menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Tuincentrum in de buurt van Gent

Ga naar meest recente reactie

britt

Britt

Hey

Ik ben dringend op naar een tuincentrum in de buurt van Gent , het is voor mijn zoon die wat planten wil kopen , hij heeft nog maar kort een huis en dus liefst niet al teduur

bedankt voor hulp
donderdag 19 augustus 2010 - 13:55
Jeannette1

Jeannette1

Hai Britt,

Je had zelf ook kunnen Googlen, even bij Googel vragen wat je wilt en je krijgt direct antwoord.

Nu heb ik het even gedaan en kun je hier uitzoeken welke je wilt.

Veel suc6, Jeannette

http://www.google.nl/search?hl=nl&source=hp&q=tuincentrum+in+de+buurt+van+Gent&btnG=Google+zoeken&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=
donderdag 19 augustus 2010 - 14:46
britt

Britt

hey

merci voor de info ik had ook al eens op goole gezocht maar ik dacht wie weet woond er daar iemand in de buurt die de winkels kent


greets Britt
vrijdag 20 augustus 2010 - 08:32
Lorie

Lorie

Intratuin Lovendegem.
Maar ik vind ze tamelijk duur...
vrijdag 27 augustus 2010 - 10:48
cee

Cee

eurotuin in merelbeke heeft ook best nog een groot assortiment.

En de prijzen vallen er wel best nog mee.

Maar een beter alternatief is misschien de plantenbeurs in destelbergen op 19 september, dan kan je de standhouders ook nog eens te lijf gaan met al je vragen over verzorging, standplaats, hardheid,...
vrijdag 27 augustus 2010 - 11:42
iecee

Iecee

intratuin en eurotuin zijn van die tuinsupermarktketens waar de kwaliteit/prijsverhouding slecht is.
in gent zit je midden tussen de kwekerijen in lochristi en wetteren kweken ze alles.
dan ga je beter naar een boomkwekerij voor je bomen en naar een vasteplantenkwekerij voor je vaste planten, dan heb je veel betere kwaliteit en goeie voorlichting en zijn trots op wat ze kweken.
kijk bv eens in de catalogus on line van calleplant in wetteren of tuincentrum van eeckhout in oostakker
in poesele zit een grot vaste plantenkwekerij/groothandel die op zaterdag open is voor het publiek "de boever" herbo

en natuurlijk de grote plantenbeurs in destelbergen waar je vanalles hebt voor heel redelijke prijzen
koop vooral geen vaste planten voor de winter bij van die grote tuinsupermarktenketens want die zijn niet sterk genoeg om de winter door te komen,
dan heb hje nog de bekende vasteplantenkwekers zoals: jan spruit en guido vander steen, kwekerij de bock, voor als je bijzonder planten nodig hebt.
bij tuincentrum ecoflora in nevele geven ze advies en in Wetteren vind je echt alles. boomkwekerijen. heesters. rhododendonkwekerijen.
vrijdag 27 augustus 2010 - 22:16
dendrodan

Dendrodan

WAar juist in destelbergen is deze?
zaterdag 28 augustus 2010 - 08:24
iecee

Iecee

achter het gemeentehuis
open van 10 tot 5of 6 uur
veel standhouders, waarvan de meeste geen comerciele kweker zijn maar hun eigen planten verkopen.
het is in een mooi park en de sfeer is er erg goed.
de meeste standhouders zijn van die mensen die alles over hun plantjes weten en graag uitleg geven
en er is van alles te koop van bodembedekkers tot fruitbomen tot zeldzame planten en heesters, palmbomen, bananenbomen, cactussen, varens en mooie herfstbloeiers in bloei.
een stevige grote draagtas mee nemen is aan te raden.
zaterdag 28 augustus 2010 - 09:11
hamamelis

Hamamelis

Destelbergen is inderdaad de moeite! Toevallig ook op 19 september herfstverkoop bij de tuinbouwschool in Melle: allerhande heesters, fruitbomen, ... die eigenlijk de oefeningen zijn van de leerlingen -> alles heel goedkoop, goeie uitleg van de leerkrachten... binnenkort komt de lijst met wat ze beschikbaar hebben op hun website.

http://www.tuinbouwschool-melle.be/joomla/

zaterdag 28 augustus 2010 - 09:47
iecee

Iecee

en kijk even op de website van op de siertoer want er zijn nogal wat interresante bedrijven open rond gent op de 19de september
inge
zondag 5 september 2010 - 23:47

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon