menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Pawpaw bevroren

Ga naar meest recente reactie

swerts29

Swerts29

Mijn 2 jonge pawpaw plantjes zijn bevroren , ze stonden in pot ingegraven in de tuin en met een plastiek afgeschermd.
Heb de plantjes uitgetrokken en de worteltjes waren ook bevroren.
-10 graden zal te veel geweest zijn.
dinsdag 16 maart 2021 - 13:01
sophora

Sophora

Als ze in pot stonden had je ze beter binnen gezet. Paw paw is en goed winterharde boom maar jonge plantjes zijn natuurlijk vorstgevoelig.
dinsdag 16 maart 2021 - 15:05
swerts29

Swerts29

Hoe lang kan men best deze jonge planten beschermen , langer dan 2 jaar alvast want deze waren 2jaar.
Of heeft de hoogte van het boompje invloed .
Deze stonden tegen een haag op zuiderkant.
dinsdag 16 maart 2021 - 20:35
swerts29

Swerts29

Heeft er iemand enkele zaailingen of pitten over van pawpaw in regio midden limburg (B).
Kan tegen vergoeding of ruil. Zal ze dan beter beschermen tegen vorst.
dinsdag 16 maart 2021 - 21:02
sophora

Sophora

Nu heb ik echt geen pitten meer. Heb wel tientallen vruchten gehad.
Afdekken met plastiek is geen goed idee. Wel met vlies.
dinsdag 16 maart 2021 - 22:29
swerts29

Swerts29

Dat heb ik nu ook ondervonden , alleen wat ik toegedekt heb met plastiek is geraakt door de vorst.
Heb een deel van mijn alstroemerias toegedekt met plastiek ( deze waren geraakt door de vorst) en het andere deel met doek ( en deze waren niet geraakt).
Zal nu snel wat investeren in meer vliesdoek.
woensdag 17 maart 2021 - 00:39
Tuinprins

Tuinprins

Pawpaw het beste planten als ze minimaal 0.80--1.00 hoog zijn. Die superkleine zaailingen die je soms op internet kunt kopen beter niet planten. Zeer jonge planten zijn gevoelig voor felle zon en slakkenvraat (slakken zijn dol op het blad van pawpaw). Als je ze zelf uit zaad kweekt dan diepe potten gebruiken en de planten in de winter aan de droge kant houden. Als pawpaw in de winter in (te) natte potgrond staat kunnen de wortels gaan rotten.

Pawpaw houdt absoluut niet van verplanten dus direct op de definitieve standplaats zetten.


Gegroet, de tuinprins
woensdag 17 maart 2021 - 07:36

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon