menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaden Magnolia Grandiflora little gem

Ga naar meest recente reactie

RW5

RW5

Ik ben op zoek naar zaden van de Magnolia Grandiflora little gem.
vrijdag 15 februari 2019 - 14:47
WiPe

Tekst aangepast

WiPe

Waarom wil je precies die cultivar? Als je expliciet die cultivar wil, moet je die ofwel stekken ofwel enten. Zaailingen wijken vaak af van de moederplant.
vrijdag 15 februari 2019 - 18:59
RW5

RW5

Ik vind die mooi maar ik heb geen moederplant. Stekken bij Magnolia gaat niet heb ik gelezen.
zaterdag 16 februari 2019 - 13:02
sophora

Sophora

voor 25 € koop je ene.
zaterdag 16 februari 2019 - 17:38
Tuinprins

Tuinprins

Stekken van Magnolia's is doorgaans iets voor de professionals. Ze moeten bodemwarmte hebben willen ze wortels krijgen. De grandiflora's zijn hierbij vaak nog wat lastiger te stekken als algemene soorten zoals 'Susan'.

Het is aan te raden om van Magnolia grandiflora 'Little Gem' een gestekte plant te kopen en geen geënte. In de praktijk blijkt vaak dat geënte planten van soorten die niet zo hoog worden toch een stuk hoger worden dan verwacht. De onderstam bij geënte soorten van Magnolia grandiflora is bijna altijd een zaailing van de gewone Magnolia grandiflora. Deze hebben in de regel een flinke groeikracht wat tot gevolg heeft dat de ent ook harder groeit (of soms 'wilde' scheuten vanuit de onderstam produceert).

Gestekte planten van Magnolia grandiflora 'Little Gem' zijn verkrijgbaar maar je zult er wel naar moeten zoeken. Heb afgelopen najaar diverse sortimentslijsten van kwekers gezien waarin gestekte exemplaren van 'Little Gem' werden aangeboden.



Gegroet, de tuinprins
zondag 17 februari 2019 - 07:30

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon