menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaaiboek tips

Ga naar meest recente reactie

Sensi

Sensi

Hallo,

Sinds bijna een jaar ben ik de trotse bezitter van een tuin, en er nog steeds helemaal verliefd op! Dit jaar wil ik graag wat experimenteren met zaaien. Ik lees echter veel verschillende 'methoden' op internet en zie zo stilletjesaan het bos door de bomen niet meer.. Rare woorden als stratificatie enzovoort
Heeft iemand een tip voor een goed basisboek zaaien? Dan kan ik mij er eerst eens verder in verdiepen..
Alvast bedankt!

Een gelukkige tuinvrouw
maandag 27 december 2010 - 17:18
Vlinderr

Vlinderr

@Sensi: Ik heb ook lang gezocht om een goed en compleet zaaiboek. Ik heb het niet kunnen vinden. Als beginnend " zaaier" haalde ik de meeste informatie van de site www.zaaisite.nl. Op deze site staan ook nog wat links van andere hobbyzaaiers met informatie. Je kunt ook informatie vinden in de bestaande topics op deze site of zelf een topic met een vraag plaatsen. Ik wens je veel plezier en succes met deze fantastische hobby!
dinsdag 28 december 2010 - 10:25
annis

Annis

Als je de temperatuur en de kiemings tijd wilt opzoeken kun je het beste deze site bezoeken.
http://tomclothier.hort.net/
Zelf heb ik een boek wat veel informatie geeft over zaaien "Van zaad tot plant"van Jekka McVicar. Dit boek is helaas niet meer in de handel je kunt proberen het nog tweedehands te bemachtigen. Ik heb het ook vorigjaar per toeval nog gevonden als tweedehands.
Over het zaaien van eenjarige heb ik het boek "Eenjarige voor eens en voor altijd"van Lieve Adriaensens.
Sensi ook een hartelijk welkom van mij.

Annis
dinsdag 28 december 2010 - 17:36
Sensi

Sensi

Ok, allemaal bedankt voor de info en de links en de warme welkoms! Ik voel me hier onmiddellijk thuis
dinsdag 28 december 2010 - 18:48
Rita1960

Rita1960

Hoi Sensi,

en als je een goed boek zoekt voor groenten en fruit.. schaf je dan de groente- en fruit encyclopedie aan..

groetjes,
Rita
woensdag 29 december 2010 - 21:58

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon