menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Zaadjes gezocht wilde korenbloem

Ga naar meest recente reactie

annabellie

Annabellie

hallo allen , ik ben op zoek naar zaadjes van de wilde korenbloem ,mocht die iemand in de tuin staan hebben .


mag ook gewoon korenbloem zij maar enkel die paarse variant ,om een stukje met veldbloemen aan te leggen .
mocht je nog enkele aanraders aanraders hebben die er ook kunnen thuishoren ,laat maar horen . ook nog op zoozk naar klaprooszaad enzo .

dus mocht iemand zaadjes hebben ik hoor het graag .

heb ook een heleboel zaadjes te ruil . .

zaterdag 10 oktober 2009 - 18:23
annis

Annis

Annabellie ik heb een roze korenbloem vanuit de natuur en klaprooszaadjes(rood) voor je. Op een ander topic staan nog meer zaden die ik ruil.

[afbeelding verwijderd niet-https]
Korenbloem Centaurea cyanus

@nnis
zaterdag 10 oktober 2009 - 19:44
Thanja

Thanja

@ Annis: Da's een mooie! Is het een eenjarige of een vaste plant?

zaterdag 10 oktober 2009 - 21:21
CindyV

CindyV

Ik heb de Centaurea Montana dit is de paarse variant. Zal morgen kijken of er nog zaadjes aanhangen. Cleome past misschien ook in jouw stukje. Laat maar iets weten als je die ook wilt.

groetjes,
CindyV
zaterdag 10 oktober 2009 - 23:09
annis

Annis

Thanja de Centaurea cyanus is een eenjarige de C .montana is een vasteplant.

@nnis
zondag 11 oktober 2009 - 11:09
annabellie

Annabellie

bedankt allen voor de reacties ,ik zoek enkel de paarse eenjarige variant .
om later kruisbestuiving tussen verschillende kleuren tegen te gaan .

de cleome past niet in mij stukje omdat ik wil werken met enkel inheemse bloemen .

klaprozen ,margrieten ,kamille ,klaver ..;
mocht iemand een leuke aanvulling weten .

gewoon bloemen die je vroeger veel in de berm zag ,maar nu uit het beeld verdwenen zijn ,terug in beeld brengen .dat was zo een beetje het idee .

zondag 11 oktober 2009 - 20:24
evadepeva

Evadepeva

Ik heb nog klaprooszaad, niet op soort gerangschikt..
In de berm geoogst, een groot en een klein soort. Ik heb ze door elkaar gedaan, omdat ik volgend jaar ook zo'n veldje wil... en lekker alles door elkaar wil laten groeien.
Ik heb een gedeelte gezaaid, maar heb nog iets over. Ik kan hier in de buurt ook makkelijk aan dat zaad komen. (in de juiste tijd).
In de bermen hier staan ook veel lupines, maar ik weet niet of deze inheems zijn of door vogeltjes verspreid uit tuinen. Daar heb ik ook wat zaad van.
maandag 12 oktober 2009 - 10:01
annabellie

Annabellie

eva heb je pm gestuurd.
woensdag 14 oktober 2009 - 15:52
CindyV

CindyV

Jammer dat ik je niet kon verderhelpen maar ik ben er zeker van dat je van anderen wel vind wat je zoekt.

Groetjes,
CindyV
donderdag 15 oktober 2009 - 10:41

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon