menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Gratis aardappelen

Ga naar meest recente reactie

Angelo

Angelo

Het aardappel veld tegenover ons is vorige week geoogst. Maar er zijn veel aardappelen langs de machine gevallen.

Deze mochten wij en andere mensen van de straat gerust oprapen. Anders rotten ze toch maar weg!

Deze aardappelen zijn perfect in orde, en van verschillende grootte!

Wij zelf hebben al een 300 kg geraapt. En er ligt nog ne berg van ongeveer 2 m hoog en 3 m breed.

De aardappelen koken een beetje kapot, maar zijn van smaak daarom niet minder!

Dus bij deze als er mensen geïnteresseerd zijn in het gratis komen rapen van aardappelen, let me know, en ik geef je het adres !

dinsdag 16 november 2010 - 15:19
Rita1960

Rita1960

Angelo,

mooi dat dat nog kan.. en dat het eetaardappelen zijn

Want als het fabriekers zouden zijn geweest nee, die smaken echt niet gekookt. Zijn wel geschikt voor de varkens..

groetjes,

Rita
dinsdag 16 november 2010 - 19:37
Angelo

Angelo

Hoi Rita,

ik ken fabriekers zelf niet, zijn dit aardappelen speciaal gekweekt voor varkens?

Wij koken hier ook alle dagen aardappelen die niet zo mooi zijn of te klein voor ons zelf, en geven ze aan de schapen en kippen, die zijn er maar al te blij mee!

Deze aardappelen verbloemen een beetje bij het koken, maar ze smaken wel zoals een gewone aardappel. Ook als puree zijn ze lekker, en als frieten ook

groetjes

Angelo
dinsdag 16 november 2010 - 19:43
Angelo

Angelo

Ik dacht dat ook, aangezien mijn patatten uit de tuin al lang weg zijn.

Maar die hier op het veld zijn dus zeer laat uitgedaan, overal waar ik patattenvelden zag, werden ze ongeveer gelijk uitgedaan dus.

We leven toch nog allesinds, dus ze zijn eetbaar
dinsdag 16 november 2010 - 21:02
Rita1960

Rita1960

e'vm op zien Grunnings,,

Laiverd, eeterpels bint lekker om te eten. Fabriekers zitten zo vol met zetmeel dat ze nait meer te vret'n bennen.

"hollands"; fabriekers zijn die aardappelen die geteeld worden omwille van het zeer hoge zetmeelgehalte.
Deze zijn echt niet zo te eten.. ze smaken nergens naar en ze zijn ook nog eens zo melig dat je de smaak vergaat. Vandaar.. die zijn alleen maar voor de varkens.

groetjes,

Rita
dinsdag 16 november 2010 - 21:09
Angelo

Angelo

ah voila dat weer bijgeleerd Deze zijn het gelukkig niet.

Ik ben eens gaan vragen, en opa zegt da het iets was met Rema... dus opgezocht op internet en dan zou het Remarka moeten zijn

Worden geoogst vanaf oktober, en zijn vastkokend met een beetje bloemigheid.

dinsdag 16 november 2010 - 21:12
Rita1960

Rita1960

da's mooi

en van nu af.. eet smakelijk!

dinsdag 16 november 2010 - 21:34
Angelo

Angelo

dank u

dinsdag 16 november 2010 - 21:35

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon