wie heeft er éé
Ik dank je al op voorhand
Feli
[email protected]
zondag 26 april 2009 - 11:55
feli

Feli

wie heeft er al een foto van dit kippen hok ???
zondag 26 april 2009 - 15:33

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon