menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 1

Installeren regenwaterput

Ga naar meest recente reactie

blacky

Blacky

Hallo,

Ik heb een regenwaterput waarmee het regenwater nu niet wordt gebruikt en ik vind dit jammer.
Ik zou het regenwater kunnen gebruiken om de tuin te kunnen besproeien of auto's te wassen ed.
Nu heb ik een probleem.
Aan de regenwaterput kan ik aan, allé t'is te zeggen als ik een stuk gras opbreek.
Ook in de controleput waar de overloop van de regenwater put kan ik ook bij.
De rest rondom is allemaal aangelegd met terras.
Ik kan dus geen darm meer steken voor bv. een hydrofoorpomp te plaatsen.
Ik moet dus naar een ander systeem zoeken.

Mijn vraag is nu kan ik zelf een systeem maken met bijv een dompelpomp?
Ik dacht bv. met deze,
http://www.gardena.com/be/nl/besproeiing/beregeningspompen/classic-3000-...
Via de overloop van de regenput in de controle put de aanzuig darm te steken en dan kan ik dit dit gebruiken.

Iemand die ervaring heeft met deze?
Andere optie die ik dacht is deze,
http://www.gardena.com/be/nl/besproeiing/beregeningspompen/classic-regen...
Ik zou deze pomp dan in de regenput laten zakken en deze winter en zomer laten in zitten. Ik kan trouwens de regenput niet zomaar open en dicht doen want die zit onder gras.

Nu is mijn vraag kan ik deze soort pompen winter en zomer laten hangen?
Mijn 3de idee is gewoon een dompelpomp kopen daar een soort buis of darm systeem op maken die ik dan bovengronds aansluit op een koppeling waar een darm op kan en zo een sproeisysteem maken.

Wie weet raad om een zo goedkoop mogelijk snelle manier een regenwatersysteem te maken?
Ik heb wel in de buurt van de regenput en kabel liggen waar ik electriciteit kan maken dus ik kan daar een stopcontact maken met desnoods een schakkelaar.

Ik wil het wel op een veilige manier doen daarom ook de vraag kan het kwaad de dompelpomp winter en zomer te laten hangen in put?
In de winter gaat ze dan wel niet gebruikt worden, zodat electrische bedrading van pomp niet kapot gaat, verstikking, wat water en electriciteit zijn geen goede vrienden he Wink

Welke handige harry kan me raad geven?
Bedankt,

- See more at: http://www.bouwinfo.be/forum/tuin/rondom-het-huis/320247-pomp-installeren-regenwaterput#sthash.xLLiMwq0.dpuf
donderdag 19 mei 2016 - 11:18
Roeli

Roeli

Emmer aan een touw ?
Spot goedkoop.
donderdag 19 mei 2016 - 14:35
charlotje

Charlotje

Wij hebben dit...aangesloten op een slang die op de bodem van de regenwaterput ligt. Met een beetje transpiratie hebben we snel een gieter water 'getapt'!

Planten & Tuinbenodigdheden

donderdag 19 mei 2016 - 16:05
Pouketie01

Pouketie01

Met een waterpomp op electriciteit is dit ook een gemakkelijke oplossing. Waterpomp gekocht bij Aldi, darm in de waterput, aansluiten op electriciteit en waterslang. Ik heb de pomp in een plastiek bak gestoken met dikke plank en plastiek er over tegen de regen. In de winter doe ik het geheel in het tuinhuis want dan hoef ik de tuin niet te besproeien. De pomp heeft mij 65€ gekost en werkt prima!
donderdag 19 mei 2016 - 18:27
blacky

Blacky

@Pouketie01 Welke pomp was dat dan?
donderdag 19 mei 2016 - 22:31
Pouketie01

Pouketie01

Hier de foto's Blacky. Ik heb deze waterpomp twee maanden geleden gekocht in Aldi, maar dezelfde soort vind je wel van Gardena.

Planten & Tuinbenodigdheden

vrijdag 20 mei 2016 - 09:13
blacky

Blacky

Is de buis die in de put ligt met een filter?
De regenput is die benaderbaar? kan je daar in via deksel om te kuisen of zo?
vrijdag 20 mei 2016 - 09:22
Pouketie01

Tekst aangepast

Pouketie01

Ja met zuigfilter tegen grof vuil. De regenput net deksel ligt in de border en ik kan er dus gemakkelijk aan.
vrijdag 20 mei 2016 - 09:25

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon