menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Kristalon geel

Brientje

Brientje

Hallo iedereen,

Wij hebben voor het eerste jaar aardbeien in bakken (hier gekocht) en de plantjes staan momenteel zeer mooi. Alleen vind ik nergens in kleinere hoeveelheid Kristalon geel om te bemesten. Wel per 25kg maar dat lijkt me wel heel veel.
Is er niemand die ook een zak staan heeft en ons enkele kilo's zou willen verkopen (ev. 2-5kg)? Ik kan er om komen indien in de buurt van Geraardsbergen, Ninove-Aalst of Pepingen.

Alvast bedankt!
Sabrina
maandag 21 april 2014 - 10:43
cetinel

Cetinel

moet dat perse daarmee gemest?? je kan toch andere meststof kopen??...
dinsdag 22 april 2014 - 09:40
Brientje

Brientje

Cetinel,

Ik had van Borsalino vernomen dat Kristalon geel een van de beste meststoffen voor aardbeien is. Ook las ik ergens om geen bemesting met beendermeel te gebruiken (zowat alle klassieke meststoffen in de tuincentra). Omdat ik geen Kristalon had heb ik dat toch gekocht met als gevolg dat die korrels allemaal liggen te schimmelen in mijn bakken en er zaten aaltjes onder de korrels.
Dat wil ik dus niet meer gebruiken.
Vandaar mijn zoektocht naar Kristalon geel.

dinsdag 22 april 2014 - 19:28
Schietecat Andy

Schietecat Andy

Brientje, is al tijdje geleden deze post maar de Oranje Kristalon is afgestemd op Aardbeien. De gele is afgestemd op opgroeiend gewas en wortel ontwikkeling. In de Oranje versie zit meer kalium en dat heb je nodig voor aardbeien

Mvg Andy.
woensdag 10 augustus 2016 - 07:48

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon