menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Ajuga reptans

Ga naar meest recente reactie

hildavw

Hildavw

Hello,
Ik ga in een deel van de voortuin de ajuga reptans uitdoen.
Wie geïnteresseerd is en deze kan komen halen (Edegem), mag me een mailtje sturen.
Hilda
zondag 15 juli 2007 - 19:57
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, is dat een badjas of een bikini???



Groetjes, Jeannette
maandag 16 juli 2007 - 00:20
rialle

Rialle

Hahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!
Jeannette, je bent me er eentje.................................heerlijk!!!

Groetjes Rialle
maandag 16 juli 2007 - 00:46
hildavw

Tekst aangepast

Hildavw

Nee Jeannette,
Voor zulke dingen heb ik het figuur niet.
Alle gekheid op een stokje, ajuga reptans is een bodembedekker, met een groen tot bruinachtig blad in een rozet en krijgt in het voorjaar een blauw bloemetje.

Groetjes

Hilda

Zeg, Jeannette en Rialle,
wanneer slapen jullie eigenlijk ?!?
maandag 16 juli 2007 - 10:14
rialle

Rialle

Ja Hilda, aan slaap schort het mij wel eens, en vooral als het zo warm is. De jongste (bijna7) lag pas laat in bed en toen moest ik alle planten nog begieten.
Daar komt nog bij dat wij maar een computer in huis hebben. Wij zijn met z'n 5-en dus dan kan je je voorstellen dat dat een "gevecht"is wie erachter mag.
En gisteren.........was ik de laatste. En al die babbeltjes met Jeannette (en de anderen) waren erg gezellig dus ja, dan krijg je dat!
Jammer, je woont voor mij iets te ver weg anders kwam ik wat Ajuga Reptans bij je halen

Groetjes Rialle
maandag 16 juli 2007 - 11:50
Adrienne

Tekst aangepast

Adrienne

Voila dat is hem: Nederlandse naam " Zennegroen"

[afbeelding verwijderd niet-https]
maandag 16 juli 2007 - 12:23
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, in deze periode van moeilijkheden, slaap ik amper.

Vanmorgen sloeg de bliksem nog een keer in de electra, dus wer nerveus en alles uit.

Wachten tot het weer in orde wass en dan..... kijken of het compuutje het nog doet!!!

Dan doen wij erg veel samen Ger en ik vanaf dat hij met de VUT thuis is, (schade inhalen) zeggen ze wel eens hahahaha.

Ik bedoel, opruimen etc.!!!

Vanavond was het weer raak in Bleiswijk, waardoor wij uit voorzorg alles van en met electra uitgedaan hebben!
Nu het wat rustiger is gaat alles weer aan!

Adrienne, bedankt voor de foto nu weet ik welke Hilda bedoelt.

Groetjes, Jeannette
maandag 16 juli 2007 - 21:16
Adrienne

Adrienne

Graag gedaan hoor Jeanette, ik vindt het zelf ook altijd fijn als ik ze gezien heb.
maandag 16 juli 2007 - 21:19
Jeannette1

Jeannette1

Ach Adrienne, voor de een is het makkelijker om een foto te plaatsen of op te zoeken dan voor de ander.

Sommigen hebben er nog steeds moeite mee.

Nogmaals bedankt, Jeannette
maandag 16 juli 2007 - 21:26
hildavw

Hildavw

Ja Jeannette,
Ik weet het, ik zou me er eens mee moeten gaan bezig houden om te leren foto's te plaatsen !
Ik had de uitleg al eens uitgeprint, maar de rechtertekst was er afgevallen.
Dat gebeurt nog meer.
Ik zal het wel eens op een andere manier proberen en dan zult ge (hopelijk) het resultaat wel eens zien.
Voor de liefhebbers van ajuga reptans, de eersten zijn hier gisteren al de deur (of beter gezegd de tuin) uitgegaan.
Een jonge vrouw uit een naburige gemeente, die zondag voor het eerst op het forum kwam, heel toevallig, zoals de meesten veronderstel ik, had mijn berichtje gelezen en direct gereageerd.
Dus, weeral een nieuw lid !
groetjes
Hilda
dinsdag 17 juli 2007 - 11:21
Jeannette1

Jeannette1

Hai Hilda, het TuinadviesForum weer een lid rijker en jij weer een plante kwijt.

Heeft iedereen toch zijn/haar zin gekregen toch!

Ik zal je eens uitvoerig en gemakkelijk uitleggen in een emailtje, hoe en waar je het beste je foto's kunt opslaan, om makkelijker te versturen!

Het is makkelijker dan je denk!

Alles sal reg kom, zeggen de Zuid-Afrikanen.

Dus..... niet getreurd, alles komt goed!!!

Groetjes, Jeannette
dinsdag 17 juli 2007 - 11:35
hildavw

Hildavw

Alvast bedankt Jeannette, je bent een schat, maar dat wist je al wel hé.
Laat je me nog weten welke zaadjes je wil (zie mijn mailtje van enkele dagen terug).
groetjes
Hilda
dinsdag 17 juli 2007 - 11:39
klixje

Tekst aangepast

Klixje


Ik ben dus de nieuwe en een paar plantjes rijker voor in mijn rotstuin

Ik moet dringend eens foto's nemen, dan kan ik een voor/na plaatsen
Bij deze alvast een 'naakte' vóór http://users.pandora.be/klixje/tuin/DSCN1555.JPG

Hilda, nog eens bedankt.
Als je hulp nodig hebt om foto's online te krijgen, dan roep je maar
donderdag 19 juli 2007 - 09:38
Bowie

Bowie

Welkom Klixje [afbeelding verwijderd niet-https]

En idd dat is een naakte foto Nu nog de na-foto
donderdag 19 juli 2007 - 11:04
Jeannette1

Jeannette1

Hai Klixje, in de 1e plaats hartelijk welkom bij de TuinadviesForumliefhebbers/sters!!!

Maar wat de foto betreft, kun je beter imageshack gebruiken, dan kunnen wij allemaal de foto direct zien.

Hartelijke dank!

Groetjes, Jeannette
donderdag 19 juli 2007 - 11:18
klixje

Tekst aangepast

Klixje

jeanette, ik kan de foto's wel rechtstreeks plaatsen, maar ze zijn nogal groot en dan vind ik het makkelijker in een ander venster.
Ik hoop dat het van de eerste keer lukt

De naaktfoto van hierboven is van ergens in mei dit jaar, eerst zijn er vetplantjes bijgekomen (als iemand ze kan benoemen?graag) die nogal snel overwoekeren, dan wat ereprijs dat ook goed groeit.
Aan de rechterkant heb ik een zakje 'rotstuinplanten' leeggegooid, maar veel is er niet uitgekomen, buiten die steppegrasachtige sprietjes In die buurt heb ik ook verspreid zes minisempervivums geplaatst.
Helemaal achteraan tegen de muur en rechts van de euh waterval staan Hilda haar ajuga's te pronken.

http://images1.fotopic.net/?iid=yptzsa&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Hieronder zie je dat we wat van die overwoekerende vetplanten verwijderd hebben en drie andere soorten vetplanten (vanuit mijn ouders' tuin) bijgezet hebben.

http://images3.fotopic.net/?iid=yptzsh&outx=600&noresize=1&nostamp=1

Tips over wat er nog bijkan, mag altijd
Het is een halfschaduw hoekje.
maandag 23 juli 2007 - 17:15

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon