menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Akeleien zo mooi

Ga naar meest recente reactie

revdpoel

Revdpoel

Ik verbaas me er over hoeveel verschillende akeleien er wel niet zijn. Vind het een schitterende plant. Lijkt me leuk om een akelei hoekje in de tuin te hebben.
Mijn vraag: wie is genegen mij gratis akelei-zaden te sturen?
Wanneer kan je ze het beste zaaien?

Dank
woensdag 9 september 2009 - 10:37
annis

Annis

Ik heb ook nog wel diverse soorten zoals :
A. "Ruby Port" een hele donker rode
A. "Grandmothers Garden" paars-blauw
A. dubbele rose ik weet hier geen naam van.

Stuur me een PM met je adres dan stuur ik ze op.

Aquilegia waarvan zaden in de tuin worden geoogst en meerdere variateiten bij elkaar staan. Kan het mogelijk zijn dat deze niet altijd soortecht terug komen.

groetjes @nnis
woensdag 9 september 2009 - 13:08
cee

Cee

Super idee om een akelei hoekje te starten.

Ik heb me laten wijsmaken dat kruisbestuiving bij akelie als vanzelf gaat en dat je dan waarschijnlijk volgend jaar de eerste hybriden komen opduiken.

In alle geval veel succes.

Ik heb maar 1 soort akelei staan, en denk dat het de wilde variant is met donkere paars-blauwe hangende bloem.

Als je wil zend ik je wel wat zaad maar denk dat je die al staan hebt?

Greetz,
Cedric
donderdag 10 september 2009 - 08:41
annis

Annis

Dat is snel en graag gedaan.

groetjes Annis
vrijdag 11 september 2009 - 14:46
annis

Annis

Marjoleine een vraagje had je naar mij ook zaden opgestuurd? Volgens mij had ik mijn adres nog niet doorgemailt.


groetjes @nnis
vrijdag 11 september 2009 - 16:16
annis

Annis

Marjoleine dat is niet erg hoor maar ik las een paar antwoorden eerder dat je mij zaden had toegestuurd en begon te twijfelen of je mij wel bedoelde.
Ja, met het uitzaaien van de Akelei dat gaat altijd prima. Hier staan ze zelfs nog in het met grind bedekte pad. Meestal zet ik ze dan in potjes voor op de jaarlijkse tuinmarkt van onze plaatselijke tuinclub.
Ik heb nu pas een aantal aparte soorten Aquilegia besteld ben benieuwd hoe ze worden.
groetjes @nnis
vrijdag 11 september 2009 - 16:41
revdpoel

Revdpoel

Marjolein en Annis

bedankt voor de zaadjes
ze zijn in goede orde aangekomen

groet
Ron

fijn weekend
vrijdag 11 september 2009 - 17:26
spooky

Spooky

Misschien een hele late reactie maar schieten er nog ergens zaadjes over van akelei? want ik heb ooit zaadjes gekocht maar er zijn er nooit uitgekomen

groetjes
vrijdag 11 september 2009 - 17:43
annis

Annis

Spooky stuur me maar een PM met je adres dan zal ik je diverse soorten opsturen. Soms kan het weleens zijn dat ze er lang overdoen om te kiemen.
Hier had ik zelf een soort dat pas in het derde jaar bloemen kreeg dus geduld hoort er wel een beetje bij.

groetjes @nnis
vrijdag 11 september 2009 - 17:53
Adrienne

Adrienne

Ik heb nog war zaadjes van de gele dus .....
vrijdag 11 september 2009 - 19:56
spooky

Spooky

Adrienne,

gele zijn heel welkom, dat is zo lekker fleurig!!! zal je sevens een pbtje sturen!

groetjes
zaterdag 12 september 2009 - 11:35
spooky

Spooky

@nnis,

bedankt voor de zaadjes en de zaaibeschrijving!! De zaadjes zijn vandaag in de bus gevallen. Het zijn echt zo'n mooie zakjes waarin ze zitten! prachtig gewoon!!!

groetjes
dinsdag 15 september 2009 - 12:09
butterflyke

Butterflyke

die kleine zakjes kan je in de ava kopen,ik ga er trouwens dit weekend ook halen zodat ik eindelijk mij zaadjes eens op de post gaan doen.
anders gaan de mensen hier maar denken dat ik valse belofte doe en zo steek ik nie ineen...lol
donderdag 17 september 2009 - 20:34

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon