menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaigoed

Ga naar meest recente reactie

Vlinderr

Vlinderr

"Zaden horen in de grond, niet in een zakje". Vandaar dat ik mijn overschot aan zaden kwijt wil.
Van bijv. peperzaden weet ik dat ze niet lang kiemkracht behouden. Daarom bied ik de volgende zaden aan voor ruil of via een retourenvelop.
Ruil: Ik heb geen belangstelling voor groentezaden, alleen bloemzaden. Geef in deze topic aan voor welke zaden je belangstelling hebt, ruillijstje enz graag via PB.
Retourenvelop: Geef aan op de topic voor welke zaden je belangstelling hebt. Ik stuur je dan een PB met mijn adres. Daarna stuur je mij een envelop met een gefrankeerde retourenvelop met daarin lege zaadzakjes waarop de namen van de zaden vermeld staan.

Pepers:
Peppadew (5 zaden, 3 porties)
Piri piri (verse zaden '11)
Cayenne (10 zaden, 10 porties)
Corno di toro (5 zaden, 8 porties)
Chile de Arbol (5 zaden, 2 porties)
Serrano (5 zaden, 2 porties)

Tomaten:
Green Zebra (5 zaden, 1 portie)
Burpee Bigboy7 (5 zaden, 2 porties)
Black cherry (5 zaden, 1 portie)
Roma (5 zaden, 9 porties)

Bloemzaden:

Abutilon (rose)
Achillea millefolium, geel (2 porties)
Agastasche foeniculum (Dropplant)
Agrostemma githago (Bolderik)
Alcea rosea (diverse kleuren)
Amaranthus (Kattenstaart)
Anomatheca laxa (schijnfresia)
Asarina scandens (1 portie)
Asarina erubescens 'Bridal Bouquet' (1 portie)
Cosmos Picotee
Datura metel (dubbel, paars)
Dimorphoteca aurantiaca
Emilia javanica
Hibiscus syriacus (Altheastruik)
Ipomoea gestreept (wit, rose, blauw, paars)
Lagnaria (Fleskalebas)
Lagurus ovatus (hazenstaartje)
Nicandra
Nicotiana sylvestris
Oenothera (Teunisbloem)
Papaver somniferum (rose)
Scabiosa atropururea Ace of spades
Silene dioica
Tagetes Linaeus
Tragopogon porrifolius (paarse morgenster)


update 2/11/'11
zaterdag 19 maart 2011 - 13:59
Bibi

Bibi

Beste Vlinderr,

Ik heb wel interesse in de Asarina erubescens. Welke kleur is deze plant? En kan ik deze plant eventueel in een haag laten klimmen.

Gr. Bibi
zaterdag 19 maart 2011 - 19:31
Vlinderr

Vlinderr

Bibi, dat is een goede vraag. Ik ga ervan uit dat de bloemkleur rose is. Ik heb deze soort dit jaar voor de eerste keer gezaaid. Ze hebben heel goed gekiemd. Ik heb acht plantjes overgehouden. Dit is meer dan genoeg, vind ik. Vandaar dat ik het restant wegdoe.
Of het een goede klimmer is, weet ik dus ook nog niet. Volgens de informatie die ik heb kan deze 2 - 3 meter hoog/lang groeien en is het een klimplant.
Gewoon proberen.
zaterdag 19 maart 2011 - 20:08
Bibi

Bibi

Dan wil ik deze plant graag uitproberen (want ik hoop stiekem dat het de roze is) Ik zal je een lijst mailen met welke soorten ik te ruil heb.


Gr. Bibi
zaterdag 19 maart 2011 - 20:19
renate67

Renate67

hallo vlinder
Ik heb wel belangstelling voor de Asarina scandens.
Welke kleur is die?
Renate
zaterdag 19 maart 2011 - 21:10
danny2

Danny2

van welke kleur het zaad is kan je moeilijk zien, wel weet ik dat de erubescens ongeveer 1 à 1,5 m groeit en als hang of klimplant kan gebruikt, de meest voorkomende zijn donker rood, roze en wit.
De scandens daarentegen is een betere klimmer, steviger en meestal paars; Deze zaait zichzelf ook uit in de tuin.
De erubescens kan je wel makkelijk overwinteren, afknippen en de wortelknol droog wegzetten(laat die gewoon in de pot), in het voorjaar wat nieuwe grond en wat water.

groetjes danny
zaterdag 19 maart 2011 - 21:54
Vlinderr

Vlinderr

Danny: bedankt voor je informatie
zaterdag 19 maart 2011 - 22:27
renate67

Renate67

Hallo Vlinder
Als Asarina scandens meestal paars is dan wil ik die heel graag proberen.
Ik stuur je een PB-tje met wat ik te ruil heb en als er niets van je gading bij zit dan met retourenvelop.
Renate
zaterdag 19 maart 2011 - 22:44
danny2

Danny2

Asrina scandens joan loraine

Planten & Tuinbenodigdheden

zondag 20 maart 2011 - 07:06
Vlinderr

Vlinderr

Bibi: Ik heb het zakje met de zaden nog eens goed bekeken: het is de Asarina erubescens 'Bridal Bouquet': wit dus.
zondag 20 maart 2011 - 14:26
Bibi

Bibi

@ Vlinderr. Geen probleem de witte is ook prachtig

Gr. Bibi
zondag 20 maart 2011 - 17:13
Vlinderr

Vlinderr

Helemaal mee eens. De zaadjes gaan morgen op de bus.

Planten & Tuinbenodigdheden

zondag 20 maart 2011 - 17:23
renate67

Renate67

hallo vlinder
Ik weet niet of je mijn zaadjes al verstuurd hebt, maar als die wit is zou ik als het mag ook heel graag Asarina erubescens 'Bridal Bouquet': wit erbij willen hebben.
Ik ben net een stukje tuin met witte bloemen aan het aanleggen en heb nog niets voor tegen de schutting (de klimroos is nog erg klein).
Renate
maandag 21 maart 2011 - 01:38
Vlinderr

Vlinderr

Renate: ik zie je bericht nu pas. De envelop is al weg ....... maar ik heb nog wel een envelop. De Asarina erubescens 'Bridal Bouquet' komt ook jouw kant op.
Ik ben ook bezig een witte hoek aan te leggen (in combinatie met rose).
maandag 21 maart 2011 - 19:57
renate67

Renate67

dank je vlinder
renate
dinsdag 22 maart 2011 - 23:25
renate67

Renate67

De zaden zijn aangekomen
dankjewel vlinder
Renate
woensdag 23 maart 2011 - 23:02
Vlinderr

Vlinderr

Renate en Bibi: de zaden zijn aangekomen! Bedankt voor de leuke ruil.
maandag 28 maart 2011 - 21:59
Bibi

Bibi

Vlinderr jij ook bedankt voor de zaden

Groetjes Bibi
dinsdag 29 maart 2011 - 07:32
timtamtom

Timtamtom

Hoi vlinderr ik heb heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeell veel intresse in die nicotiana sylvestris!
Wat vraag je er voor?

En wat is eigenlijk een pb???
woensdag 6 april 2011 - 21:48
Vlinderr

Vlinderr

Timtamton: een Pb is een persoonlijk bericht.
Wanneer je zaden hebt om te ruilen heeft dit mijn voorkeur. Zo niet, dan kun je me een retour envelop sturen.
woensdag 6 april 2011 - 22:38
timtamtom

Timtamtom

Stuur je mij de nicotiana zaden?
Dan stuur ik je de petunia zaadjes.
zaterdag 9 april 2011 - 18:33
timtamtom

Timtamtom

Zo zien ze er uit:
(foto is uit eigen tuin)

Planten & Tuinbenodigdheden

zaterdag 9 april 2011 - 18:34
timtamtom

Timtamtom

heey vlinderr!

Ik heb de nicotiana zaden ontvangen.
Erg bedankt!
De petuniazaden zijn onderweg.
maandag 11 april 2011 - 15:32
Vlinderr

Vlinderr

Timtamtom: de Petunia zaadjes zijn aangekomen.
Bedankt voor de leuke ruil
woensdag 13 april 2011 - 07:39
timtamtom

Timtamtom

Jij ook bedankt
woensdag 13 april 2011 - 13:31
Vlinderr

Vlinderr

Bibi en Renate: Zijn jullie er nog in geslaagd de Asarani tot bloei te brengen? De (witte) Asarina erubescens 'Bridal Bouquet' is een groot succes in mijn tuin. De plant bloeit nog steeds uitbundig en is begonnen met het aanmaken van zaadbollen.

Planten & Tuinbenodigdheden

woensdag 28 september 2011 - 12:08
Vlinderr

Vlinderr

Itseflits: ja, het IS een beauty. Ik begrijp de hint. Zodra er zaden rijp zijn meld ik dit.
woensdag 28 september 2011 - 14:50
Bibi

Bibi

@ Vlinderr

Alle zaailingen zijn verorberd door de slakken Echt balen

Maar die van jou zien er mooi uit

Ik ga het volgend jaar maar weer eens proberen en hopen dat de slakken dan naar de buren zijn verhuisd

Bibi
woensdag 28 september 2011 - 18:58
Vlinderr

Vlinderr

@Bibi: Slakken zijn gek op Asarani. Ik had er nogal wat van gezaaid. Bijna alle zaailingen zijn opgepeuzeld. Gelukkig heeft deze het goed doorstaan. Ik zie nog dagelijks slaksporen op de bladeren........ maar de slak zelf kan ik niet vinden...

Ik hoop dat de zaadbollen goed kunnen rijpen, dan stuur ik je opnieuw zaden. Wie weet gaat het volgend jaar beter.
woensdag 28 september 2011 - 19:32
Bibi

Bibi

@Vlinderr
Ik hoop dat de zaadbollen goed kunnen rijpen, dan stuur ik je opnieuw zaden. Wie weet gaat het volgend jaar beter.

Daar maak je me heel blij mee

Ik ben zelf ook nog druk aan het oogsten. Ik hoop dat ik je dan ook blij kan maken met wat zaden uit mijn voorraad

Groetjes,
Bibi
woensdag 28 september 2011 - 20:49
renate67

Renate67

Hallo Vlinder hier hebben ze een max lengte van zo´n 40 a 50cm bereikt en ze gingen steed plat op de grond en wilde niet omheeg tegen mij lattenschutting aan, er is helaas geen enkele knop aan gekomen, misschien hebben ze hier te weinig zon gehad, de witte herfstanemoon is nogal opdringerig geweest.
De slakken hebbe er hier niet aangezeten, die vonden de hosta die vlak bij staat blijkbaar lekkerder (die heeft alleen nog maar bladnerven over)
Ik had ook asarina scandens (uit zadencaroussel) die kiemde goed maar groeide erg traag en die zijn maar 10cm hoog geworden, zien er als sterke plantjes uit maar groeit voor geen meter, terwijl die toch echt de ruimte hadden om te groeien.
Hier dus geen succes.
Renate
donderdag 29 september 2011 - 00:06
Vlinderr

Vlinderr

@Renate 67: Jammer dat de Asarani bij jouw geen succes is geworden. Ik begrijp dat jij geprobeerd hebt de plant te laten klimmen. Ik heb de plant juist in een hangbak gezet, in de zon, dit gaf een goed resultaat. Volgend jaar toch nog eens proberen? Wanneer ik zaden heb, zet ik hier wel een berichtje. Dan reageer je maar.

@Nikkie: Ik heb nog wat zaden liggen van de Pirri Pirri en de Santa Fe Grande. Zelf heb ik dit jaar de Pirri Pirri gezaaid. Ik heb mijn twijfels of de pepers helemaal goed zullen rijpen (dus de zaden ook). Wanneer dit mooie weer nog even aanhoudt, moet het lukken. Wanneer de temperaturen dalen, ben ik bang dat de een slecht peper-groei-seizoen was voor mij. Dus.... wanneer ik verse zaden heb, kun je die krijgen, anders moet je het met wat oudere zaden doen. De Santa Fe Grande zaden zijn van vorig jaar.
Ik heb belangstelling voor zaden van de Peper Bolivian Rainbow en de Tomaat Brandywine Prudens Purple. Ik stuur je een PB voor de adresgegevens.
Alvast bedankt voor de leuke ruil!
vrijdag 30 september 2011 - 10:49
Vlinderr

Vlinderr

Bedankt voor de tip. Mocht het toch weer herfst worden, dan haal ik de planten binnen. Ze staan nu nog in de kas en zijn behoorlijk groot. Naast de Pirri Pirri heb ik ook de Peppadew. Beide hebben vruchten die nog lang niet rijp zijn.
Ik ga vandaag gelijk wat pepers zaaien voor binnen. Ik heb laatst een propagator aangeschaft die bodemwarmte geeft, kan ik deze gelijk ook uitproberen.
Bedankt voor de info en succes met de pepers!
(stuur je me nog wel even jouw adresgegevens?)
vrijdag 30 september 2011 - 12:48
Vlinderr

Vlinderr

@Nikie: de zaadjes zijn aangekomen. Bedankt voor de leuke ruil!
maandag 3 oktober 2011 - 13:38
Limoncello

Limoncello

Hey Vlinder, ik vroeg me af of je nog zaad had van de Peppadew?
vrijdag 7 oktober 2011 - 18:01
Vlinderr

Vlinderr

Hey Limocello, ja, ik heb nog wel wat zaden van de Peppadew liggen. Dit zijn " oude " zaden. Hoe oud precies weet ik niet. Ik hoop dat mijn Peppadew's uit mijn kas nog kunnen rijpen zodat ik verse zaden verkrijg, maar dat is afwachten.
Heb je wat leuks om te ruilen?
dinsdag 11 oktober 2011 - 10:00
Vlinderr

Vlinderr

De lijst is "ge-updated". Inmiddels verse Piri piri zaden (kiemkracht getest)
woensdag 2 november 2011 - 14:01

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon