menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Aanbiedingen Lidl BE 10 mei 2010

Ga naar meest recente reactie

Maxession

Maxession

Hey, juist het krantje van de Lidl bekeken en er zaten wat plantjes in als aanbieding, namelijk;

- Geraniums (6 voor 2.99)
- Petunia (6 voor 3.49)
- Lobelia (6 voor 3.49)
- Druivelaars (3.69/stuk);
~ Chasselas Doré
~ Muscat de Hambourg
~ Italia
~ Alphonse Lavallée

Ik heb wel interesse in de druivelaars aangezien mijn "Uva Nera" nog niet is uitgelopen, en dus waarschijnlijk kapot is door de strenge winter...

Prijs lijkt me niet te duur, zie druivelaars vaak voor rond de 10€ staan, maar wat krijg je er hier nu voor? Heeft er iemand meer informatie over deze soorten? Zijn deze winterhard/ziekteresistent/...?

EDIT;
Heb op de site van promobutler (best handige site) het magazine kunnen terugvinden;
vrijdag 7 mei 2010 - 21:41
iecee

Iecee

een druivelaar moet natuurlijk winterhard zijn allemaal lijkt me.
Maar de plantjes van de lidl hebben vaak een beetje extera zorg nodig soms is het echte rommel en soms heb je een goed soort
bij lidl is het altijd een beetje afwachten de ene keer verkopen ze echt slechte maar ook vaak leuke, goeie planten.
zaterdag 8 mei 2010 - 15:52
printemps

Printemps

Nog even geduld hebben met je druif
Mijne Boskoop glory is ook maar net een beetje aan het uitlopen

mvg
zaterdag 8 mei 2010 - 16:19
Maxession

Maxession

De plant heeft misschien in te vochtige lucht gestaan, er zat wat grijze schimmel op bepaalde stukken...?

Heb wel een andere druivelaar, vorig jaar gekocht van Ouwepee en die is uitgelopen sinds 1,5 maand ofzo en staat op de zelfde plek.

Datum is trouwens donderdag 13 mei pas, maar is wel een feestdag, dus of ze dan wel open zijn?

Van een franse site gevonden;
"Golden Chasselas, erfstuk, witte druivensoort afkomstig uit het oosten tijdens de XVIde eeuw, mooie druif bestaat uit ronde gouden korrels, ter waarde voor haar dunne huid, zoete vruchtvlees is zacht en sappig, vroege volwassenheid, begin september.

Muscat Hamburg grote zwarte druiven, ovale druiven en zoete vruchtvlees squash, druiven goede instandhouding, goede weerstand tegen ziekten, het beste van zwarte muskaatdruiven , rijp half september.

Italia, witte druif, grote ovale druiven van oranje kleur met de smaak muskus, dikke huid, een goede bewaring, gemakkelijk vel verwijderen, ideaal voor kleine keuken met gerechten, rijp meer dan een maand na de Chasselas.

Alphonse Lavallee, in 1860 ontdekt in de buurt van Orleans, werd hij benoemd naar de president van de fruitteelt Alphonse Lavalle. Produceert grote trossen druiven, zwart-blauw een beetje hobbelig dikke huid om er aantrekkelijk uitzien, houdt van vruchtbare bodem, een week na de uitbetalingen Chasselas, rijpheid in oktober."


Denk dat ik dus dan voor een Golden Chasselas en Muscat Hamburg zal gaan.
zaterdag 8 mei 2010 - 19:58
printemps

Printemps

Ga eens informeren de maandag of zo
Let wel sommige lidl's durven de spullen van de folder al de avond ervoor in de winkel te zetten aan de folderprijs al (weken dat er geen feestdag is natuurlijk)
Misschien zal deze folder dan vrijdag starten

mvg
zondag 9 mei 2010 - 13:47
u857287

U857287

dag

onze glory van boskoop heeft al vele trosjes hangen, we hebben hem nu 3 jaar in de tuin staan, en hebben er in het tuincentrum toen toch ook niet meer dan 7 euro voor betaald, verleden jaar hebben we er al van kunnen eten, dus ik zou zeggen beter een degelijke plant en iets duurder, dan 2 maal niks kopen en je geld weggooien

lieve
donderdag 13 mei 2010 - 15:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon