menu
Tuinadvies
Geef dit een bloemetje 0

Nog enkele zaden om te ruilen

Ga naar meest recente reactie

Steve101

Steve101

Ik heb voorlopig nog zaden over van volgende planten:

- Oost-indische- kers (oranje)
- Gouden regen
- Bieslelie (Sisyrinchium angustifolium) (paars)
- Knautia Macedonia 'Red Knight' (paars/rood)
- Struikmalva (Paars) Lavatera 'Burgundy wine'
- Struikmalva (Rose/wit)
- Bernagie (wit) Borago officinalis
- bolderik
- smalle weegbree
- margriet
- muskuskaasjeskruid malva moschata
- koreander
- Echinacea purpurea 'Alba'


Pepers: Paprika's:

- Sweet bite peper (kleine oranje zoete peper)
- oranje punt paprika (grote oranje zoete punt paprika)
- Green curry pepper
- Jalapeño pepper
- rode punt paprika

Heb je interesse, dan hoor ik het graag.
woensdag 12 augustus 2009 - 05:06
Steve101

Steve101

Aanvulling lijst, zie boven.
vrijdag 14 augustus 2009 - 11:09
butterflyke

Butterflyke

ik zou die oranje punt paprika wel eens willen proberen.
de zaadjes die ik heb moeten nog ge-oogst worden.
dat zal dan postelijn en zegekruid zijn...
vrijdag 14 augustus 2009 - 21:35
Linneke

Linneke

Green curry pepper
- Jalapeño pepper



deze wil ik wel kopen (ben nog maar 2 maand bezig ofz ...)
maandag 17 augustus 2009 - 12:09
Steve101

Steve101

Voor de geïnteresseerden, nog twee nieuwe bij.
woensdag 19 augustus 2009 - 02:46
Steve101

Steve101

Hey Marianne, stuur me even je adres door in een pm en dan stuur ik je wat zaadjes op. De aanvulling zijn bolderik en smalle weegbree, daar heb ik deze week al wat zaadjes van kunnen oogsten. Ik hoor het wel moest je nog iets anders willen.
woensdag 19 augustus 2009 - 16:19
Steve101

Steve101

Nieuwe aanvulling voor de geïntereseerden: rode punt paprika en koreander.
vrijdag 21 augustus 2009 - 13:30
spooky

Spooky

hallo steve,

ik ben pas verzeild geraakt op deze site en Marianne heeft me de link van jouw zaadlijstje gegeven. ik heb een iniminie klein tuintje (paar vierkante meter) (nu gevuld ) maar ik ben op zoek naar extra plantjes om wat meer leven te brengen in mijn tuintje.

nu vroeg ik mij nog af of u nog zaadjes over had.
ik heb de namen even opgezocht en wat mij interesseerde zijn: koreander, biesleli, knautia macedonia red knight, struikmalva, bolderik en margriet.
heeft u enig idee welk ik zou kunnen zaaien in zo'n klein tuintje? en is het mogelijk dat ik dan zaadjes van de lavatera mont blanc in de plaats geef?

(de koreander ga ik in een grote bloempot zetten samen met tijm, als mini kruiden tuintje)

mvg
Ellen
vrijdag 21 augustus 2009 - 15:59
Steve101

Steve101

@ spooky : koreander, bolderik en bieslelie zijn volgens mij zeker makkelijk te houden in een wat kleinere tuin. De koreander (en bolderik) kan je makkelijk bijsnoeien zodat hij niet te groot wordt. De bieslelie is een plantje dat vrij klein blijft maar toch hele mooie bloemen tevoorschijnt tovert. (Naar wat ik gelezen heb wordt het ook veel geplant in een rotstuin.)
Margriet moet volgens mij ook perfect mogelijk zijn.

Over de struikmalva en de knautia macedonia ben ik niet 100% zeker, ik heb dit jaar toch gemerkt dat deze planten bij mij vrij groot worden, maar als je ze regelmatig wat terug snoeit is het misschien perfect mogelijk.

Laat maar weten welke zaadjes je wil, ik zou het gewoon proberen. "Wie niet waagt wie niet wint!
zaterdag 22 augustus 2009 - 21:56
spooky

Spooky

Steve,

als het mogelijk is wil ik van alles wel een beetje om te proberen (ik heb ook nog enkele grotere bloempotten voor plantjes in te zaaien) en de struikmalva (lavatera) had ik dit jaar in het wit staan (als internet niet heeft gelogen over de naam). Dus ik kan jou de lavatera mont blanc in ruil geven en wat zaad van een rode papaver en van mini viooltjes (moest je geinteresseerd zijn )

mvg
Ellen
zondag 23 augustus 2009 - 09:57
Steve101

Steve101

@ Ernestine : Nee, die moet ik nog opsturen. Sommige zaden liggen nog wat te drogen.
maandag 24 augustus 2009 - 00:00
matteke

Matteke

Ik heb interesse in de smalle weegbree!
donderdag 27 augustus 2009 - 19:19
Steve101

Steve101

@ matteke : stuur me even je adres door in een pm en dan stuur ik je wel wat zaadjes op.
vrijdag 28 augustus 2009 - 10:34
butterflyke

Butterflyke

steve,heb de zaadjes vandaag ontvangen.bedankt
vrijdag 28 augustus 2009 - 12:57
spooky

Spooky

steve,

je zaadjes zijn vandaag aangekomen! hard bedankt! straks alles eens opzoeken om te kijken wanneer ik alles het beste zaai

danku

groetjes
vrijdag 28 augustus 2009 - 12:58
Steve101

Steve101

Voor de geïnteresseerden heb ik ook nog enkele zaadjes van Echinacea purpurea 'Alba'.
zondag 30 augustus 2009 - 20:39
miema

Miema

Steve101,

Heb je een berichtje gestuurd.

Mvg Miema
zondag 30 augustus 2009 - 21:30
Steve101

Steve101

@ Ernestine : Ik heb ze vorige week donderdag of vrijdag naar je opgestuurd dus normaal zouden ze vandaag of morgen toch moeten aankomen denk ik. Laat je me iets weten als je ze goed ontvangen hebt?
maandag 31 augustus 2009 - 11:19

Voeg een reactie toe

Log in of registreer om dit onderdeel te gebruiken
Terug naar boven icoon